Címke: Apple

Fülhallgató töltése iPad Pro-ról

Átalakítja az iPadet


Lightning – USB Adapter: Az átalakítók svájci bicskája

Valamilyen oknál fogva ritkán találni bármit erről a kiegészítőről, pedig talán az egyik legfontosabb – ez nem más, mint egy rövid kábel, ami a Lightning-csatlakozót egy USB 2-es bemenetté alakítja, illetve az új iPad Pro-k és az első generációs 12.9”-es készülék esetén USB3-mas bemenetté.

Hogy ennek milyen funkciói vannak? Lapozz, és megtudod!

(tovább…)

egy toll mind felett


Apple Pencil – A diákok jövője

Az Apple az általános vásárlóközösséget nagyon meglepte, amikor 2016-ban bemutatták az Apple Pencilt. Legtöbben Steve 2007-es iPhone bemutatójára hivatkoztak, amikor beszéltek róla, és a jó öreg “Steve idejében ez nem történhetett volna meg” érv sem egyszer jött fel, viszont ez a stylus mégis más.

Tudom, mire gondoltok, mert én is ugyanarra gondoltam. Igen, ugyanúgy nevettem rajta, mikor Tim előhúzta a színpadon. Nem tudtam elképzelni, hogyan működhet, hogy kinek lehetne jó egy ilyen eszköz. Kijöttek az első rajzok, videók, animációk, de még akkor is elvetettem – az ára ijesztően magas, és nem gondoltam, hogy akár közel is érhet a Wacom tabletek minőségéhez.

Decemberben elegem lett az első generációs iPad Mini-m lassúságából és, miután nem érkezett iPad Mini 5, vettem egy iPad Pro 9.7-et. Már akkor is a fejemben volt, hogy talán tok helyett is Pencilt kellett volna vennem, de akkor még elvetettem. Nem láttam értelmét, mivel az óráim nagy részén vagy a MacBook-omra, vagy papírra jegyzeteltem. Ahogy viszont az iPad egyre jobban beleépült az életembe, a MacBook-ot egyre kevesebbszer vettem elő. Megvárni, ahogy bepörög a merevlemez, ahogy letölti a friss dolgokat iCloud Drive-ból, egyszerűen nem volt már olyan gyors, kézenfekvő. Közben viszont ott volt az iPad nálam, de mivel billentyűzet nélkül közel sem tudok olyan gyorsan gépelni, mint a Macen, sosem gondolkoztam el rajta komolyan.

Pár hónappal később kölcsönkaptam egy Apple Pencilt. Szkeptikusan bontottam ki, vigyorral a szám sarkában, mert tudtam, hogy hogyan kell majd töltenem, párosítanom az iPad-del.

Apple Pencil párosítása az eszközzel

Apple Pencil párosítása az eszközzel

Apple Pencil töltése az eszközről

Apple Pencil töltése az eszközről

Tesztünket ide kattintva olvashatod végig »

leesett, megnyomódott


MacBook Air horpadt burkolatának kijavítása

Gyakran kapunk javításra olyan Apple számítógépeket, melyeknek az alumínium burkolata egy esést vagy komolyabb ütődést követően eldeformálódott. A horpadt vagy megnyomódott gépház nemcsak csúnyán néz ki, de a gép működését is akadályozhatja, ezért fontos a mielőbbi helyreállítás.

Ha például a laptopunk a kijelző sarkánál kap ütést, nagy valószínűséggel nem lehet rendesen becsukni, feszülni fog a kijelző, ami további hibákhoz vagy akár kijelzőtöréshez is vezethet. Szerencsétlenebb esetben maga a kijelző is betörik, amit sajnos csak cserével lehet orvosolni a fedlap karosszériájának megigazítása után.

Most éppen egy olyan MacBook Air járt nálunk, amelynek nemcsak a fedlapja sérült, hanem az alapváza (topcase) is. Szerencsétlen módon a sérült sarokban az USB csatlakozónak vágott lyuk is gyengíti a szerkezetet, így még könnyebben tudott deformálódni a váz.

Munkánk során már sok karosszériamunkát végeztünk Apple számítógépeken, iPhone-okon és iPad-eken is, így beszereztük vagy elkészítettük a karosszéria-munkálatokhoz szükséges célszerszámainkat és egy-egy ilyen vagy ehhez hasonló eset nem okoz számunkra gondot. A munka előtt a gép legtöbb alkatrészét ki kell szerelni a vázból, nehogy a visszaalakítás során bármi is sérüljön. A helyreigazított gépvázban már nem fognak feszülni az alkatrészek, a kijelző síkban csukódik majd és gépünk sem fog billegni az asztalunkon!

A legtöbb Apple laptop alumínium burkolatának felületét gyöngyszórással teszik selymes fényűvé, majd eloxálják, így alakítanak ki egy kemény, kopásálló felületet. Ezt a munkafolyamatot utólag nem lehet sajnos megismételni, így ha gépünket például egy betonfelületre ejtettük és durva horzsolások keletkeztek rajta, azokat sajnos nem lehet eltüntetni, legfeljebb finomra lehet csiszolni a sérült felületet.

Ha bármiféle baleset történik számítógépeddel, fordulj hozzánk bizalommal, hiszen többezer Ügyfelünknek tudtunk már segíteni. Célunk, hogy hosszantartó és minőségi megoldást nyújtsunk Számodra és munkaeszközöd számára precíz és igényes munkavégzésünk által.

Keress minket, segítünk!

hőpasztacsere


Mennyit bír ki egy Apple gép karbantartás nélkül?

Ha 2012 körül gyártott MacBook Air-t Retina kijelzős MacBook Pro-t használsz, van számodra egy fontos hírünk, ami nagyban hozzájárulhat ahhoz, még jópár évig hibamentesen használhasd hű munkatársad! Ha korábbi gépet használsz, akkor is fontosak lehetnek a következő sorok!

A technikai háttér

Az Apple számítógépek processzorai az utóbbi évek fejlesztéseinek eredményeképp egyre kevesebb hőt termelnek, így sokkal kevesebb elvesztegetett energiával lehet számolni, ami lehetővé teszi az egy feltöltéssel megvalósított hosszabb üzemidőt. (Kevesebb hűtés is elég a gépnek, lassabban foroghatnak a ventilátorok, így tovább bírja a gép akkumulátora.) Az Apple mobil számítógépeinek belső felépítése a hűtési rendszer tekintetében egyébként igen hasonló bármely más gyártó laptopjának belsejéhez. A processzor hőleadó felületére a gyártó egy rézötvözetből készült, jó hővezető képességekkel rendelkező hőbordát helyez, amelynek bordázata között a gépbe szerelt ventilátor hűvös levegőt fúj át, elősegítve ezáltal a processzor hőleadását. Ha a jelelegi gépekben nem lenne hűtési rásegítés, akkor a processzorok önmagukban nem tudnák leadni a felesleges hőmennyiséget és pár perc alatt “felforrnának”, tönkremennének.

Ez idáig egyszerűen hangzik: melegszik a processzor, ráteszünk egy nagy fém lapot (hűtőborda), az elvezeti a meleget, és ezen felül hűvös levegő fújásával rásegítünk a hőleadásra. Ha azonban csak ennyit tennénk, még közel sem volna tökéletes a rendszerünk.

Fontos először is, hogy a processzor lapos felülete és a hőborda lapos felülete között a lehető legtöbb hő tudjon akadálymentesen áramolni. Ez úgy érhető el, hogy a gyártó mindkét felületet a lehető legsimábbra csiszolja és összeszorítja a két síkot. Szabad szemmel valóban simának tűnik a két felület, de ha mikroszkóppal is megnézzük őket, láthatjuk, hogy valójában még így is mennyire érdesek. A két felület között így nem optimális a hőátadás a résekbe és gödrökbe szoruló levegőréteg hőszigetelő hatása miatt. E probléma orvoslására egy nagyon egyszerű megoldást fejlesztettek ki a gyártók. A processzor és a hőborda felülete közé vékony rétegben egy krémszerű, szürkés anyagot, hőpasztát kennek, ami kitölti az apró réseket és kiegyenlíti a felületi érdességet, és ezáltal megkönnyíti a két felület közötti hőátadást. A hűtőborda hőleadását pedig úgy szokták segíteni, hogy minél több “uszonyt” (bordázatot) alakítanak ki rajta, hogy a lehető legnagyobb legyen a felülete és könnyen elillanjon róla a hő.

Mi a probléma ezzel a hűtési rendszerrel?

Ez idáig mind szép és jó volna, és örülhetnénk is, hogy nem lesz gondunk a gépünk hűtésével, de sajnos két nagyon közönséges tényező beleszól a képletbe, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagynunk.

A gép ventilátora által szállított hűtőlevegőben található porszemek megülnek a borda felületén és a legtöbb alkatrészen és csökkentik azok hőleadó képességét. Rosszabb esetben annyi por gyűlik össze a fémlebenyek között, hogy a hűtőlevegő nem tud közöttük áramlani, ami előbb-utóbb túlmelegedéshez vezet.

A másik probléma a processzorra kent hőpaszta elöregedése és kiszáradása. A kiszáradt hőpaszta porózussá válik, töredezik (hasonlóan, mint a kiszáradt sár) és ezáltal nem tudja ellátni megfelelően a hőátadó felületen végzett szerepét, a jó hővezetést. Hiába hűtjük a hűtőbordát a friss levegővel, ha odáig el sem jut a processzor melege. Ez a hőpaszta-romlás szintén túlmelegedéshez és hibás működéshez vezet idővel.

Más mellékhatásai is vannak a por lerakódásának és a hőpaszták elöregedésének. A számítógép alapból nem tudja, hogy mennyi por van a belsejében és hogy mennyire jó vagy éppen rossz állapotú a processzorán lévő hőpaszta. Ahogy ez a két tényező fokozatosan rontja a hűtési hatásosságot, a gép ebből csak annyit észlel, hogy egyre könnyebben melegszik fel a processzor és egyre jobban kell saját magát hűtenie. Ilyenkor a hűtést szabályzó rendszer első lépésként automatikusan megemeli a ventilátor fordulatszámát, hogy több levegőt tudjon szállítani a hűtőbordák felé. Ez a fentebb leírt hibák esetében alig lesz hatásos, a hőháztartás ettől nem fog sokat javulni, viszont a gép sokkal hangosabban fog zúgni és az akku is jóval gyorsabban lemerül majd a fokozott terhelés következtében.

Ha a hűtőrendszer már annyira elöregedett és poros, hogy a processzor szinte semmi hőt nem tud leadni a bordák felé, vészmegoldásként a gép csökkenteni fogja a saját sebességét, hogy ezáltal kevesebb hő termelődjön és így túlmelegedés nélkül tudjon üzemelni. A legvégső esetben az is előfordulhat, hogy gépünk magától kikapcsol a túlmelegedés miatt, hogy ne sérüljenek meg az alkatrészei. Ha ez nem az első alkalommal történik, gépünk akár maradandó károsodást is szenvedhet.

Egyszerű megoldás a túlmelegedés elkerüléséhez

Apple Macintosh számítógépeket 2009-2010 óta javítunk és ezidáig számtalan gép hűtési rendszerét újítottuk fel, tartottuk karban magánszemélyek számítógépeitől kezdve a céges flottákig bezárólag. Fel sem tudjuk becsülni, hogy a tengernyi gép élettartamát munkánk által mennyi idővel növelhettük meg, de abban biztosak vagyunk, hogy gépenként legalább 1-2 évvel nőtt a várható élettartam a karbantartás nélküli élettartamhoz képest. Ez minden egyes gépnél komoly előrelépést jelent, hiszen így gépenként elenyésző ráfordítással nagyon sok költséget lehet megtakarítani: nem szükséges idő előtt cserélni a gépet, mert az nem megy tönkre idő előtt.

A megoldásunk nagyon egyszerű. A gépet – akár hordozható gépről (laptop), akár asztali gépről legyen is szó – szakszerűen (precízen, a csavarokat nem erőltetve!) és nyommentesen szétszedjük és minden belső alkatrészt alaposan megtisztítunk a lerakódott portól. Már ezzel látványos változást érhetünk el, de nem elégszünk meg ennyivel.

A gépben található processzorokról leszereljük a rugóval rájuk feszített hőbordákat, a megszikkadt és elöregedett hőpasztát óvatosan lesöpörjük a processzorokról, úgy hogy azok még véletlenül se sérüljenek meg. Beszereztük az Apple gépekhez gyárilag használt hőpasztát és ezzel kenjük újra a processzorok felületét, mielőtt visszahelyeznénk a megtisztított és pormentesített hővezető bordákat is.

A ventilátorok lapátjait is megtisztítjuk a portól, hogy könnyen foroghassanak és a porlerakódás okozta excentricitás miatt ne menjen tönkre a csapágyazásuk.

Az eredmény

Az általunk kitisztított gépek belseje olyan tiszta, mintha új lenne. A pormentes felületek és alkatrészek ismét képesek leadni a megfelelő hőmennyiséget és a processzorok hűtőrendszere is könnyen leadja a felesleges hőt. A ventilátor ezáltal lassabb fordulatszámon is képes ellátni feladatát, mivel kevesebb levegő is elég a hűtéshez. Az akkut is kíméljük ezáltal. A gép teljes terhelésen is gond nélkül üzemel anélkül, hogy túlmelegedne.

Az ily módon karbantartott gépek szinte “fellélegeznek” és ha más rejtett hibájuk nincsen, várható, hogy pár évig nem kell hozzájuk nyúlni, ismét megbízható munkatársként fognak szolgálni.

Milyen időközönként érdemes elvégezni a karbantartást?

Tapasztalataink szerint a legtöbb hordozható Apple számítógépben másfél-két év alatt öregszik el a hőpaszta és válik szükségessé a cseréje. Portalanítani is egy-két évente érdemes – minél gyakrabban, annál jobb. Ez a művelet nagyon rövid átfutási idővel kivitelezhető bármelyik szervizünkben. A teljes karbantartáshoz és hőpasztacseréhez általában szükségünk van egy fél napra, hogy minden alkatrészt alaposan megtisztíthassunk.

Az asztali gépek jóval kevesebb mozgatási és hordozási igénybevételnek vannak kitéve, mint a laptopok. Az a tapasztalatunk, hogy a hőpaszták cseréjére elég 3-4 évente sort keríteni. A portalanítás ennél azért gyakrabban ajánlott, de felhasználási helytől is függ, hogy mennyi por gyűlik össze a gépben (pl. orvosi szoba vagy poros műhely). Az asztali gépeknél általában pár órával több időt vesz igénybe a karbantartás, mivel szétszedéskor a kijelzőt védő üveglap belső felületét is pormentesítjük, ami hosszú időt vesz igénybe. Némelyik iMac-nél szükséges lehet az LCD-n belüli portalanítás, arról egy külön bejegyzésben fogunk írni később.

Ha egy gép jóval hosszabb ideje nem volt karbantartva, mint az általunk javasolt intervallumok, nem kell kétségbe esni! Jobb később, mint soha, mielőbb hozd el hozzánk a gépet, hogy felmérhessük az állapotát és alaposan kitisztíthassuk! A legtöbb Apple gép jó tűréshatárral rendelkezik, de ha egy módunk van rá, inkább ne feszegessük azt és áldozzunk rá 1-2 illetve 3-4 évente körülbelül fél napot. A karbantartás idő- és pénzköltsége elenyésző ahhoz képest, hogy mennyi időt és pénzt spórolunk meg a rendszeres elvégzésével. A karbantartás hasonló egy autó olajcseréjéhez: relatíve olcsó, de ha nem tesszük meg, komoly problémák forrása lesz idővel.

Miért írtuk le mindezt?

Az új generációs MacBook Air-ek és a Retina kijelzős MacBook Pro számítógépek mostanában (2015-ben) érik el a 2-3 éves kort, amikor már nagyon időszerű a karbantartás elvégzése (teljes külső-belső tisztítás, portalanítás és hőpasztacsere). Sok Ügyfelünk automatikusan hozza hozzánk rendszeres időközönként a gépét, de úgy gondoltuk, hogy inkább figyelmeztetünk mindenkit, hogy gondolja át, mikor lett a gépe utoljára kitisztítva és előzze meg a komolyabb meghibásodásokat egy egyszerű és gyors karbantartással.

Ugyan a legújabb generációs gépekbe szerelt processzorok hőleadása már jóval kisebb, mint a pár éve készült gépeké, ezeknél is fontos és elengedhetetlen a karbantartás, mivel ezekbe a gépekbe a kisebb leadott hőmennyiség miatt kisebb hűtőrendszert is épített be az Apple.

Lehet, hogy pár év múlva eljön az az idő, amikor a kis hőleadás miatt a gép belsejében már nem lesz szükség ventilátorokra a levegő mozgatásához, de a por még így is le fog rakódni az alkatrészeken és továbbra is fontos lesz a rendszeres karbantartás – legfeljebb jóval egyszerűbbé válik a mostaninál.

A ráadás

Bármilyen gépet javítunk vagy bővítünk szervizünkben, egyedülálló módon nemcsak a szükséges alkatrészt cseréljük és már adjuk is ki a gépet, hanem minden esetben elvégezzük a gép teljes belső portalanítását és külső-belső tisztítását is. Magunk is ezt várnánk el egy komoly, precíz szerviztől, így mi is így teszünk: a munkánknak része a tisztítás. A hőpasztacserét azonban alapesetben nem végezzük el a gépekben, mivel sok esetben nem indokolt és csak a költségeket növelné. Ha azonban szükségesnek látjuk azt, minden esetben értesítjük az Ügyfelet és megbeszélés alapján elvégezzük a cserét, a javítás mellé még kedvezőbb áron.

Érdemes a karbantartási munkálatokat összekötni egy esetleges belső fejlesztéssel, SSD-bővítéssel (SSD flash upgrade) vagy RAM-bővítéssel (RAM upgrade) is, hiszen ezekben az esetekben nem számítunk fel külön díjat a beépítésért!

Az APPSolute a legdrágább és a legolcsóbb Apple szerviz

Kicsit érthetetlenül hangzik, nem? De! El is magyarázzuk mindjárt, hogyan gondoltuk ezt a merész kijelentést.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mi nem az árainkkal kívánunk versenyezni a magyar piacon és bár látjuk, hogy vannak nálunk jóval olcsóbb szervizek (drágábbak nem nagyon…), úgy gondoljuk, hogy az általunk nyújtott minőségbeli többlet miatt megérjük a pénzünket. De nem csak amiatt. Ha kíváncsi vagy, elolvashatod, de vigyázz, nem lesz rövid!


Eredeti vagy utángyártott?

Először is, köztudott, hogy az Apple termékekhez, főleg az iPhone, iPad és iPod termékvonalhoz beszerezhetőek utángyártott alkatrészek a gyári alkatrészekhez képest töredékáron. Ez még nem volna baj, ha ezek az alkatrészek vállalható minőséget képviselnének, de sajnos nem ez a helyzet. Az utángyártott alkatrészek legtöbbször méretbeli, anyagbeli és gyártástechnológiai különbségekkel rendelkeznek az eredeti alkatrészekhez képest, amik miatt a készülék megbízhatatlan működését és akár más alkatrészek meghibásodását is okozhatják.

Vegyünk elő például egy eredeti és egy utángyártott iPhone 4s kijelzőt.

A legfontosabb különbség már rögtön megmutatkozik a funkcionalitásban: sokszor hibásan van kialakítva az utángyártott kijelzőkben a közelítésérzékelő rejtett nyílása a hangszóró felett, ezért telefonáláskor nem kapcsolódik ki a kijelző és a fülünkkel véletlenül megnyomhatunk gombokat, ami a hívás megszakadásához (és idegeskedéshez, félreértésekhez) vezethet. Sok esetben a kijelző körüli műanyag káva is vastagabb, mint a gyári lenne és emiatt nehezen lehet beépíteni a helyére, eláll a fém kerettől. Emiatt egy idő után sok por és szennyeződés fog kerülni a készülék belsejébe, ami először a hangszórót fogja tönkretenni, de kihat a készülék cseppállóságára is: a kis résen nagyon gyorsan beszökik a nedvesség, izzadság a kapilláris elv alapján és a készülék hamarabb tönkremegy. Az eredeti kijelző felső üvegrétege edzett, tehát jóval nehezebben törik, mint az utángyártott társáén lévő üveg. Ha megkocogtatjuk, hallani is lehet a különbséget.

A többi különbség már inkább kozmetikai jellegű, de fontosak: A gyári kijelző belső fehér festése nem áttetsző, nem színeződik el idővel és illeszkedik a Home gomb színéhez, szemben az utángyártott kijelzővel. Sokszor a keret műanyaga is gyengébb minőségű műanyag, ami hamar elszíneződik.

Arról ne is beszéljünk, hogy az utángyártott kijelzők között – a gyártói minőségbiztosítás hiánya miatt – rengeteg a hibás darab: csíkokban kihagyhat az érzékelés, az LCD zavaros képet adhat. Ha ez beépítéskor derül ki, az még a jobbik eset (persze már akkor is dupla munkát jelent), de a kellemetlenebb, ha a hiba pár hét után az Ügyfél kezében jön elő egy nem várt pillanatban, pont amikor nagy szükség lenne a hibátlan működésre.

Természetesen nem csak kijelzőből van utángyártott és eredeti alkatrész, ugyanúgy van utángyártott hátlap, szalagkábel, akkumulátor, stb.

Ezért mi csak olyan beszállítótól vásárolunk, aki már bizonyította számunkra, hogy eredeti alkatrészt tud szállítani. Ezeket az alkatrészeket beépítés előtt le is teszteljük. Nem vállaljuk az utángyártott alkatrészek beépítését: inkább drágábban építünk be egy gyári alkatrészt és vállalunk rá hosszútávú garanciát (legalább 6, de legtöbb esetben 12 hónapot!), minthogy utángyártott alkatrészek garanciális cserélgetésével bohóckodjunk és vesztegessük az Ügyfél idejét (és a mi időnket is!), vagy rövid, pár hónapos garanciavállalással kibújjunk a felelősség terhe alól és küzdeni kelljen az Ügyféllel – nem ez a célunk, hanem a megbízható alkatrészekből való hosszútávú építkezés.

(Sokan kérdezik egyébként, hogy honnan lehet beszerezni eredeti alkatrészeket, mert úgy hallották, hogy sehonnan nem lehet ezt megoldani, csak bontani lehet új készülékekből. Ez nem így van, vannak az Apple-nek is beszállítói, főleg Kínában, akiket meg lehet győzni, hogy másnak is adjanak el az eredeti alkatrészkészletből. Tehát az, hogy egy alkatrész Kínából származik, nem jelenti azt, hogy gyenge minőségű utángyártott alkatrész volna.)


Minőségi munkavégzés vagy gyors-szerviz?

A másik igen fontos tényező, ami miatt mi nem megyünk bele az árgyilkos versenybe, az az, hogy a munkánkat teljes odaadással végezzük, maximális igényességgel, úgy, mintha a saját készülékünket javítanánk. Ezt nem kellene előnyként megjelölnünk, mert szerintünk ez így lenne normális, de sajnos ma a magyar piacon nem ez a helyzet, ezért mégis előny ez számunkra. Az pedig, hogy az időnket rászánjuk egy javításra, azt is jelenti, hogy a javítási költségek megnőnek.

Nem csak a gyári alkatrészek használata fontos, hanem ezeknek az alkatrészeknek a beépítési minősége is. Közelítsük meg fordítva: egy jobb minőségű utángyártott alkatrészt is be lehet építeni teljesen hibátlanul úgy, hogy a készülék hosszú távon hibátlanul működhessen, de ha egy gyári alkatrészt építenénk be igénytelenül, azzal nulláznánk a munkánk értékét.

Ha észreveszünk például egy apró hibát egy készülékben, amit az Ügyfél nem jelzett, általában szó nélkül kijavítjuk/megtisztítjuk/helyre állítjuk, de ha komolyabb gond lenne, mindenképpen jelezzük ezt és felkínáljuk a hiba kedvezményes árú javítását, ha már szét van szedve a készülék. Ez az apróság nem kevés időt (és pénzt!) takarít meg az Ügyfélnek, hiszen nem kell legközelebb emiatt eljönnie hozzánk, ha már észrevehető lenne a hiba a készülék működésén. Sokszor korábban máshol szerelt készülékekből hiányzó alkatrészeket kell pótolnunk, mert valamilyen oknál fogva kimaradhattak a készülékből csavarok, lefogató lemezek, távtartó szivacsok. Néha egy ilyen apróságnak tűnő dolog miatt lesz működésképtelen egy készülék, amit nagyon könnyen megelőzhettek volna igényes munkavégzéssel.

Ízelítőképp néhány hozzánk került készülék, amelyek láttán leesett az állunk (lehet, hogy cikksorozatot is indítunk ezeknek a csodabogaraknak):

Vannak olyan javítások, amiknek a maradéktalan elvégzéséhez 4-5 óra nettó időre van szükségünk, ezzel szemben gyakran látunk olyan hirdetéseket, hogy egy órás gyors-szerviz során el tudja XY hárítani a hibát. Nem is akarunk belegondolni, milyen végeredménnyel. Szerintünk jó munkához idő kell, sokkal tartósabb a végeredmény és hálásabb az Ügyfél is később, mintha vissza kellene jönnie.

Az összes javítási folyamatunkat úgy alakítottuk ki, hogy a javításnak vagy alkatrészcserének ne legyen semmi, még egyszer hangsúlyozzuk: semmi nyoma a készülékben. Ezzel azt érjük el, hogy a legközelebbi alkalommal is igényes módon lehet javítani a készüléket, nem hiányzik belőle semmi rögzítőelem, csavar és azt is jelenti, hogy a gyártói garancia is megmarad a készüléken (például ha csak a kijelző sérül, de a burkolat ép marad, csere után továbbra is garanciális marad az iPhone és egy garanciális jellegű hiba esetén az Apple térítésmentesen fogja javítani). Ezt nem sok szerviz mondhatja el magáról anélkül, hogy igazat mondana :)

Az igényes munkánk miatt több hivatalos Apple szerviz is ismer és elismer minket szóban, de sokszor az Apple képviselet is minket ajánlott érdeklődő Ügyfeleknek a pozitív visszajelzések miatt.


Hivatalos vagy független szerviz

Mivel nem vagyunk hivatalos Apple szerviz, független szervizként olyan javítási munkákat is elvégezhetünk, amit amúgy az Apple nem tolerálna érthető okokból:

Az Apple világszinten végzi a termékeinek szervizelését és emiatt tudnia kell garantálnia az azonos szintű munkaszínvonalat. Ezért nem megy bele bizonyos javításokba, amiket lehet, hogy egyik szervizében meg tudnának csinálni az ott dolgozók hibátlanul, de egy másik szervizben csak még nagyobb bajt okoznának. Ez igen gyorsan alááshatná a cég hírnevét, ezért inkább nem mennek bele a komolyabb szintű javításokba. Ezáltal egyúttal piacot is nyitnak a független szervizeknek, mint mi is vagyunk: mi saját felelősségünkre és szakértelmünkre támaszkodva merünk belevágni komolyabb javításokba.

Így egy hibát jóval olcsóbban ki tudunk küszöbölni a javítással, mintha egy drága fődarabot vagy egy egész készüléket ki kellene cserélni egy hiba miatt.


Összefoglalva

– Eredeti alkatrészeket használunk munkánkhoz
– A munkánkat precízen végezzük, mintha a saját készülékünket javítanánk
– Munkánkra hosszútávú garanciát vállalunk: legalább 6, legtöbbször akár 12 hónapot is

Ezek alapján a szempontok alapján láthatjuk, hogy egy javítás nálunk miért kerül észrevehetően többe, mint a legtöbb magyarországi szervizben, azonban úgy gondoljuk, hogy ez közép- és hosszútávon csökkenti az Ügyfeleink költségeit és nyűgjeit, hiszen egy rosszul sikerült javítás még több szenvedést fog jelenteni a későbbieken: újabb hibák jöhetnek elő a szakszerűtlen munkavégzés miatt, a beépített utángyártott alkatrész meghibásodik, újra el kell menni a szervizbe (munkaidőben persze, munkavégzés helyett…), nincs már rá garancia, újra költeni kell a készülékre, még nehezebb megfizetni a gyári alkatrészt, stb.

Mi ezért vagyunk a magasabb árszínvonal képviselői, természetesen arányosan több ellenszolgáltatást nyújtva. Ha mi megjavítunk valamit vagy kicserélünk egy alkatrészt, arra nem véletlenül vállalunk hosszútávú garanciát: az megbízhatóan fog működni.