Home gomb javítás, csere, iphone szerviz, fekete #blog #ipad #iphone #szervizkaland

Az Apple gaztettei – 2. rész: Touch ID és Home gomb javítás

Soha nem értettük, hogy az Apple miért párosítja össze az iPhone készülékek Touch ID-ját (ami ugye a Home gomb szerepét is ellátja). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a készülékünk Home gombját egy kis nedvesség éri (pl. vizes kézzel fogjuk meg), vagy netán a kijelzővel együtt betörik, akkor utána hiába cserélnénk ki egy új alkatrészre. Az legfeljebb a gombnyomást fogja a továbbiakban észlelni, de az ujjlenyomatunk beolvasásától elbúcsúzhatunk.

Az Apple „gaztetteiről” szóló cikksorozatunk első része itt olvasható.

Naiv elképzelésünk alapján az ujjlenyomat-érzékelőnek ugyanúgy kellene működnie, mint egy laptopban vagy egy más márkájú (pl. Samsung, Huawei) telefonban: ha meghibásodik, kicseréljük a modult és vígan használhatjuk tovább készülékünket. Egy iPhone vagy iPad, vagy MacBook esetében sajnos – mint azt megszokhattuk – nem ilyen egyszerű az eset. Ha a Touch ID meghibásodik, nincs semmiféle mód az új alkatrész beüzemelésére, mivel a készülék alaplapja csak a hozzá párosított Touch ID-val hajlandó kommunikálni. Újrapárosításra sincsen lehetőség, még a hivatalos Apple-szervizekben sem. Költői kérdés: miért ilyen bonyolult egy Home gomb javítás?

A hivatalos álláspont…

Az Apple álláspontja szerint egyébként a sérült Home gombot biztonsági okokból kifolyólag nem engedi külön kicserélni a készülékben. Amennyire utána tudtam olvasni, a Touch ID működési elve nem indokolná ezt a szigort, ugyanis az ujjlenyomatot a készülék alaplapján lévő processzor elkülönített része tárolja.

hibás touch id, apple szemétségei, home gomb cseréje, touch id javítás, home gomb javítás

Home gomb javítás helyett… avagy mennyire környezetbarát az Apple?

Az Apple a sérült Home gomb javítása helyett a komplett készülék cseréjét ajánlja fel, mondani sem kell, igen magas áron. Ez sok szempontból bosszantó: drága, környezetszennyező, ráadásul teljesen értelmetlen és indokolatlan kicserélni egy készüléket emiatt, ha megoldható lenne egy apró és olcsó alkatrész cseréjével a probléma. Kérdéses, hogy az Apple a hozzá visszajuttatott készülékeket vajon újrahasznosításra érdemesen kezeli-e vagy csak bezúzza és nyersanyagként hasznosítja újra… Lehetséges, hogy a nyereség megint fontosabb a vállalatnál, mint a környezetbarátság és a hétköznapi felhasználók elégedettsége? Van személyes tapasztalatod a kérdésről? Köszönjük, ha megírod nekünk üzenetben vagy hozzászólásban!

Használt készülék vásárlásakor

Használt készülék vásárlása esetén külön érdemes kipróbálni a Touch ID funkciót (próbáljunk felvenni egy ujjlenyomatot a készülékbe). Utólag nemhogy reklamálni lesz nehéz, de megoldani sem lehet egy egyszerű alkatrészcserével a problémát. A nálunk kapható használt készülékek természetesen tesztelt példányok, és garanciát is vállalunk a működésükre.

Van megoldás!

Nem kell azért teljesen elkeseredni a fentiek miatt. A beázott, szakadt szalagkábelű vagy törött Touch ID problémákra a legtöbb esetben tudunk megoldást. Sok esetben meg lehet menteni a problémás Home gombokat, és már teljesen tönkrement Touch ID-jű készülékeken is tudunk segíteni. Ha számodra is aktuális lenne a Touch ID vagy Home gomb javítás, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segíteni fogunk.

Breaking news

(2018. október. 9.)

Újabb belsős hír látott napvilágot, miszerint a 2018-as MacBook-okat és az iMac Pro számítógépeket csak hivatalos szervizekben engedi majd javíttatni az Apple. Hogy hogyan próbálja meg megakadályozni akár más minőségi, de független Apple szervizek munkáját a cég, erről az Innováció helyett korlátozások az Apple-nél című cikkünkben olvashattok. Érdemes rászánni pár percet, hogy képben legyetek!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

10 hozzászólás

    1. Innováció helyett korlátozások az Apple-nél – APPSolute on

      […] Azt vesszük észre, hogy az Apple egy ideje nem az innovációra fekteti a hangsúlyt, hanem a felhasználóik agresszív magukhoz láncolására. Az utóbbi évek keynote-jain alig volt “Aha!-élményünk” a bemutatott termékek láttán, megkopott kissé a cég varázsa, nem igazán tudtak már újat mutatni gyors processzoron, nagyobb kijelzőn és kicsit jobb kamerákon kívül. Ugyanakkor az új gépeikben és telefonjaikban is rendre felbukkannak típushibák, amiknek a javítása a fenti és már korábban bemutatott praktikák miatt egyre nehezebb. […]

      Válasz

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük