Címke: Spark

Citadella, Gellért-hegy, drón, DJI, Spark

repülés előtti ellenőrzés


Mavic Air és Spark repülési ellenőrzőlista

A Mavic Pro-hoz készített repülési ellenőrzőlistánk sikerén felbuzdulva készítettünk egy ilyen listát a Mavic Air-hez és Spark-hoz is.

Repüléseink előtt célszerű átfutni a repülési ellenőrzőlistán (pre-flight checklist), hogy minden szükséges beállítást ellenőrizhessünk, és meggyőződhessünk a biztonságos repülés feltételeinek meglétéről.

Tovább a letöltéshez!

DJI Spark vázcsere, törött kar cseréje

kartörés és vázcsere


Videó: Törött vázú DJI Spark javítás

Egy balul sikerült landoláskor könnyen letörhet Spark drónunk egyik karja a motorral együtt. A karok a váz részét képezik, ezért a törést sajnos csak a váz cseréjével lehet orvosolni. Úgy tűnik, hogy ez az egyik gyenge pontja ezeknek a drónoknak. Van megoldás, videón bemutatjuk!

Pár hete is egy sérült vázú Spark-ot javítottunk, amelynek az egyik karja tövében eltört a műanyag váz. A váz cseréje meglehetősen sok időt vett igénybe: gyakorlatilag a drón összes belső alkatrészét és a karokon lévő motorokat át kell építeni egy új vázba. Készítettünk egy time-lapse videót a munkáról, kíváncsiak vagyunk mit gondoltok róla!

Nézd meg a videónkat!

akkutöltöttség és pár apróság


Firmware-frissítés DJI drónon: mire figyelj oda?

Nemrégiben járt nálunk egy DJI Inspire 1 Pro, melynek az elsődleges és a másodlagos távirányítóját nem lehetett sem egymással, sem a drónnal összehangolni szoftverkompatibilitási problémák miatt. Ügyfelünk megpróbálta frissíteni a távirányítókon és a drónon is a firmware-t, de egy hibának köszönhetően nem ment végbe a folyamat, és menet közben megállt a frissítés.

A drón innentől kezdve semmire nem reagált, nem indult el a belső vezérlőszoftvere, ilyen helyzetben szokták mondani, hogy “bebrickelt“, utalva arra, hogy a drón egy darab téglával lett egyenértékű a használhatóság szempontjából. Ilyen állapotban semmilyen külső behatásra nem reagál a drón, és újbóli firmware frissítésére sem ad lehetőséget az applikáció, nem lehetséges rácsatlakozni a drónra se WiFi-n, se távirányítón keresztül.

Végül sikerült megoldani valahogy a problémát, kitartó fórumozás, különféle trükkök és kitartó próbálkozás árán. Azóta mindkét távirányítót elfogadja a gép, így megoldható például az, hogy az egyik távirányítót a pilóta, a másikat pedig az operatőr használja.

Összegyűjtöttünk pár tippet, ami segíthet megelőzni a frissítési problémákat »

Repüljünk repülések között


DJI Spark – Utazás

Sokak számára a drónvásárlás egyik nyomós oka az utazások és kalandok megörökítése egy másik szögből, de gondolom senki nem akar törvénykönyveket és szabályozásokat bújni napestig, így ez a cikk azoknak kíván segítséget nyújtani, akik utazásra készülnek drónjaikkal.

Ahogy cikksorozatunk eddigi részei, ez is a Sparkra fog alapulni, de azok is mindenképp olvassanak tovább, akik más drónokkal repülnek, hisz ezek olyan információk, amik szinte minden esetben hasznosak.

Ha az elejéről szeretnéd kezdeni cikksorozatunkat, kattints ide!

Készülj fel összefoglaló cikkünk segítségével, hogy ne érjenek váratlan meglepetések a drónod miatt! »

Az egyik utolsó kép az incidens előtt

Extrémebb, mint hinnéd


DJI Spark – Űzz belőle sportot! (Vagy lehet mégse…)

Azt hiszem, mindegyik dróntulajdonos egyetért abban, hogy nem a fotózás vagy a videózás a legszórakoztatóbb, hanem maga a reptetés. Mindannyian eljutunk erre a pontra, és DJI felhasználóként csak nehezebb, ugyanis ott az a kis gomb a távirányítón, rajta Sport felirattal. Az elején semmiképp sem, de idővel átkapcsolhatjuk ezt is.

Ha az elejéről szeretnéd kezdeni cikksorozatunkat, kattints ide!

Mit csinál a Sport mód?

A Sport mód kikapcsolja a szenzorokat és a sebességlimitet a DJI Spark-on. A GPS-en kívül így mindent átruház ránk, és a maximum sebesség így 50km/h körül lesz. Ebben a módban az emelkedés és a süllyedés is gyorsabb, de alapvetően a jobb joystick használata fogja leginkább megmutatni a különbséget.

Te is vadulnál egy kicsit? Akkor olvass tovább »