Címke: javítás

Mavic Pro törött karja, amiben LED és antenna is el van rejtve

Találós kérdés


Nem is gondolnád, hol van elrejtve a Mavic Pro antennája

Már megszoktuk, hogy a drónokban a legvalószínűtlenebb helyen is találhatóak létfontosságú alkatrészek, részben a helytakarékosság, részben pedig a fizika törvényei miatt. Ahhoz, hogy minél kevesebb interferencia zavarja az antennák és az iránytű működését, azokat a drón testétől a lehető legnagyobb távolságra kell elhelyezni.

Van tipped hol rejtőznek a Mavic Pro antennái? Kattints ide, és elmeséljük!

Továbbfejlesztett iPhone 7


iPhone 8 kijelzőcsere – új felfedezéseink

Az iPhone 8 kijelzőcsere nem tartogatott számunkra óriási meglepetéseket, de azért volt pár dolog, amin meglepődtünk szerelés közben. Ahogyan szoktuk minden új iPhone szétszedésekor, most is fényképeztük a szerelés folyamatát.

A javítandó iPhone 8 az oldalsó élére eshetett le: az üveg előlap széle szilánkosra törött, és innen indult ki pár további hajszálrepedés, valamint az alumínium hátlap is egy picit meghorzsolódott az ütés következtében. A hajszálrepedés még annyira nem is lehetett zavaró, viszont a kagylós oldalsó törésből kiszabaduló szilánkok veszélyesek tudnak lenni, ezért mindenképpen szükséges volt elvégezni a kijelzőcserét.

Szerencsére már be tudtunk szerezni eredeti alkatrészt a kijelzőcseréhez, így a megjavított iPhone 8-ak kijelzőire is egyedülálló módon 12 hónap garanciát vállalunk!

Nézd meg képgalériánkat a kijelzőcsere folyamatáról! »

akkutöltöttség és pár apróság


Firmware-frissítés DJI drónon: mire figyelj oda?

Nemrégiben járt nálunk egy DJI Inspire 1 Pro, melynek az elsődleges és a másodlagos távirányítóját nem lehetett sem egymással, sem a drónnal összehangolni szoftverkompatibilitási problémák miatt. Ügyfelünk megpróbálta frissíteni a távirányítókon és a drónon is a firmware-t, de egy hibának köszönhetően nem ment végbe a folyamat, és menet közben megállt a frissítés.

A drón innentől kezdve semmire nem reagált, nem indult el a belső vezérlőszoftvere, ilyen helyzetben szokták mondani, hogy “bebrickelt“, utalva arra, hogy a drón egy darab téglával lett egyenértékű a használhatóság szempontjából. Ilyen állapotban semmilyen külső behatásra nem reagál a drón, és újbóli firmware frissítésére sem ad lehetőséget az applikáció, nem lehetséges rácsatlakozni a drónra se WiFi-n, se távirányítón keresztül.

Végül sikerült megoldani valahogy a problémát, kitartó fórumozás, különféle trükkök és kitartó próbálkozás árán. Azóta mindkét távirányítót elfogadja a gép, így megoldható például az, hogy az egyik távirányítót a pilóta, a másikat pedig az operatőr használja.

Összegyűjtöttünk pár tippet, ami segíthet megelőzni a frissítési problémákat »

Van egy sejtésünk!


Miért mindig a bal hátsó lába törik a Mavic Pro-nak?

Tapasztalataink alapján a DJI Mavic Pro drónok egyik gyenge pontja a kihajtható lábak törékenysége, másik pedig a precíziós gimbal- és kameraegység sérülékenysége. Ha 5-10 méter magasságból leesik egy Mavic Pro, szinte biztos, hogy az elsőként földet érő lába akkora ütést kap, hogy megreped a láb felfüggesztése, vagy nagyobb esést követően akár a láb is eltörik.

Ne ijedj meg, hogy ennyit írunk törött Mavic Pro drónokról, ezek kiváló gépek, és nem esnek le maguktól az égből. A legtöbb esetben elővigyázatlanság, a féktávolság téves felmérése, kikapcsolt biztonsági szenzorokkal repülés áll a balesetek mögött. Pár tippet le is írunk majd ezzel kapcsolatban.

Itt folytatódik a történet! »

Budaörs-környéki látkép

mi van, ha nincs fix pont?


Iránytű-interferencia Mavic Pro-n

Mavic Pro tulajdonosok gyakran tapasztalják, hogy drónjuk egyik pillanatról a másikra átvált Pozícionáló módból Attitűd módba, hiába van 10 vagy még több GPS műhold a láthatáron. Ilyenkor a Mavic-et elkezdi sodorni a légmozgás, és bizony koncentrálni kell ahhoz, hogy manuális ellenirányítással a jó helyre vezessük drónunkat, és ne ütközzünk véletlenül neki egy tereptárgynak.

Eleinte nem értettük, hogy lehet az, hogy ilyen sok műholdat lát a Mavic, és mégsem tudja magát egy helyben lebegtetni, a saját GPS koordinátáit alapul véve, korrigálva a széllökéseket? Aztán kicsit utánaolvastunk, és megtaláltuk a megoldást a mavicpilots.com fórumán. Cikkünket is az ott olvasottak ihlették, és arra gondoltunk, hogy a magyar drónos közösséggel is megosztjuk tapasztalatainkat.

Hogyan működik?

A Mavic az egy helyben lebegéshez elsősorban a GPS modultól kapott koordinátákat, az iránytűktől kapott irányultsági információt és más szenzoraitól (kamerák, barométer, ultrahang) kapott információkat használja. Ezek közül a két legfontosabb a földrajzi pozíció és az irányultság. Ha bármelyik hiányzik, a drón átvált Atti módba, ami annyit tesz, hogy kézi irányítással kell egy helyben tartani. Változó irányú szélben ez már komoly nehézséget jelenthet egy kezdő pilótának, és ha még tereptárgyak is vannak a közelben, akkor szinte garantált az ütközés.

Van ám egy pótiránytű is a Mavic Pro-ban! »