webshop menü
#drón #hírek a boltból #útmutató

DJI Spark – Gyorstalpaló

A DJI Spark a cég legkisebb drónja, mely tökéletes lehet bárkinek, aki bele akar vágni a repülés világába, és minőségi felszereléssel kívánja azt tenni. Ebben a cikkben azzal fogunk foglalkozni, hogy a Fly More csomagban megvásárolt drónt hogyan érdemes beüzemelni, használni, mire kell figyelni. Fogjunk meg tehát egy ollót, vegyük le a fóliát és bontsuk ki az eszközt.

Kicsomagoltam, hogyan tovább?

Kicsomagolás után sokkoló lehet először, hogy mi minden érkezik a drónnal. Egy kisebb, és egy nagyobb doboz található a csomagban, a kisebben találjuk a fontosabb részeket – drón, akkumulátorok, és a pót-propellerek, amiket érdemes elrakni későbbre. A nagyobb dobozban találjuk az összes szükséges felszerelést a drón töltéséhez, a távirányítót és a felszerelhető propeller-védőket.

Elsőként a nagyobb táska elejéből vegyük ki a töltőtelepet, majd a csatlakoztassuk a kábeleket hozzá. A két akkumulátort vegyük ki a kisebb táskából – ebből egyik már a drónon van, a két oldalsó csúszka segítségével tudjuk levenni, egyszerűen kifelé kell húzni, és az akkumulátor gond nélkül lecsúszik – majd aktiváljuk mindkét akkumulátort azzal, hogy felhelyezzük őket tölteni.

A töltés akkor fejeződik be, amikor a gombot az akkumulátoron megnyomva mind a négy LED zölden világít. Ekkor levehetjük őket a hálózatról.

Amíg töltődnek az akkumulátorok, érdemes felhelyezni a propellervédőket, illetve letölteni a DJI Go 4 alkalmazást iPhone-ra vagy iPadre. Egy külön papírra érdemes továbbá kiírni a WiFi jelszavakat, amik tartoznak a drónhoz. A távirányító jelszavát a hátulján találjuk, míg a drónét az akkumulátor helyén lévő matricán. Ezek később még hasznosak lesznek.

A DJI Go alkalmazást megnyitva először regisztrálnunk kell egy DJI felhasználót, majd a jobb felső sarokban lévő ikon használatával aktiválni az eszközt. Ezt egy QR kód beolvasásával tehetjük meg, ami mind a drónon, mind annak dobozán megtalálható.

A drón és a távirányító – elviekben – már párosítva érkezik. Bekapcsolásuk egyszerű, a drónra az akkumulátort felcsúsztatva az egyetlen gomb kétszeres megnyomásával kapcsolhatjuk be. A második lenyomás után tartsuk lenyomva még pár másodpercig, amíg halljuk a belső hűtés elindulását. Ekkor fognak először felvillanni a LED-ek is. A távirányító is hasonlóan működik, ezt is az előbb megismert, kétnyomásos rendszerrel lehet bekapcsolni, kikapcsoláshoz már háromszor kell megnyomni.

Navigáljunk iPad-ünk vagy iPhone-unk beállításai közé, és csatlakozzunk a távirányító WiFi hálózatára a korábban leírt jelszóval. A távirányító hálózatának neve mindig Spark-RC kezdetű lesz. Ezután nyissuk meg a DJI Go alkalmazást, és, ha minden jól ment, ez fog minket várni.

A Start Flight megnyomásával beléphetünk az alapnézetbe, amit mindig látni fogunk a drón használata közben.

A Start Flight megnyomásával beléphetünk az alapnézetbe, amit mindig látni fogunk a drón használata közben.

Bal oldalról meg fog nyílni egy „Aircraft Status” feliratú ablak, ahol a drón jelenlegi állapotát és beállításait láthatjuk összegezve. Ezt bezárva érdemes megnyitni a drón beállításait. A legelső menüpont alatt láthatjuk a „Beginner Mode” kapcsolóját, amit mindenkinek ajánlok, aki még sosem repült korábban, és nem akarja tönkretenni az eszközét az első húsz percben. A harmadik menüpontban a távirányító gombjait állíthatjuk be – én ezeket ajánlom, ugyanis kezdőként a felszállás – landolás az egyik leggyakrabban használt funkció lesz, és egyszerűbb a mutatóujjunkal leszállítani a drónt, mint mindig levenni a távirányítóról a kezünk, és az okoseszközünkön kezdeményezni a leszállást. A többi beállítással egyelőre ne foglalkozzunk.

Beginner Mode bekapcsolása

Beginner Mode bekapcsolása

Ajánlott gombkonfiguráció

Ajánlott gombkonfiguráció

Repülhetek már? Annyira akarom!

Repülésre kész drón

Repülésre kész drón

Ismerem az érzést, és a jó beállítások után semmi sem fog megakadályozni, de mindenképp azt ajánlanám, hogy az első repülést ne a szobánkban végezzük, hanem szabad téren, ahol nincs sok tereptárgy, ami bezavarhat, illetve nincs sok mágneses elem sem, amik bezavarhatnak a kommunikációban.

Egy tisztás, egy nagyobb mező vagy akár egy focipálya mind tökéletesek az első szárnypróbálgatásainkra – akarom mondani, propellerpróbálgatásainkra. Nagy szélben, csapadék közben semmiképp se reptessük a drónt!

Ha már kinn vagyunk, helyezzük a drónt egy vízszintes felületre és nyomjuk meg a felszállás-gombot. A drón felpörög, majd másfél méter magasan lebeg. Ilyenkor kezdhetünk neki a távirányító felfedezésének. A bal joystick a drón magasságát változtatja, illetve a függőleges tengelye körül fordítja el a drónt jobbra-balra, míg a jobb joystick-kel mozgathatjuk drónunkat vízszintes síkban, elfordulás nélkül, előre, hátra, jobbra és balra. A bal mutatóujjunknál található videófelvétel gomb alatt található egy kerék, amivel a kamera bólintását változtathatjuk vízszintestől függőlegesen lefelé néző pozícióig.

Ne féljünk próbálkozni vele, de mindig figyeljünk arra, hogy ne repüljünk neki semminek és senkinek. A korábban bekapcsolt Beginner Mode miatt 30 méternél messzebb nem fog repülni az eszköz.

ATTI mód? P mód? Sport? Mit jelentenek ezek?

Ezen kérdések megválaszolásához kicsit bele kell menni a Spark működésébe.

A P mód a legoptimálisabb – ilyenkor a Spark önmaga pozicionálásához a beépített GPS modult és a szenzorait (pl. kameráját, infravörös érzékelőjét) használja. Ilyenkor az intelligens repülési módok elérhetőek, és az akadályelkerülési rendszer is be van kapcsolva. A P mód a legbiztonságosabb, legstabilabb repülési élményt biztosítja, viszont szükséges hozzá az erős GPS jel.

Ha ez a jel nem elérhető, akkor a „jármű” ATTI módba vált. Ez akkor is megtörténik, ha túl sötét van a szenzoroknak – ilyenkor csak a barométert használja a drón a magassága megállapításához, és a tereptárgyakat sem fogja kikerülni. ATTI módban nem érhetők el az intelligens repülési módok sem. Amikor módot vált a drón, azt egyértelműen látni fogjuk az eszközünk kijelzőjén, ilyenkor reptessük óvatosabban!

A Sport módot nem ajánlom azoknak, akiknek nincs megfelelő mennyiségű tapasztalatuk. Ilyenkor a drón csak a GPS-t használja pozicionáláshoz, az akadályérzékelő-rendszer ki van kapcsolva és az intelligens repülési módok sem érhetők el. Cserébe jóval nagyobb teljesítményt adnak le a motorok, így gyorsabb manőverezésre képes a drón. Figyeljünk, mert nagy sebességnél a féktávolság is megnő!

Intelligens repülési módok? Kamerabeállítások?

A Spark bonyolultabb funkcióiról és a repülés közbeni felvételről cikksorozatunk következő részében lesz szó. Addig is, biztonságos repülést kívánok!

A DJI Spark Fly More megvásárolható az APPSolute-ban, és ha most vásárolsz, 15 000 forintos levásárolható keretet biztosítunk mellé ajándékba!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

2 hozzászólás

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük