Címke: Mavic Pro

Mavic Pro törött karja, amiben LED és antenna is el van rejtve

Találós kérdés


Nem is gondolnád, hol van elrejtve a Mavic Pro antennája

Már megszoktuk, hogy a drónokban a legvalószínűtlenebb helyen is találhatóak létfontosságú alkatrészek, részben a helytakarékosság, részben pedig a fizika törvényei miatt. Ahhoz, hogy minél kevesebb interferencia zavarja az antennák és az iránytű működését, azokat a drón testétől a lehető legnagyobb távolságra kell elhelyezni.

Van tipped hol rejtőznek a Mavic Pro antennái? Kattints ide, és elmeséljük!

repültünk pár kört


Téli drónos repülés és videózás Bélapátfalván

A hétvégén Szilvásváradon jártunk, és hazafelé jövet Bélapátfalván keresztül vezetett az utunk, így arra gondoltam, hogy egy rövid kis kirándulás gyanánt sétáljunk el a Bélapátfalvai ciszterci kolostorhoz, ami a környék egyik nevezetessége.

Nálam volt a Mavic Pro drónunk, így az enyhe hóesés ellenére felszálltam és párszor körberepültem a templomot. A szél szerencsére igen enyhe volt, így nem aggódtam, hogy baja esik a drónnak. A hó miatt elég kicsi volt a látótávolság, így nem mentem messzire. Egy akkut “kirepültem”, utána el is pakoltam a drónt.

A nyers felvételeket itthon átlapoztam, lett köztük pár szép kép, így kerestem egy hangulathoz illő zenét, majd az iMovie programmal ezt a kis klipet állítottam össze.

Az elkészült videót itt tudod megnézni »

akkutöltöttség és pár apróság


Firmware-frissítés DJI drónon: mire figyelj oda?

Nemrégiben járt nálunk egy DJI Inspire 1 Pro, melynek az elsődleges és a másodlagos távirányítóját nem lehetett sem egymással, sem a drónnal összehangolni szoftverkompatibilitási problémák miatt. Ügyfelünk megpróbálta frissíteni a távirányítókon és a drónon is a firmware-t, de egy hibának köszönhetően nem ment végbe a folyamat, és menet közben megállt a frissítés.

A drón innentől kezdve semmire nem reagált, nem indult el a belső vezérlőszoftvere, ilyen helyzetben szokták mondani, hogy “bebrickelt“, utalva arra, hogy a drón egy darab téglával lett egyenértékű a használhatóság szempontjából. Ilyen állapotban semmilyen külső behatásra nem reagál a drón, és újbóli firmware frissítésére sem ad lehetőséget az applikáció, nem lehetséges rácsatlakozni a drónra se WiFi-n, se távirányítón keresztül.

Végül sikerült megoldani valahogy a problémát, kitartó fórumozás, különféle trükkök és kitartó próbálkozás árán. Azóta mindkét távirányítót elfogadja a gép, így megoldható például az, hogy az egyik távirányítót a pilóta, a másikat pedig az operatőr használja.

Összegyűjtöttünk pár tippet, ami segíthet megelőzni a frissítési problémákat »

Gesztenyés Park emlékmű

minden repülés előtt


Mavic Pro ellenőrzőlista (pre-flight checklist)

Több elérhető ellenőrzőlista alapján készítettünk egy sajátot a Mavic Pro drónra szabva. Repüléseink előtt érdemes végigmenni a repülési ellenőrzőlistán (pre-flight checklist), hogy minden szükséges beállítást ellenőrizhessünk a drónon és a környezetünkben. Így könnyebben elkerülhetjük a figyelmetlenségből adódó hibákat, és biztonságosabban repülhetünk.

Tovább a letöltéshez!

Van egy sejtésünk!


Miért mindig a bal hátsó lába törik a Mavic Pro-nak?

Tapasztalataink alapján a DJI Mavic Pro drónok egyik gyenge pontja a kihajtható lábak törékenysége, másik pedig a precíziós gimbal- és kameraegység sérülékenysége. Ha 5-10 méter magasságból leesik egy Mavic Pro, szinte biztos, hogy az elsőként földet érő lába akkora ütést kap, hogy megreped a láb felfüggesztése, vagy nagyobb esést követően akár a láb is eltörik.

Ne ijedj meg, hogy ennyit írunk törött Mavic Pro drónokról, ezek kiváló gépek, és nem esnek le maguktól az égből. A legtöbb esetben elővigyázatlanság, a féktávolság téves felmérése, kikapcsolt biztonsági szenzorokkal repülés áll a balesetek mögött. Pár tippet le is írunk majd ezzel kapcsolatban.

Itt folytatódik a történet! »