Címke: hibák

Big Sur. Not sure. Az új Apple MacOS 11 operációs rendszer

big surreality


Big Sur? Not sure – az új MacOS 11 operációs rendszer

Ahogy már megszokhattuk, az Apple évről-évre futószalagon szolgáltatja nekünk az újabb és újabb termékeket. Ez lett a trend világszerte, hogy évente új telefont, MacBook-ot, OS-t “kell” bejelenteni. Mert bizony a vásárlóréteg jórésze ezeket rendszerint meg is vásárolja. Azt nagy hozzáértés nélkül is beláthatja bárki, hogy a nagyobb fejlesztésekhez, forradalmi ötletekhez kicsit több idő kell, viszont az újdonság érzetét mindig szeretik az emberek. Sőt, hírértékkel is bír, ha egy gyártó egy új termékekkel áll elő a piacán. A kérdés csak az: létezik még olyan fogalom, hogy prototípus? Vagy mi, a fogyasztók vagyunk a tesztelői is egy-egy újdonságnak? Nos, erős a gyanúnk, hogy ez a helyzet most az új MacOS 11, Big Sur opercáiós rendszer esetében is.

Cikkünk nem arról fog szólni, hogy milyen lett az új operációs rendszer design-ja, hogy milyen szoftverrel, funkcióval bővült a Big Sur, vagy épp mennyivel lett gyorsabb és felhasználóbarátabb. Ezekről majd biztos beszámolnak mások. Mi a száraz és súlyos tények mentén fogunk most hajókázni. Természetesen, amennyire lehet, megpróbáljuk olvasmányosan és érthetően átadni, hogy milyen hibákat és csapdákat rejt magában az új operációs rendszer, amiket nem feltétlenül kötnek az egyszerű földi halandó orrára.

Elérhető a Big Sur

A Big Sur (macOS 11.0) operációs rendszer 2020. november 12-én jelent meg. Sok-sok éven át belénkivódott az “MacOS X” kapcsolat, ettől most, úgy néz ki, elköszönhetünk. Most először beszélhetünk OS 11-ről.

Az Apple nemrég hivatalosan is béta állapotba kapcsolta új MacOS 11 rendszert amit a nagy tömegek is elérhetnek immár. Jó ez nekünk? Hát “Not Sure”. (tovább…)

2015, sima 12" MacBook – a rejtett hibák...

Volt, nincs MacBook


Hová tűnt a “sima” MacBook?

Sokan, ha MacBook-ról beszélünk, csak egy MacBook Air vagy egy MacBook Pro képét látják a szemük előtt. Pedig érdemes tudni, hogy van (pontosabban volt) egy “sima” MacBook modell is az Apple laptopkínálatában. Mai cikkünkben ezt a típust járjuk körbe, megnézzük közelebbről is a gép sajátosságait és a cikk végére érve kiderül majd az is, miért vezette ki a piacról ezt a gépét az Apple.

A cég – ahogy ez rá jellemző – 2015-ben is újítani akart a kínálatán. Egy régi, jól bevált típust, a 11” MacBook Air-t szerették volna “új ruhába öltöztetni”…

Aki követi az Apple körüli eseményeket, az már láthatott több ilyen széria átalakulást, cserét, “áthangolást”. 2012 – 2013-ban is lezajlott egy hasonló, amikor is a jól bevált MacBook Pro-kat szerették volna felturbózni, és egy modernebb külsővel felruházni. Itt egy nagyobb technológiai váltást figyelhettünk meg, ekkor léptünk át a MacBook Pro Retina-k korába. (Amit azóta persze megint teljesen megváltoztattak, de erre majd visszatérünk egy másik cikkben.)

12 colos "sima" MacBook

Tényleg új típus vagy csak az elnevezés változott? Bemutatkozik a 12″-os, “sima” MacBook.

Több mint valószínű, hogy a MacBook Air sorozatot szerették volna folytatni, ugyanis a MacBook Air család lényegében 2011 óta semmit nem változott. Alaplapi szinten is csak kisebb eltérések jelentek meg, pl. átálltak a Magsafe 2-re és pár logikai áramkört alakítottak át. De az összfelépítés nem sokat változott. Mégis, a gép neve egyszerűen MacBook lett.

A MacBook magában tartalmazhatta volna mind azt, ami az Air szériából még hiányzott ahhoz, hogy modernebb legyen. Kicsi, USB-C, Könnyű, Vékony, “pillangó-mechanika” (billentyűzet-technológia), Force Touch-os Trackpad és hosszú évek után Retina kijelző.

Bejöttek az előzetes várakozások? Olvass tovább!

Ázott iPhone-ok sorakoznak

Szokatlan, bizarr, vicces


Néhány szokványos és szokatlan iPhone javítás

Szervizünk több mint 12 éves fennállása óta talán iPhone készülékekkel találkoztunk a legtöbbször, ha meg kéne becsülni, akkor körülbelül 60.000 iPhone javítás van már mögöttünk. Ennyi idő alatt jócskán találkoztunk érdekes történetekkel, melyekből végre összegyűjtöttünk egy csokrot.

Mielőtt elmeséljük a legérdekesebb iPhone balesetek történeteit, nézzük meg először röviden a kiemelt veszélyzónákat és helyzeteket.

A legveszélyesebb helyszínek és helyzetek

Tapasztalataink alapján a leggyakoribb iPhone javítások az alábbi helyzetek miatt válnak szükségessé. Azért ejtünk szót ezekről, hogy minden kedves Ügyfelünk elővigyázatosabb lehessen az alábbi helyzetekben.

Ablakpárkány, erkély

Az ember, ha teheti, előszeretettel intéz egy telefonbeszélgetést az erkélyen, vagy az ablakban egy kis friss levegőt szippantva, a “kellemeset a hasznossal” elvet követve. Ilyenkor azonban ott van a kipottyanás veszélye is, nemcsak ránk nézve, telefonunkra is. Szervizünkben is javítottunk már erkélyről leejtett készüléket, mit mondjunk, nem nézett ki szépen.

A buli – italozás, beázás…

Egy-egy iPhone javítás során sokszor kiderül, hogy a bulizás volt az előzmény. Egy összejövetel alkalmával pedig több rizikófaktorral is számolni kell. Például egy szűkösebb helyen, vagy egy zsúfolt asztalon hagyva telefonunkat, a következő vendég könnyen rálöttyinthet egy itókát.

Narancslé. Almalé. Ásványvíz. Sör. Bor. Vodka. Vodka-narancs. Kóla. Fanta. Gin-tonik.

Olvasd tovább meghökkentő iPhone javításos történeteinket!

drónjavítás, statisztika, évértékelő, drónjavítások számokban

évértékelő


Drónjavítások számokban

Egy kicsit kísérleteztünk a grafikon-megjelenítéssel, és egyébként is be szerettünk volna számolni az elmúlt évek drónjavítási tapasztalatairól. Úgyhogy készítettünk pár diagramot, amik a szervizünkben leadott DJI drónok modell szerinti megoszlását mutatják. Először felidézzük a 2017-es év számait, majd folytatjuk a 2018-as drónjavítások részletezésével. A drónos statisztikából igyekeztünk levonni néhány következtetést is.

Drónjavítások – 2017


Láthatjuk, hogy a Mavic Pro (26%), Phantom 3 sorozat (30%) szinte fej-fej mellett végzett az év végi összesítésben, a Spark (19%) és a Phantom 4 sorozat (16%) már kisebb arányban képviseltette magát. Ebből az eredményből nem lehet levonni következtetést az egyes dróntípusok megbízhatóságára vonatkozóan, hiszen viszonylag kevés (43 darab) kvadkoptert javítottunk 2017-ben (2016 év végén kezdtük), illetve a típusok is éppen megjelentek, kifutottak ebben az időtartományban, tehát nem egy állandósult helyzetből vettünk mintát.

Általánosságban az a véleményünk alakult ki az első évben, hogy a DJI drónjai egytől-egyig jól megtervezett, jó minőségű anyagokból megépített, kulturáltan javítható drónok, érdemes velük továbbra is foglalkozni és fejleszteni ezt a profilunkat. Mindegyik típusnak vannak a többitől megkülönböztető előnyei és hátrányai, illetve mindegyik típusban felfedeztünk kisebb nagyobb konstrukciós hibákat, amik megnehezíthetik a javítást. Megismertük a DJI egyes modelleinek gyakori típushibáit is, és az így kialakult összkép segít minket abban, hogy sok szempontból megközelítve tudunk tanácsot adni, illetve döntést segítő kérdéseket feltenni a leendő drón-tulajdonosoknak.

Ha érdekel, hogyan változott a drónok aránya és összmennyisége 2018-ban, kattints ide a folytatáshoz!