webshop menü
Az új és a régi motoros karok egymás mellett. #szösszenet #szervizkaland #blog #drón

Átgondoltabb drónalkatrészek a DJI Mavic 2-ben

A drónjavítások után megmaradt alkatrészroncsokat vizsgálgatva új felfedezést tettem! A Mavic 2 Pro/Zoom modellek karjai immár teljesen üregesek, és a bennük futó vezetékek kifűzhetőek belőlük. Kellemes meglepetés!

Mi a baj a régivel?

Az első generációs Mavic Pro-k karjai szintén üreges kialakításúak, viszont a kellő merevség érdekében belülről bordákkal vannak teletűzdelve. Emiatt nem lehetséges például egy sérült motort kicserélni egy ép karon: a motorvezetékeket ugyan ki lehet fűzni (sokszor még azt sem), de utána nem lehet új az motor vezetékeit átfűzni a beugró bordázat miatt. Így akár a kar törik, akár a motor sérül, kompletten kell motoros kart cserélni.

Az eredeti Mavic Pro karjában a belső bordák miatt nem lehet átfűzni új kábelt.

Az eredeti Mavic Pro karjában a belső bordák miatt nem lehet átfűzni új kábelt.

(Gyárilag egyébként úgy van megoldva az összepítés, hogy a kar alja nyitott, és a kábelek beágyazása (tehát nem befűzése) után egy fedlapot ragasztanak rá, ami csak roncsolva választható le újra.)

Az újrahasznosíthatóság jegyében

Szóval ott tartottam, hogy átnézegettem, szortíroztam a sérült drónalkatrészeket, és eszembe jutott, hogy megnézzem, hogy vajon a Mavic 2 Pro/Zoom modellek karjai is áthatolhatatlanok-e. Nagy meglepetésemre az új modellek karjai csőszerűen üregesek, és a bennük futó motorvezetékek, LED-vezetékek és antennavezeték (majdnem) gond nélkül átfűzhető.

Egy behúzószállal könnyen be lehet vezetni az üreges karba az új vezetékeket.

Egy behúzószállal könnyen be lehet vezetni az üreges karba az új vezetékeket.

Ugyan a DJI-tól továbbra is csak komplett motoros kart lehet rendelni, mégis megoldható lesz majd néhány javítás kedvezőbb módon, hiszen lesznek olyan drónok, amiknek a műanyag karja sérül, és lesznek olyanok is, amiknek a karja sértetlen, de a motor sérült. Ezekből idővel össze lehet majd kombinálni teljesen hibátlan alkatrészeket. (Mivel nem szénkefések ezek a motorok, elhasználódásról gyakorlatilag nem lehet beszélni az esetükben. Működési elvükről itt olvashatsz: BLDC motorok.) Kíváncsian várjuk, hogy be lehet-e majd szerezni idővel külön motorokat a cserékhez.

Az első kar befűzése már nehezebb mutatvány, de megoldható!

Az első kar befűzése már nehezebb mutatvány, de megoldható!

Az első karokban egyébként még így is bonyolultabb a vezetékek befűzése, mivel a géptestbe való bejutáshoz a kábelek egy zsugorcsővel két oldalról lezárt rugalmas hálóban vannak vezetve, és ebbe kell behúzni az új vezetékeket.

A kábelek egy vékony hálós csövön vannak átfűzve, ez kicsit megnehezíti a befűzést.

A kábelek egy vékony hálós csövön vannak átfűzve, ez kicsit megnehezíti a befűzést.

Ennyit a mai felfedezésemről! Örömmel állunk rendelkezésre szinte bármilyen sérült DJI drón megjavításával kapcsolatban!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Egy hozzászólás

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük