Nem is gondolnád, hol van elrejtve a Mavic Pro antennája

Mavic Pro törött karja, amiben LED és antenna is el van rejtve

Már megszoktuk, hogy a drónokban a legvalószínűtlenebb helyen is találhatóak létfontosságú alkatrészek, részben a helytakarékosság, részben pedig a fizika törvényei miatt. Ahhoz, hogy minél kevesebb interferencia zavarja az antennák és az iránytű működését, azokat a drón testétől a lehető legnagyobb távolságra kell elhelyezni.

A Mavic Pro két antennáját, a gyártó nagyon ötletes módon a drón első karjaiban rejtette el, ráadásul pont a lefelé nyúló tartólábakban, amik kihajtott állapotban a drón landolását teszik lehetővé. Így az antennák is pont jó helyzetben, függőlegesen állnak, másrészt a láb üreges teste is kihasználásra került.

Mavic Pro sérült első karja

Mavic Pro sérült első karja

A minap egy sérült karú (lábú?) Mavic Pro-t kaptunk javításra. A drón kicsit erőteljesen érhetett földet, feltehetőleg egy ütközést követően. Szerencsére nem esett akkorát, hogy a karja a tövénél törjön el, helyette csak a kar végén lévő tartóláb (micsoda képzavar…) tört csak el. A sérült alkatrészt külön is lehet cserélni, és ebben az esetben szerencsére nem szakadt el a tartólábba épített antenna forrasztott, koaxiális kábele. A törött alkatrészt viszonylag egyszerű volt kicserélni, volt is raktáron alkatrészünk (nem ez az első eset, számítottunk rá, hogy lesz pár hasonlóan sérült drón).

A Mavic Pro első karjaiban antenna is rejtőzik

A Mavic Pro első karjaiban antenna is rejtőzik

Az összeépítést követően még alaposan átnéztük a drónt, és ekkor vettük észre, hogy a gimbal-tartó felfüggesztés három biztosítófüle közül a középső – valószínűleg szintén a durva landolás miatt – el volt törve! Ez a három alkatrész az, aminek feladata az, hogy a gimbal- és kameramodult megfogja keményebb rázkódások esetén és ne csak a gumi tartóelemek tartsák azt. A tartófülek nélkül a gumik szakadása esetén a gimbal ki tudna szakadni a helyéről, ami igen költséges javítást eredményezne. Ezért volt fontos, hogy észrevegyük ezt a sérülést, és kicseréljük ezt az apró műanyag alkatrészt.

A gimbal-felfüggesztésből letört egy apró tartófül

A gimbal-felfüggesztésből letört egy apró tartófül

A tartófül cseréje már nem volt olyan egyszerű, mint az antennafedő tartóláb cseréje. Ez az alkatrész ugyanis a drón belseje felől van csavarral rögzítve a gimbal-felfüggesztésbe. Ehhez a drón felső testét szét kellett szedni (csavaros és cseles patentos megoldások), a gimbal tartószerkezetet le kellett ereszteni a helyéről, arról óvatosan le kellett választani a kamera vezérlőpanelét, szalagkábelekkel együtt, majd ezután fértünk csak hozzá a tartófül csavarjaihoz. A csavarokat Loctite csavarrögzítővel csavartuk vissza az új tartófülbe, nehogy a drón apró rezgései kilazíthassák azokat.

Ez volt a mai drónjavításos történetünk!

Ha bármi probléma adódna Mavic Pro, Mavic Air, Spark, Phantom vagy akár Inspire drónoddal (lezuhant, beázott, megsérült), állunk rendelkezésre a precíz és gondos javítást illetően. Elérhetőségeinket itt találod!

Ha drónt vásárolnál, lesz Számodra is egy jó ajánlatunk, sőt, ha most ismerkednél a drónozással, nézz körül webshopunkban, látogass meg minket személyesen, és szívesen bemutatjuk a kiszemelt drón használatát!

Még valami! Ha drónod volna, érdemes letöltened ellenőrzőlistánkat a biztonságos repülés érdekében!


Értesítsünk az új cikkekről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.