Címke: DJI

Az egyik utolsó kép az incidens előtt

Extrémebb, mint hinnéd


DJI Spark – Űzz belőle sportot! (Vagy lehet mégse…)

Azt hiszem, mindegyik dróntulajdonos egyetért abban, hogy nem a fotózás vagy a videózás a legszórakoztatóbb, hanem maga a reptetés. Mindannyian eljutunk erre a pontra, és DJI felhasználóként csak nehezebb, ugyanis ott az a kis gomb a távirányítón, rajta Sport felirattal. Az elején semmiképp sem, de idővel átkapcsolhatjuk ezt is.

Ha az elejéről szeretnéd kezdeni cikksorozatunkat, kattints ide!

Mit csinál a Sport mód?

A Sport mód kikapcsolja a szenzorokat és a sebességlimitet a DJI Spark-on. A GPS-en kívül így mindent átruház ránk, és a maximum sebesség így 50km/h körül lesz. Ebben a módban az emelkedés és a süllyedés is gyorsabb, de alapvetően a jobb joystick használata fogja leginkább megmutatni a különbséget.

(tovább…)

Lélegzetelállító felvételek


DJI Spark – Intelligens Repülési Módok

Az első pár repülés után elég kevésnek fog tűnni majd az, amit a Beginner Mode nyújt, így kapcsoljuk ki, és kezdjünk bele a drón felfedezésébe. Ezekhez nagyon ajánlok egy tisztást, vagy egy belátható mezőt, ahol tudunk kísérletezni.

Ha az elejéről szeretnéd kezdeni cikksorozatunkat, kattints ide!

Intelligens repülési módok

A DJI egyik legtöbbet reklámozott funkciócsomagja a Spark-kal a hat darab intelligens repülési mód. Ezek használatához P-GPS módban kell lennie a drónnak, ezt felszállás előtt látjuk kiírva az alkalmazás felső részében. A P-GPS mód a legstabilabb, ugyanis ilyenkor a drón felveszi a pontot, ahonnan felszáll, és a GPS-t használja navigálásra, ezért a legjobban szabad, nyílt tereken működik, ahol nincs sok zavaró tényező (Wi-Fi hálózatok, felsővezetékek, erős mágneses elemek).

QuickShot

A QuickShot segítségével négy különböző módon képes mozogni a drón, miközben egy tízmásodperces kisfilmet vesz fel, így bonyolultabb kameramozgásokat és felvételeket készíthetünk pár gombnyomással.

(tovább…)

Első szárnypróbálgatások


DJI Spark – Gyorstalpaló

A DJI Spark a cég legkisebb drónja, mely tökéletes lehet bárkinek, aki bele akar vágni a repülés világába, és minőségi felszereléssel kívánja azt tenni. Ebben a cikkben azzal fogunk foglalkozni, hogy a Fly More csomagban megvásárolt drónt hogyan érdemes beüzemelni, használni, mire kell figyelni. Fogjunk meg tehát egy ollót, vegyük le a fóliát és bontsuk ki az eszközt.

Kicsomagoltam, hogyan tovább?

Kicsomagolás után sokkoló lehet először, hogy mi minden érkezik a drónnal. Egy kisebb, és egy nagyobb doboz található a csomagban, a kisebben találjuk a fontosabb részeket – drón, akkumulátorok, és a pót-propellerek, amiket érdemes elrakni későbbre. A nagyobb dobozban találjuk az összes szükséges felszerelést a drón töltéséhez, a távirányítót és a felszerelhető propeller-védőket.

(tovább…)

Van egy sejtésünk!


Miért mindig a bal hátsó lába törik a Mavic Pro-nak?

Tapasztalataink alapján a DJI Mavic Pro drónok egyik gyenge pontja a kihajtható lábak törékenysége, másik pedig a precíziós gimbal- és kameraegység sérülékenysége. Ha 5-10 méter magasságból leesik egy Mavic Pro, szinte biztos, hogy az elsőként földet érő lába akkora ütést kap, hogy megreped a láb felfüggesztése, vagy nagyobb esést követően akár a láb is eltörik.

Ne ijedj meg, hogy ennyit írunk törött Mavic Pro drónokról, ezek kiváló gépek, és nem esnek le maguktól az égből. A legtöbb esetben elővigyázatlanság, a féktávolság téves felmérése, kikapcsolt biztonsági szenzorokkal repülés áll a balesetek mögött. Pár tippet le is írunk majd ezzel kapcsolatban.

Itt folytatódik a történet! »

Budaörs-környéki látkép

mi van, ha nincs fix pont?


Iránytű-interferencia Mavic Pro-n

Mavic Pro tulajdonosok gyakran tapasztalják, hogy drónjuk egyik pillanatról a másikra átvált Pozícionáló módból Attitűd módba, hiába van 10 vagy még több GPS műhold a láthatáron. Ilyenkor a Mavic-et elkezdi sodorni a légmozgás, és bizony koncentrálni kell ahhoz, hogy manuális ellenirányítással a jó helyre vezessük drónunkat, és ne ütközzünk véletlenül neki egy tereptárgynak.

Eleinte nem értettük, hogy lehet az, hogy ilyen sok műholdat lát a Mavic, és mégsem tudja magát egy helyben lebegtetni, a saját GPS koordinátáit alapul véve, korrigálva a széllökéseket? Aztán kicsit utánaolvastunk, és megtaláltuk a megoldást a mavicpilots.com fórumán. Cikkünket is az ott olvasottak ihlették, és arra gondoltunk, hogy a magyar drónos közösséggel is megosztjuk tapasztalatainkat.

Hogyan működik?

A Mavic az egy helyben lebegéshez elsősorban a GPS modultól kapott koordinátákat, az iránytűktől kapott irányultsági információt és más szenzoraitól (kamerák, barométer, ultrahang) kapott információkat használja. Ezek közül a két legfontosabb a földrajzi pozíció és az irányultság. Ha bármelyik hiányzik, a drón átvált Atti módba, ami annyit tesz, hogy kézi irányítással kell egy helyben tartani. Változó irányú szélben ez már komoly nehézséget jelenthet egy kezdő pilótának, és ha még tereptárgyak is vannak a közelben, akkor szinte garantált az ütközés.

Van ám egy pótiránytű is a Mavic Pro-ban! »