Végre eltűnt a "Megjelölt" mappa!

Megjelöljük?


A “Megjelölt” mappa elrejtése Mail-ben

Ha téged is idegesít az, hogy a Mac Mail az oldalsávjában külön mappában mutatja a megjelölt üzeneteket, van rá megoldás!

Nagyon régóta, nagyon sokszor rákerestem már, hogy hogyan lehetne eltüntetni az asztali Mail oldalsávjából a megjelölt (Flagged) üzeneteket. Az Apple olvasatában erre a mappára azért van szükség, mert egyfajta to-do listaként itt lehet (kell!) követni a “megzászlócskázott” üzeneteinket. Az Apple időtlen idők óta nem ad arra lehetőséget, hogy ezt a mappát elrejtsük (a Gmail-ben például simán elrejthető), pedig nagyon sok fórumon igénylik ezt a felhasználók.

Nekem más a munkamenetem, és ezért zavaró, ha az oldalsávban megjelenik a “Megjelölt” mappa mellette a sokezres számlálóval. A legtöbb esetben a levélben kapott teendőimet egyrészt olvasatlanként tartom napirenden (néha piros zászlóval is megjelölöm), de ha elvégeztem, akkor sok esetben “zöldítem a zászlót”, tehát továbbra is megjelölt marad, csak más zászlót kap. Ezért sajnos ugyanúgy ott marad az oldalsávban, mert van rajta zászló, és az oldalsávban lévő szám zavarja a munkamenetemet.

Sok keresés után rátaláltam erre a fórumtémára a StackExchange-en, ahol az eelco nevű felhasználót annyira idegesítette ez a Mail-viselkedés, hogy írt egy programot, ami eltünteti az oldalsávból a “Megjelölt” mappát.

Plugin-ek engedélyezése a Mail-ben

Plugin-ek engedélyezése a Mail-ben

A telepítése sajnos nem teljesen magától értetődő, és túl sok információt sem ad a fejlesztő, ezért leírom segítségképpen a tapasztalataimat, hátha másnak is jól jön.

Töltsük le és csomagoljuk ki az ingyenes NoFlaggedMailbox.mailbundle alkalmazást. A linken elvileg mindig a legfrissebb verziót kapjuk meg a fejlesztő ígérete szerint.

A Finder menüjében válasszuk az Ugrás menüpontot, és ugorjunk erre a helyre a merevlemezünkön: “~/Library/Mail/Bundles”. Ha nem létezne ez a mappa, akkor elég, ha csak a “~/Library/Mail” helyre ugrunk, és manuálisan létrehozzuk a “Bundles” mappát. Ebbe kell bemásolnunk a kicsomagolt NoFlaggedMailbox.mailbundle mappát.

Indítsuk újra a Mail alkalmazást, és engedélyezzük a Mail-ben a plugin-ek használatát. Ehhez nyissuk meg a Mail beállításait, és ott az általános fülön legalul kellene látnunk egy “Pluginok kezelése…” (“Manage Plugins…”) gombot, majd kapcsoljuk be a frissen telepített NoFlaggedMailbox plugin-t.

A NoFlaggedMailbox plugin bekapcsolása

A NoFlaggedMailbox plugin bekapcsolása

(Ha nem látnánk a gombot a Mail beállításaiban, akkor futtassuk a terminálban a
sudo defaults write "/Library/Preferences/com.apple.mail" EnableBundles 1
parancsot. A parancs beírása után jelszót kér a rendszer, adjuk meg. Ha még ezt követően sem látnánk a gombot, próbálkozzunk a Rendszerbeállítások/Biztonság és Adatvételem paneljén az Adatvédelem fülön. Itt először a panel alján lévő lakatra kattintva fel kell oldanunk a panel zárolását, és kiválasztva a “Teljes hozzáférés a lemezhez” opciót, adjuk a listához a Mail.app-ot.)

Ezt követően végre valahára eltűnik az oldalsávból a “Megjelölt” mappa, és tudunk végre a feladatainkra koncentrálni!

Végre eltűnt a "Megjelölt" mappa!

Végre eltűnt a “Megjelölt” mappa!

Ha bármi hasonló jellegű problémád lenne a Mac rendszerrel, netán tanácsra, segítségre volna szükséged, keress minket bátran, és előre egyeztetett időpontban van lehetőség személyes tanácsadásra. A személyes konzultációra ezen az oldalon lehet jelentkezni.

Mavic Mini szétszedés és elemzés

Kimaxolt minimalizmus


Szétszedtük és alaposan megvizsgáltuk a Mavic Mini-t

Szerettük volna még az ünnepek előtt alaposan megvizsgálni a Mavic Mini drón belső felépítését, alkatrészeit, és górcső alá venni a legújabb mérnöki megoldásokat, amiket beépítettek ebbe a kis cápa formájú drónba. Megosztjuk feldfedezéseinket, mi hogyan látjuk ezt a “gépmadarat” drónszervizes szemmel, tartsatok velünk!

A drón fontosabb jellemzői

Nem fogom leírni a Mavic Mini összes jellemzőjét, és tesztvideót sem készítettem vele, mert ezt helyettem már megtették sokezren a Youtube-on. Aki nem szeretne keresgélni, annak itt van ez a videó, amiben minden lényeges információt megtudhatunk a drónról:

Lesd meg a videót és a Mavic mini boncolásunk részleteit!

Internorm KF500 nyitásérzékelő gyártása

Saját gyártmányunk!


3D nyomtatás: Nyitásérzékelő Internorm KF500 ablakhoz

Távolról kezdem: egy felújítandó lakásban egy komplex otthonautomatizálási rendszert fogunk kiépíteni az elkövetkezendő hónapokban. A lakásban a padlótól a plafonig, a víztől a villanyig, a válaszfalaktól a nyílászárókig minden ki lett/lesz cserélve, így teljesen szabad kezet kaptunk a rendszer tervezésekor. Az otthonautomatizálás csúcsát jelentő KNX rendszert (később majd bemutatom egy hosszabb cikkben) választottuk ki a rendszer alapjának. Célunk, hogy a majdani elkészült munka referenciaként is szolgálhasson majd, amin be tudjuk mutatni egy komplex rendszer működésének minden aspektusát. A kivitelezésről apróbb írásokban fogok tudósítani, most is egy ilyen szösszenet következik.

Nem kell különösebb magyarázat arra, hogy egy riasztóval felszerelt otthonban szükséges tudnunk, hogy egy ablak vagy erkélyajtó nyitott vagy zárt állapotú-e. Egy okosabb otthonban viszont az ablakok nyitott vagy zárt állapotát nemcsak a riasztórendszer, hanem a fűtésvezérlés kapcsán is érdemes vizsgálni. Itt arra gondolok, hogy például fűtési időszakban egy szellőztetéskor teljesen felesleges fűtenie a radiátoroknak, hiszen nem az utcát szeretnénk fűteni, hanem a lakást. Ezért a rendszerünknek úgy kell működnie, hogy ha kinyitottunk egy nyílászárót, akkor annak a helyiségnek kapcsolja ki a fűtését.

A nyitásérzékelő

Az ablakok és erkélyajtók nyitottságát egy egyszerű szerkezettel tudjuk vizsgálni: nyitásérzékelővel. Ez egy mágneses elven működő apró kapcsoló (Reed relé), általában műanyag tokba bújtatva. A mágneses érzékelőt az ajtó vagy ablak fix keretére kell felszerelni, és a belőle kiinduló vezetéket a falban elvezetni a rendszer központjáig. A kapcsoló második felét, egy apró mágnest pedig az ablak nyíló szárnyára kell felszerelni úgy, hogy az becsukott állapotban pont az érzékelő fölé kerüljön, és így zárja az érzékelő áramkörét.

Satel S-1 nyitásérzékelő

Satel S-1 nyitásérzékelő

Amint kinyitjuk az ablakot, a mágneses mező megszűnik az érzékelő körül, és szakad az áramkör, a rendszer pedig ezt érzékeli, és a megfelelő választ adja (riasztó bekapcsolása, fűtés kikapcsolása, lámpa felkapcsolása, stb.)

Ha érdekel, mit alkottunk, lapozz tovább!

3D nyomtatás: Babakocsi alkatrész

Babakocsi szerviz


3D nyomtatás: Alkatrész babakocsihoz

A minap vásároltunk egy használt Baby Jogger babakocsit, aminek volt egy apró hibája: a sportülés lábtartóját nem lehetett fel-le billenteni, mert az egyik oldaláról hiányzott egy apró gomb, amivel a reteszelő mechanizmust fel lehetett oldani. Engem ez nem ijesztett el a vásárlástól, sőt, éppen felvillanyozott: tervezhetek egy alkatrészt, amivel helyre tudom állítani a működést. És így is történt.

Be kell vallanom, az utóbbi időben teljesen rákattantam a 3D tervezésre és nyomtatásra. Azt figyelem folyamatosan, hogy milyen hasznos eszközt tudnék tervezni egy-egy valós problémára. Számomra a 3D nyomtatás nem a díszekről és haszontalan kütyük kinyomtatásáról szól: azt a legtöbb esetben értelmetlen pazarlásnak gondolom. Én konkrét problémákra szeretek megoldást nyújtani a 3D nyomtatás segítségével.

A hiányzó gomb 3 dimenziós megtervezése Fusion 360 programmal

A hiányzó gomb 3 dimenziós megtervezése Fusion 360 programmal

Nemrég alakítottam Prusa i3 MK3 nyomtatónkat MK3S típusúvá, így minden alkalmat megragadok, hogy az új konstrukciót teszteljem. Majd lehet, hogy írok róla egy rövid cikket is, hogy megmutassam, hogy néz ki egy 3D nyomtató átépítése. Nagyon meg vagyok elégedve az új típussal, szebben nyomtat, mint valaha, pedig eddig se panaszkodhattam a minőségre.

Olvass tovább!

Phantom 3 Advanced teljeskörű javítása

hosszú nyomozás


Phantom 3 ESC hiba – és a megoldás!

Ismét egy izgalmas nyomozás borzolta a kedélyeket drónszervizünkben! Egy lezuhant Phantom 3 Professional drón szenvedett látszólag apró sérüléseket, a váz az egyik motornál megrepedt, de szerencsére a gimbal-kamera épségben megmaradt. Mégsem tudott felszállni többé a drón, indításkor a hírhedt “ESC Status Error” hibaüzenetet adta válaszul.

ESC-nek (Electronic Speed Controller) a drónok motorjait meghajtó vezérlőket nevezzük. A drónokban (az olcsó játékdrónokat leszámítva) szénkefe nélküli (brushless), háromfázisú aszinkron motorokat alkalmaznak a gyártók a hosszú élettartamuk, karbantartásmentességük és jó menettulajdonságaik miatt. Az ilyen motorok meghajtásához és vezérléséhez elengedhetetlen az ESC modul.

A Phantom 3 sorozat drónjaiban a központi “alaplapon” vannak a motorok vezérléséért felelős ESC egységek. Egy ilyen egység általában egy mikrokontrollerből, egy motorvezérlő chip-ből és jópár mosfet alkatrészből áll. Valahogy úgy működik, hogy a mikrokontroller a drón agyától (Flight Controller, FC) kapja az utasítást, hogy mennyire pörgesse a motorokat; az feldolgozza az utasítást és motormeghajtó chipen keresztül kapcsolgattatja a mosfeteket, amik az akkutól rendelkezésre álló egyenáramot a motor különböző tekercseire adagolják, épp olyan ütemű fáziseltolással, hogy a motor a kívánt sebességgel kezd el forogni.

Olvass tovább és kiderül, hogy mi okozza az “ESC Status Error” hibaüzenetet a Phantom 3 drónoknál!