Phantom 3 Advanced teljeskörű javítása

hosszú nyomozás


Phantom 3 ESC hiba – és a megoldás!

Ismét egy izgalmas nyomozás borzolta a kedélyeket drónszervizünkben! Egy lezuhant Phantom 3 Professional drón szenvedett látszólag apró sérüléseket, a váz az egyik motornál megrepedt, de szerencsére a gimbal-kamera épségben megmaradt. Mégsem tudott felszállni többé a drón, indításkor a hírhedt “ESC Status Error” hibaüzenetet adta válaszul.

ESC-nek (Electronic Speed Controller) a drónok motorjait meghajtó vezérlőket nevezzük. A drónokban (az olcsó játékdrónokat leszámítva) szénkefe nélküli (brushless), háromfázisú aszinkron motorokat alkalmaznak a gyártók a hosszú élettartamuk, karbantartásmentességük és jó menettulajdonságaik miatt. Az ilyen motorok meghajtásához és vezérléséhez elengedhetetlen az ESC modul.

A Phantom 3 sorozat drónjaiban a központi “alaplapon” vannak a motorok vezérléséért felelős ESC egységek. Egy ilyen egység általában egy mikrokontrollerből, egy motorvezérlő chip-ből és jópár mosfet alkatrészből áll. Valahogy úgy működik, hogy a mikrokontroller a drón agyától (Flight Controller, FC) kapja az utasítást, hogy mennyire pörgesse a motorokat; az feldolgozza az utasítást és motormeghajtó chipen keresztül kapcsolgattatja a mosfeteket, amik az akkutól rendelkezésre álló egyenáramot a motor különböző tekercseire adagolják, épp olyan ütemű fáziseltolással, hogy a motor a kívánt sebességgel kezd el forogni.

Olvass tovább és kiderül, hogy mi okozza az “ESC Status Error” hibaüzenetet a Phantom 3 drónoknál!

változások az APPSolute Apple szervizben, nyitvatartás, telefonos elérhetőség...

továbbra is lelkesen


Változások szervizünkben

Kedves meglévő és leendő Ügyfeleink, Barátaink!

(kicsit hosszabb írásunk következik, köszönjük előre is a figyelmet!)

Az utóbbi hetekben, hónapokban megérlelődött bennünk néhány gondolat, melyekről mindenképpen szeretnénk ha tudnátok, hiszen hatással lesznek cégünk mindennapi életére, működésére.

Olvasd el gondolatainkat!

Van megoldás az Apple korlátozásaira – válasz az Index cikkére

kijelzőfelújítás


Van megoldás az Apple korlátozásaira – válasz az Index cikkére

Tegnap az Index lehozott egy cikket, amiben arról tudósítják az Apple-felhasználókat, hogy ha betört kijelzőjüket nem az Apple hivatalos szervize cseréli, akkor több napon keresztül “felhasználószégyenítő hangzású üzenetet” ír majd ki az iPhone a képernyőjére. Az új készülékek ugyanis állítólag érzékelni fogják, ha nem az eredeti kijelző van beépítve, pontosabban így fogalmaznak:

Az Apple azzal indokolja az üzenetet, hogy az új iPhone-okban a kijelző és a szoftver olyan mértékben van összehangolva, hogy a meghibásodott alkatrészt csak hivatalos Apple-szerelő képes cserélni. Ha nem ez történik, akkor az káros hatással lehet a telefon teljesítményére, az akkumulátoridőre, és kompatibilitási problémák is jelentkezhetnek.

Árnyalnunk kell a képet

Mivel mi nem hivatalos Apple szervizként szolgáljuk az Apple-felhasználókat immár több, mint 11 éve, kötelezőnek érezzük kicsit árnyalni és pontosítani a megjelent cikket.

Nézzük is a részleteket!

Milyen MacBook-ot vegyek? Mac vásárlási segédlet

az APPSolute győztes


Milyen MacBook-ot vegyek? – a Mac szerviz válaszol

Sok éven keresztül a Mac név egyenlő volt a megbízhatósággal. Mára külön keresni kell a modelleket, amiket több éven keresztül használhatunk. Az elmúlt évek MacBook Pro-jait kiakasztóbbnál kiakasztóbb hibák sorozatai övezték. Tönkremenő billentyűzetek, elhalálozó kijelzők, konverterek és elosztók sokasága… Szervizünkben rengeteg gép megfordul, így egy idő után feltűnik, ha vannak olyan modellek, melyek gyakrabban hibásodnak meg, mint a többi… Cikkünkben mégsem elsősorban a “tiltólistánkat” igyekeztünk bemutatni, hanem azokat a Mac gépeket, melyek megvételét általában jó döntésnek tartjuk. Akár új, akár használt MacBook vásárlásán gondolkozol, reméljük a cikkünk a segítségedre lesz és legalább egy közelítő választ adhatunk a boltunkban oly sokszor hallott “Milyen MacBook-ot vegyek?” kérdésre.

Fontos megemlíteni, hogy a cikk alapjaként a saját tapasztalatainkon kívül Louis Rossmann videóját vettük forrásként. Mivel ő az egyik legtapasztaltabb Apple szervizes, ha elakadnánk egy javítással, gyakran hozzá fordulunk. Kezdjünk tehát bele, melyik gépeket ajánljuk – akár használt, akár új MacBook-ról van szó?

Melyik a legjobb MacBook? És melyik az, amelyiket ne vedd meg?

gyakori iphone kérdések az iphone szerviz válaszol

egyszerűen közérthetően


GYIIK – Gyakran Ismételt iPhone-os Kérdések

iPhone szervizünk 12 éves fennállása óta megszámlálhatatlan mennyiségben kaptunk már kérdéseket. Igyekszünk mindig gyorsan válaszolni, de előfordul velünk is, hogy csak napok múlva reagálunk egy-egy problémára. Ez a cikkünk most arra hivatott, hogy minden létező iPhone-nal kapcsolatos kérdésre választ adjon. Csokorba szedtük a legfontosabb és leggyakoribb iPhone-os kérdéseket – időt spórolva ezáltal mind Ügyfeleink mind pedig saját magunk számára.

Ez az írásunk inkább egy gyűjtemény – valószínűleg nem lesz szükséged minden információra. Ezért használd nyugodtan a Cmd + F (Macintosh gépen) vagy a Ctrl + F (Windows-on) billentyű kombinációt, mellyel rákereshetsz egy konkrét kifejezésre, problémára!

A GYIIK (Gyakran Ismételt iPhone-os Kérdések) első felében az összes iPhone típust érintő, általános kérdéseket fogjuk végigvenni. Ezután rátérünk a konkrét iPhone modellekkel kapcsolatos problémákra.

A gyűjteményt alapvetően iPhone szerviz részlegünk tapasztalataiból állítottuk össze, de egy kis internetes kutatómunka is megelőzte. Az összes felmerülő kérdést témánként csoportosítottuk.

Ha esetleg nem kaptál választ a kérdésedre, akkor se csüggedj! Tedd fel a kérdésed a cikk alján a hozzászólások között, és hamarosan frissítjük az írást válaszunkkal.

Nézd meg melyek a leggyakoribb kérdések, amit egy iPhone szerviz kaphat!