Címke: szerviz

iPhone 5

Mit várunk az iPhone 5-től?

iPhone 5 szerviz Egy éve, az iPhone 4S megjelenésekor kerestük fel először a Müncheni Apple Store-t, ahol hosszú sorbanállás után megvásároltuk az akkor legfrissebb iPhone 4S modellt és nem sokkal később mobil fotóstúdiónkban nekiálltunk a készülék szakszerű szétbontásának és a folyamat dokumentálásának. A készülék szétszedéséről és belsejéről fotókat készítettünk a kíváncsi érdeklődőknek és szervizes szemszögből vizsgáltuk az új eszközt, erről később egy összefoglaló cikket is írtunk, amit néhány hazai technológiai portál is közölt. A fotókat ezután közzé is tettük a sok érdeklődő számára, Európában elsőként itt a honlapunkon.

Akkor, egy éve az iPhone 4 mellett nem számíthattunk túl sok újdonságra, mert gyakorlatilag az iPhone 4S az iPhone 4 javított, “ráncfelvarrott” kiadása volt, mégis nagyon sok meglepő dolgot tapasztaltunk a készülékben, sokat változott a készülék felépítése, a felhasznált alkatrészek közül is majdnem mindegyik más volt, mint az elődnél. Az iPhone 5 viszont egy egészen új konstrukció, így valószínűleg még nagyobb meglepetéseket tartogat számunkra a készülék belseje, alig várjuk, hogy megvizsgáljuk!

A tavalyi sikeres úton felbuzdulva az APPSolute szerviz idén ismét München felé veszi az irányt, hogy az elsők között foghassa kézbe az Apple újonnan megjelent mobiltelefon készülékét, az iPhone 5-öt. Az első dolog a vásárlás után a szakszerű szétszedés és vizsgálat lesz, ehhez mérten készülünk az útra mobil fotóstúdióval és szervizfelszereléssel. Azt tervezzük, hogy a készülék vizsgálatát követően a képeket közzétesszük itt a honlapon, úgy, ahogy azt tavaly is tettük.

Hogy mit is várunk az új készüléktől? Az iPhone 4 és 4S technikai felépítése nem sok kivánnivalót hagyott maga után, nagyon jól megtervezett készülék, még az utólagos javíthatóság és szerelhetőség szempontjából is. Kevés bennük a ragasztott – tehát nem egzakt elhelyezésű – alkatrész, így gyakorlatilag kellő rutinnal úgy szét lehet szedni a készüléket és össze lehet rakni az utolsó csavarig bezárólag, hogy nem látszik meg a készüléken a szétszedés nyoma. Ehhez természetesen megfelelő eszközök és szervizkörülmények, illetve precízség szükséges.

Még nincs vége, olvass tovább!

Jambox: szétszedve!

Jawbone Jambox: szétszedve és megjavítva!

Nem nagyon szoktunk Apple eszközökön túl más gyártók eszközeivel foglalkozni, kivéve ha látjuk, hogy a kérdéses eszköz is hozza legalább azt a minőségi szintet a megépítettség és szervizelhetőség terén, mint amit az Apple nyújt. A Jawbone cég Jambox nevű hordozható, vezeték nélküli Bluetooth hangfaláról ez egész biztosan elmondható. Sőt, mi több, már vártuk az első esetet, hogy megnézhessük, mit rejt a nagyon okosan, látható csavarok nélkül összeépített kis méretű, de nagy hangú eszköz.

Az általunk szétszedett példányt jópárszor leejtették, de nem szenvedett túl sok kárt, egy helyen a fémháló megnyomódott (a gumi borítás sok ütést elnyel) és mintha csak az egyik hangszóró szólt volna a kettőből. Neki is álltunk a szétszedésnek, ügyelve, hogy nyommentes maradjon a javítás.

Érdekelnek a képek? Olvass tovább!

A kijelző műanyag keretén látható egy pontszerű kopás.

Költséghatékony javítás szépséghibás gyári alkatrészekkel

Szervizünkben elérhetőek hajszálkarcos, de megkímélt állapotú használt alkatrészek, melyekre magas kedvezményt (15%-70%) biztosítunk. Hasonlóan új alkatrészeinkhez, ezek is mind eredeti Apple termékek, melyek mindegyike alapos funkcionális tesztelésen esik át. Az APPSolute szerviz ezen alkatrészekre legalább 6 hónap garanciát vállal. Beszerelésük az új alkatrészekhez hasonlóan természetesen nyommentesen, gyári ragasztók felhasználásával és a gyártói garancia elvesztése nélkül történik.

Jelenleg csak hajszálkarcos, enyhén használt iPhone 4/4S kijelzőkből és hátlapokból valamint iPhone 3GS kijelzőkből van igen korlátozott mennyiségű készletünk, melyekkel költséghatékonyan meg lehet oldani a gyári minőségű javítást. Szépséghibás alkatrészeink kizárólag előzetes telefonos és helyszíni egyeztetés valamint szemrevételezés után kerülnek csak beszerelésre!

Pár képet szeretnénk mutatni, amelyek alapján elképzelhető, hogy mit értünk hajszálkarcos alkatrész alatt.

AppleCare iPhone garanciabővítés


A garancia lejárta után előjövő típushibákra is van már megoldás! Szaküzletünkben lehetőség van a még garanciális iPhone-okra 1 év plusz garanciabővítést vásárolni.

Ezt a terméket azoknak a felhasználóknak ajánljuk, akik még nem szeretnének a hamarosan bemutatásra kerülő iPhone 5-re váltani, de a jelenlegi iPhone 4 vagy 4S készüléküket szeretnék biztonságban tudni az 1 éves garancia lejárta után is.

Az általunk tapasztalt típushibákkal kapcsolatban keress minket és a további információkért látogass el webshopunkba.

Még a ventilátor is csupa por

Miért érdemes portalanítani Mac gépünket?

A legtöbb manapság használt számítógépben az alkatrészek hűtését ventilátorok segítségével oldják meg a gyártók, nincs ez másképp az Apple komolyabb gépei esetében sem. Vegyünk például egy 2008-as iMac 20″-t: 3 tekintélyes méretű ventilátor oldja meg a friss levegő áramoltatását a gépbe, hogy ott a felmelegedett alkatrészekről átvéve a hőt távozzék a gépből. Ez eddig teljesen jó koncepció, de van sajnos egy mellékhatása:

Azáltal, hogy levegőt áramoltatunk a gépbe, elkerülhetetlen a por bejutása a gép belsejébe, ami persze mindig meg fogja találni azt a zugot, ahol nincs sok légmozgás, és megtelepszik. Egyre több. Az évek során csak azt vesszük majd észre, hogy egyre melegebb a gépünk, hangosabb és mintha lassabb is lenne kicsit. Ez amiatt van, mert a hűtőbordákon megtelepedő por rontja a bordák hőátadó képességét, a gép sem tud a felmelegedett alkatrészekkel jól dolgozni, és a ventilátorok is hangosabban fognak forogni, hogy több levegővel megpróbálják jobban hűteni az alkatrészeket…

A melegedést és lassulást az alkatrészek és az azokra tett hűtőbordák közötti hőpaszta elöregedése is okozza sok esetben. Ez egy krémszerű anyag, ami arra hivatott, hogy az alkatrészek és a bordák közötti mikroszkopikusan érdes felületet kiegyenlítse, mert így sokkal jobb a hőátadás például a processzor és a hűtőbordája között.

Természetesen a fentebb leírt problémák könnyen elkerülhetőek a gép rendszeres karbantartásával. Érdemes 1-2 évente elvinni szervizbe a készüléket, ahol szakszerűen ki tudják tisztítani a lerakódott port a gépből (esetleg az LCD kijelzőből, üveg alól). A hőpasztát elég ritkábban, 3-4 évenként újra cserélni.

Végül szeretnénk mutatni pár képet a legutóbbi gépről, amit más problémával kaptunk javításra (villámcsapás, tápegységhiba), de ha már szétszedtük, jó alaposan ki is portalanítottuk.