Az APPSolute a legdrágább és a legolcsóbb Apple szerviz

Kicsit érthetetlenül hangzik, nem? De! El is magyarázzuk mindjárt, hogyan gondoltuk ezt a merész kijelentést.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mi nem az árainkkal kívánunk versenyezni a magyar piacon és bár látjuk, hogy vannak nálunk jóval olcsóbb szervizek (drágábbak nem nagyon…), úgy gondoljuk, hogy az általunk nyújtott minőségbeli többlet miatt megérjük a pénzünket. De nem csak amiatt. Ha kíváncsi vagy, elolvashatod, de vigyázz, nem lesz rövid!


Eredeti vagy utángyártott?

Először is, köztudott, hogy az Apple termékekhez, főleg az iPhone, iPad és iPod termékvonalhoz beszerezhetőek utángyártott alkatrészek a gyári alkatrészekhez képest töredékáron. Ez még nem volna baj, ha ezek az alkatrészek vállalható minőséget képviselnének, de sajnos nem ez a helyzet. Az utángyártott alkatrészek legtöbbször méretbeli, anyagbeli és gyártástechnológiai különbségekkel rendelkeznek az eredeti alkatrészekhez képest, amik miatt a készülék megbízhatatlan működését és akár más alkatrészek meghibásodását is okozhatják.

Vegyünk elő például egy eredeti és egy utángyártott iPhone 4s kijelzőt.

A legfontosabb különbség már rögtön megmutatkozik a funkcionalitásban: sokszor hibásan van kialakítva az utángyártott kijelzőkben a közelítésérzékelő rejtett nyílása a hangszóró felett, ezért telefonáláskor nem kapcsolódik ki a kijelző és a fülünkkel véletlenül megnyomhatunk gombokat, ami a hívás megszakadásához (és idegeskedéshez, félreértésekhez) vezethet. Sok esetben a kijelző körüli műanyag káva is vastagabb, mint a gyári lenne és emiatt nehezen lehet beépíteni a helyére, eláll a fém kerettől. Emiatt egy idő után sok por és szennyeződés fog kerülni a készülék belsejébe, ami először a hangszórót fogja tönkretenni, de kihat a készülék cseppállóságára is: a kis résen nagyon gyorsan beszökik a nedvesség, izzadság a kapilláris elv alapján és a készülék hamarabb tönkremegy. Az eredeti kijelző felső üvegrétege edzett, tehát jóval nehezebben törik, mint az utángyártott társáén lévő üveg. Ha megkocogtatjuk, hallani is lehet a különbséget.

A többi különbség már inkább kozmetikai jellegű, de fontosak: A gyári kijelző belső fehér festése nem áttetsző, nem színeződik el idővel és illeszkedik a Home gomb színéhez, szemben az utángyártott kijelzővel. Sokszor a keret műanyaga is gyengébb minőségű műanyag, ami hamar elszíneződik.

Arról ne is beszéljünk, hogy az utángyártott kijelzők között – a gyártói minőségbiztosítás hiánya miatt – rengeteg a hibás darab: csíkokban kihagyhat az érzékelés, az LCD zavaros képet adhat. Ha ez beépítéskor derül ki, az még a jobbik eset (persze már akkor is dupla munkát jelent), de a kellemetlenebb, ha a hiba pár hét után az Ügyfél kezében jön elő egy nem várt pillanatban, pont amikor nagy szükség lenne a hibátlan működésre.

Természetesen nem csak kijelzőből van utángyártott és eredeti alkatrész, ugyanúgy van utángyártott hátlap, szalagkábel, akkumulátor, stb.

Ezért mi csak olyan beszállítótól vásárolunk, aki már bizonyította számunkra, hogy eredeti alkatrészt tud szállítani. Ezeket az alkatrészeket beépítés előtt le is teszteljük. Nem vállaljuk az utángyártott alkatrészek beépítését: inkább drágábban építünk be egy gyári alkatrészt és vállalunk rá hosszútávú garanciát (legalább 6, de legtöbb esetben 12 hónapot!), minthogy utángyártott alkatrészek garanciális cserélgetésével bohóckodjunk és vesztegessük az Ügyfél idejét (és a mi időnket is!), vagy rövid, pár hónapos garanciavállalással kibújjunk a felelősség terhe alól és küzdeni kelljen az Ügyféllel – nem ez a célunk, hanem a megbízható alkatrészekből való hosszútávú építkezés.

(Sokan kérdezik egyébként, hogy honnan lehet beszerezni eredeti alkatrészeket, mert úgy hallották, hogy sehonnan nem lehet ezt megoldani, csak bontani lehet új készülékekből. Ez nem így van, vannak az Apple-nek is beszállítói, főleg Kínában, akiket meg lehet győzni, hogy másnak is adjanak el az eredeti alkatrészkészletből. Tehát az, hogy egy alkatrész Kínából származik, nem jelenti azt, hogy gyenge minőségű utángyártott alkatrész volna.)


Minőségi munkavégzés vagy gyors-szerviz?

A másik igen fontos tényező, ami miatt mi nem megyünk bele az árgyilkos versenybe, az az, hogy a munkánkat teljes odaadással végezzük, maximális igényességgel, úgy, mintha a saját készülékünket javítanánk. Ezt nem kellene előnyként megjelölnünk, mert szerintünk ez így lenne normális, de sajnos ma a magyar piacon nem ez a helyzet, ezért mégis előny ez számunkra. Az pedig, hogy az időnket rászánjuk egy javításra, azt is jelenti, hogy a javítási költségek megnőnek.

Nem csak a gyári alkatrészek használata fontos, hanem ezeknek az alkatrészeknek a beépítési minősége is. Közelítsük meg fordítva: egy jobb minőségű utángyártott alkatrészt is be lehet építeni teljesen hibátlanul úgy, hogy a készülék hosszú távon hibátlanul működhessen, de ha egy gyári alkatrészt építenénk be igénytelenül, azzal nulláznánk a munkánk értékét.

Ha észreveszünk például egy apró hibát egy készülékben, amit az Ügyfél nem jelzett, általában szó nélkül kijavítjuk/megtisztítjuk/helyre állítjuk, de ha komolyabb gond lenne, mindenképpen jelezzük ezt és felkínáljuk a hiba kedvezményes árú javítását, ha már szét van szedve a készülék. Ez az apróság nem kevés időt (és pénzt!) takarít meg az Ügyfélnek, hiszen nem kell legközelebb emiatt eljönnie hozzánk, ha már észrevehető lenne a hiba a készülék működésén. Sokszor korábban máshol szerelt készülékekből hiányzó alkatrészeket kell pótolnunk, mert valamilyen oknál fogva kimaradhattak a készülékből csavarok, lefogató lemezek, távtartó szivacsok. Néha egy ilyen apróságnak tűnő dolog miatt lesz működésképtelen egy készülék, amit nagyon könnyen megelőzhettek volna igényes munkavégzéssel.

Ízelítőképp néhány hozzánk került készülék, amelyek láttán leesett az állunk (lehet, hogy cikksorozatot is indítunk ezeknek a csodabogaraknak):

Vannak olyan javítások, amiknek a maradéktalan elvégzéséhez 4-5 óra nettó időre van szükségünk, ezzel szemben gyakran látunk olyan hirdetéseket, hogy egy órás gyors-szerviz során el tudja XY hárítani a hibát. Nem is akarunk belegondolni, milyen végeredménnyel. Szerintünk jó munkához idő kell, sokkal tartósabb a végeredmény és hálásabb az Ügyfél is később, mintha vissza kellene jönnie.

Az összes javítási folyamatunkat úgy alakítottuk ki, hogy a javításnak vagy alkatrészcserének ne legyen semmi, még egyszer hangsúlyozzuk: semmi nyoma a készülékben. Ezzel azt érjük el, hogy a legközelebbi alkalommal is igényes módon lehet javítani a készüléket, nem hiányzik belőle semmi rögzítőelem, csavar és azt is jelenti, hogy a gyártói garancia is megmarad a készüléken (például ha csak a kijelző sérül, de a burkolat ép marad, csere után továbbra is garanciális marad az iPhone és egy garanciális jellegű hiba esetén az Apple térítésmentesen fogja javítani). Ezt nem sok szerviz mondhatja el magáról anélkül, hogy igazat mondana :)

Az igényes munkánk miatt több hivatalos Apple szerviz is ismer és elismer minket szóban, de sokszor az Apple képviselet is minket ajánlott érdeklődő Ügyfeleknek a pozitív visszajelzések miatt.


Hivatalos vagy független szerviz

Mivel nem vagyunk hivatalos Apple szerviz, független szervizként olyan javítási munkákat is elvégezhetünk, amit amúgy az Apple nem tolerálna érthető okokból:

Az Apple világszinten végzi a termékeinek szervizelését és emiatt tudnia kell garantálnia az azonos szintű munkaszínvonalat. Ezért nem megy bele bizonyos javításokba, amiket lehet, hogy egyik szervizében meg tudnának csinálni az ott dolgozók hibátlanul, de egy másik szervizben csak még nagyobb bajt okoznának. Ez igen gyorsan alááshatná a cég hírnevét, ezért inkább nem mennek bele a komolyabb szintű javításokba. Ezáltal egyúttal piacot is nyitnak a független szervizeknek, mint mi is vagyunk: mi saját felelősségünkre és szakértelmünkre támaszkodva merünk belevágni komolyabb javításokba.

Így egy hibát jóval olcsóbban ki tudunk küszöbölni a javítással, mintha egy drága fődarabot vagy egy egész készüléket ki kellene cserélni egy hiba miatt.


Összefoglalva

– Eredeti alkatrészeket használunk munkánkhoz
– A munkánkat precízen végezzük, mintha a saját készülékünket javítanánk
– Munkánkra hosszútávú garanciát vállalunk: legalább 6, legtöbbször akár 12 hónapot is

Ezek alapján a szempontok alapján láthatjuk, hogy egy javítás nálunk miért kerül észrevehetően többe, mint a legtöbb magyarországi szervizben, azonban úgy gondoljuk, hogy ez közép- és hosszútávon csökkenti az Ügyfeleink költségeit és nyűgjeit, hiszen egy rosszul sikerült javítás még több szenvedést fog jelenteni a későbbieken: újabb hibák jöhetnek elő a szakszerűtlen munkavégzés miatt, a beépített utángyártott alkatrész meghibásodik, újra el kell menni a szervizbe (munkaidőben persze, munkavégzés helyett…), nincs már rá garancia, újra költeni kell a készülékre, még nehezebb megfizetni a gyári alkatrészt, stb.

Mi ezért vagyunk a magasabb árszínvonal képviselői, természetesen arányosan több ellenszolgáltatást nyújtva. Ha mi megjavítunk valamit vagy kicserélünk egy alkatrészt, arra nem véletlenül vállalunk hosszútávú garanciát: az megbízhatóan fog működni.


Értesítsünk az új cikkekről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

4 hozzászólás

  1. Drescher János on

    Ma cseréltettem kijelzőt és hátlapot, profi munka és rugalmas hozzáállás.
    Remélem tényleg a legjobbat választottam mert nem volt olcsó :)

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.