Címke: drón

Mavic Mini szétszedés és elemzés

Kimaxolt minimalizmus


Szétszedtük és alaposan megvizsgáltuk a Mavic Mini-t

Szerettük volna még az ünnepek előtt alaposan megvizsgálni a Mavic Mini drón belső felépítését, alkatrészeit, és górcső alá venni a legújabb mérnöki megoldásokat, amiket beépítettek ebbe a kis cápa formájú drónba. Megosztjuk feldfedezéseinket, mi hogyan látjuk ezt a “gépmadarat” drónszervizes szemmel, tartsatok velünk!

A drón fontosabb jellemzői

Nem fogom leírni a Mavic Mini összes jellemzőjét, és tesztvideót sem készítettem vele, mert ezt helyettem már megtették sokezren a Youtube-on. Aki nem szeretne keresgélni, annak itt van ez a videó, amiben minden lényeges információt megtudhatunk a drónról:

Lesd meg a videót és a Mavic mini boncolásunk részleteit!

Phantom 3 Advanced teljeskörű javítása

hosszú nyomozás


Phantom 3 ESC hiba – és a megoldás!

Ismét egy izgalmas nyomozás borzolta a kedélyeket drónszervizünkben! Egy lezuhant Phantom 3 Professional drón szenvedett látszólag apró sérüléseket, a váz az egyik motornál megrepedt, de szerencsére a gimbal-kamera épségben megmaradt. Mégsem tudott felszállni többé a drón, indításkor a hírhedt “ESC Status Error” hibaüzenetet adta válaszul.

ESC-nek (Electronic Speed Controller) a drónok motorjait meghajtó vezérlőket nevezzük. A drónokban (az olcsó játékdrónokat leszámítva) szénkefe nélküli (brushless), háromfázisú aszinkron motorokat alkalmaznak a gyártók a hosszú élettartamuk, karbantartásmentességük és jó menettulajdonságaik miatt. Az ilyen motorok meghajtásához és vezérléséhez elengedhetetlen az ESC modul.

A Phantom 3 sorozat drónjaiban a központi “alaplapon” vannak a motorok vezérléséért felelős ESC egységek. Egy ilyen egység általában egy mikrokontrollerből, egy motorvezérlő chip-ből és jópár mosfet alkatrészből áll. Valahogy úgy működik, hogy a mikrokontroller a drón agyától (Flight Controller, FC) kapja az utasítást, hogy mennyire pörgesse a motorokat; az feldolgozza az utasítást és motormeghajtó chipen keresztül kapcsolgattatja a mosfeteket, amik az akkutól rendelkezésre álló egyenáramot a motor különböző tekercseire adagolják, épp olyan ütemű fáziseltolással, hogy a motor a kívánt sebességgel kezd el forogni.

Olvass tovább és kiderül, hogy mi okozza az “ESC Status Error” hibaüzenetet a Phantom 3 drónoknál!

Mavic 2 zoom teszt, Margit-sziget, drónos repülés

Közelít a tökéleteshez


DJI Mavic 2 Zoom – A drónok iPhone 3G-je

A DJI Mavic 2 Zoom-ot 2018 augusztusában jelentette be a DJI, a Mavic 2 Pro-val együtt. A fejlesztések között található a világ első optikai zoom-mal ellátott lencséje egy drónon, a 31 perces repülési idő, 4K felvétel 30 FPS-sel, és több új felvételi mód is. Több hét tesztelés után kijelenthetem, hogy ennél nem tudom, hogyan lesz jobb egy drón (az akkumulátorokon kívül). És ennek nem csak a zoom az oka. De ne siessünk ennyire előre.
Lássuk csak, mit tud a DJI legújabb kvadkoptere!

Inspire 1 szakadt kábel javítása

Enyhe becsapódás


Rázós landolás egy DJI Inspire drónnal

Még tavaly történt az eset, csak a fotókat most találtam meg, gondoltam megér egy szösszenetet. Javítottunk egy Inspire 1 drónt, ami elég nagy lendülettel landolhatott, mivel a gimbaltartó kiszakadt a felette lévő tartóvázból.

A gimbaltartó szerkezet gumibakokkal van felfüggesztve rezgéscsillapítási célból, és van egy fél-egy centiméteres holtjátéka, amit a belecsatlakozó kábelek engednek. Egy nagyobb ütés hatására ez a felfüggesztés jobban meglendülhet lefelé (ez történt most is), és az egyik szalagkábel csatlakozója kiszakadt a foglalatából. A kiszakadás következtében a csatlakozó műanyag foglalata több helyen eltörött, így egy új foglalatba kellett átszerelnünk a rugós érintkezőjű végekkel szerelt vezetékeket.

A bejegyzés itt folytatódik, a képeket ide kattintva tudod megnézni »