Címke: Apple

Amit az Apple elfelejt közölni új gép vásárlásakor…

Az Apple gépek mindig is a magas árszínvonal képviselői voltak és szerencsére a minőségben is többnyire a felső kategóriát képviselik. Ehhez mérten az Apple gépek vásárlói a legtöbb esetben nem 1-2 évre terveznek egy új gép vásárlásakor, hanem inkább átlagosan 3-4 évnyi használatra. Ennek elméletben semmi akadálya nem volna, hiszen az Apple gépek nem avulnak el olyan tempóban, mint más PC-k, a hardver sokáig ki tudja szolgálni a frissebb és nagyobb tudású szoftvereket. A legtöbb jelenlegi gép esetében a memóriát (RAM) és a merevlemezt is lehet cserélni, bővíteni, hogy a növekvő igényekkel lépést tarthassunk.

Valamiről azonban elfelejti tájékoztatni a vásárlókat az Apple…

Új honlapot mutatunk be: ALMAPRÓ.HU

ALMAPRÓ honlapAz utóbbi 1-2 évben rengetegen keresték meg szervizünket azzal a kéréssel, hogy segítsünk gazdát találni használt, eladó készülékük számára, vagy hogy hol tudnának beszerezni használt Apple készülékeket. Ilyenkor mindig ajánlottuk, hogy keressenek fel apróhirdetési portálokat, ám sok esetben kaptuk azt a visszajelzést, hogy nem létezik áttekinthető, könnyen kezelhető Apple termékek adás-vételére specializálódott portál, ahol esetleg még képes hirdetések között is lehet böngészgetni.

(tovább…)

Beázott iPad

Egy beázott iPad

Beázott iPad Péntek reggel hozta be egyik ügyfelünk, beleejtette a kádba. Nem működött a bekapcsoló gomb, egyébként a foltos kijelzőtől eltekintve működött rendesen az iPad.

Egyből nekiláttunk, nem szabad halogatni a beázott készülékek javítását, az idő az egyik legfontosabb tényező a sikeres mentéshez. Hiába tűnik úgy, hogy megúszott egy beázást a készülék, mindenképpen alaposan ki kell tisztítani beázás után, mert a belekerülő folyadék szép lassan ki fogja kezdeni az elektronikát és akkor már tényleg menthetetlen lesz. Szebi szedte szét, ez volt a második iPad, amit szétszedtünk. Az első iPad-en, amit annak idején szétszedtünk, egy helyen maradt egy minimális nyom az alumínium ház peremén, az volt a saját iPad-ünk, amit a tapasztalatszerzés miatt vettünk. Ügyfél iPad-jának tökéletesnek kellett lennie, nem szabadott semmi nyomot hagyni. Nehezen ugyan, de sikerült megoldani ezt a feladatot, észrevehetetlenül fordult ki a a kijelző a házból, és ekkor jött a meglepetés.

Lötyögött a víz az iPad-ben és így működött addig, míg meg nem kaptuk. Amint a kijelző kikerült a helyéről, már gyorsan ment a szétszedés, fontos volt mielőbb kikapcsolni a készüléket. Minden egyes alkatrészt alaposan letisztítottunk, és kiszárítottunk, és végül a bekapcsológombot is sikerült megjavítani – kicsit más a felépítése mint az eddigi iPhone-oknak és iPod-oknak, nehezebb sokkal a tányérrugókhoz hozzáférni és kitisztítani a korróziót.

Összerakás előtt még szárítottuk a kijelzőt – már messze nem volt olyan foltos, mint az elején. Remélhetőleg teljesen el fognak tűnni belőle a foltok. Ma még bementünk a műhelybe és összeraktuk az iPad-et, vígan muzsikál azóta is, örülünk, hogy a gyors reakciónk meghozta gyümölcsét!

Egyébként meglepő, de az iPhone-okhoz viszonyítva nagyon kevés iPad-nek törik a kijelzője, alig akad elvétve egy-egy. Szerintetek mitől lehet ez? Volt már hasonló élményetek?

ACMT minősítést szereztünk!

Örömmel tájékoztatom a kedves olvasóközönséget, hogy szerviz-alapító munkatársam, Bognár András (alias Dr. iPod) az elmúlt héten sikeresen letette az ACMT (Apple Certified Macintosh Technician) minősítéshez szükséges vizsgákat.

Apple Certified Macintosh TechnicianA minősítés megszerzéséhez szükséges első vizsga (Macintosh Service Certificate Exam) az Apple gépek hardveres problémáinak felderítésére illetve a biztonságos szervizelésre fekteti a hangsúlyt, míg a második vizsgán (Mac OS X 10.6 Troubleshooting Exam) az OS X alapos ismeretéről kell számot adni, főleg problémamegoldási szinten. Az alapvető tárgyi ismereten kívül még fontos ismerni az Apple politikáját és irányelveit a szervizeléseket illetően. A vizsga angol nyelven zajlik és a tananyagul szolgáló két vaskos kötet is sajnos csak angolul érhető el.

Az Apple megköveteli, hogy naprakész tudással rendelkezzünk szervizelés terén, ezért ezeket a vizsgákat évi rendszerességgel teljesítenünk kell majd.

Egyfelől örülünk annak, hogy bármi hasonló minősítés (“papírfecni!”) nélkül is színvonalas és lelkiismeretes munkát tudtunk végezni, amit szerencsére elégedett ügyfeleink növekvő tábora is tanúsít, ugyanakkor fontosnak érezzük azt is, hogy az Anyacég által is elismertek legyünk.

:)

Megnyitottunk!

Lázasan készülődtünk már jópár hete, hogy a mai nappal szervizünk megnyithasson. Még nagyon sok tennivalónk van új szervizünk körül, de már látjuk a fényt az alagút végén a sok javítás közepette.

Napjaink jelentős részét még egy jó ideig biztos az új szerviz és iroda berendezése, otthonossá tétele teszi ki, a felújítás és építkezés nyomainak eltüntetése :)

Mindezen nehézségeken túl örömmel jelentjük, hogy megnyitott az APPSolute iPhone és iPod szerviz, első napunkat (na jó, volt már főpróba!) jól teljesítettük, egyre szépülő környezetben várjuk a meghibásodott Apple kütyük gazdáit, hogy megoldást keressünk a legkülönfélébb problémáikra.