Blog

Prusa i3 MK3S átalakítása NF-Crazy hotend-del #3D nyomtatás #fejlesztés

Kalandos átalakítás a Prusa 3D nyomtatónkban

Remélhetőleg a jövőből visszatekintve is óriási fejlesztésnek fogom ítélni az elmúlt napok munkáit, és hosszú távon is elégedett leszek az eredménnyel. Arról van szó, hogy végre megléptem a Prusa i3 MK3S 3D nyomtatónk E3D típusú hotend-jének lecserélését, helyette Mosquito rendszerű hotend-et építettem be. Nagyon izgalmas kaland volt, és a munka befejeztével úgy látom, hogy jóval korábban meg kellett volna ezt tenni. Vigyázat, erősen szakmai cikk következik!

2021.04.18. – Helyzetjelentés egy hónappal később: A bejegyzés végén olvashatsz tapasztalataimról, és az utólagos hibák javításáról.

Az egész történet úgy kezdődött, hogy időnként elcsöppent a nyomtatások közben a nyomtatófej. Csak annyit lehetett észrevenni, hogy időnként egy fekete, égett paca volt a kinyomtatott modelleken. Nem értettem mi történik, mert korábban nem volt rá példa, ezért elkezdtem figyelni, és fórumokban is utánanéztem a jelenségnek.

Közelebbről megfigyelve az látszott, hogy a heat block tetején, a heatbreak csövecskéje körül kifolyt a megolvadt műanyag és ráégett a blokk tetejére, illetve szépen leszivárgott a szélén és a kb. félóránként összegyűlő fekete cseppek lecsepegtek a nyomtatott modellre. De hogy kerül olvadt műanyag a blokk tetejére? Nagyon egyszerű a megoldás: az E3D hotend konstrukciós hibájából adódóan. Kifejtem bővebben is, hátha érdekel valakit!

Olvass tovább, ha érdekel a szövevényes történet és a megoldás!

Macbook szerviz – gyakori kérdések, iMac, MacBook, MacBook Air, MacBook Pro, 2021 #adatmentés #alaplapjavítás #blog #hírek a boltból #mac #szervizkaland #szoftver #vélemény

Gyakori kérdések: iMac, MacBook Pro és Air - a Mac szerviz válaszol

Sok-sok visszatérő kérdés érkezik MacBook szerviz részlegünkbe is, ezért úgy gondoltuk, hogy illene ezeket is csokorba gyűjteni – éppen úgy, ahogy korábban a gyakori iPhone-os kérdésekkel is tettük. Jópár fontos kérdést már megválaszoltunk egy-egy régebbi bejegyzésünkben, ezek egy része választ ad a leggyakorabban feltett “Melyik MacBook éri meg 2021-ben?”, “Melyik MacBook ideális az én munkakörömhöz?”, illetve a […]

Harman Kardon Onyx Studio 6 #blog #hírek a boltból #szösszenet #termékteszt

Harman Kardon Onyx Studio 6 – az első benyomások

A Harman cég ismert arról, hogy zseniális hangtechnikai termékeket tud gyártani a leányvállalatai által. Ezen a leányvállalatai közé tartozik például a JBL, a Harman Kardon és az AKG is. Minden vállalatnak megvannak az előnyei és a hátrányai, de erről majd máskor. Most a Harman Kardon idei Bluetooth-os hangszórója kerül reflektorfény alá, ez pedig nem más mint a Harman Kardon Onyx Studio 6. Rövid cikkemben most az általános tudnivalók mellett személyes benyomásaimat és az első két hét tapasztalatait osztanám meg.

Az Apple korlátozásai az új iPhone-ok független szervizek általi javíthatóságát illetően #szervizkaland #vélemény

Így áll az Apple független szervizek elleni harca

Már 3 éve érzékelhető a jelenség, hogy az Apple korlátozni szeretné a készülékek javíthatóságát a független szervizek számára. Az óriáscég “hadjárata” 2017-ben, az iPhone 8 és X szériák megjelenésével kezdődött és azóta is tart. Folyamatosan egyre komolyabb védelmi kódokat, elemeket rejtenek a készülékekbe, hogy telefonjainkat kizárólag hivatalos szervizekben lehessen megjavítani. De eddig (kopp, kopp) álljuk a sarat, […]

Big Sur. Not sure. Az új Apple MacOS 11 operációs rendszer #adatmentés #mac #szervizkaland #vélemény

Big Sur? Not sure – az új MacOS 11 operációs rendszer

Ahogy már megszokhattuk, az Apple évről-évre futószalagon szolgáltatja nekünk az újabb és újabb termékeket. Ez lett a trend világszerte, hogy évente új telefont, MacBook-ot, OS-t “kell” bejelenteni. Mert bizony a vásárlóréteg jórésze ezeket rendszerint meg is vásárolja. Azt nagy hozzáértés nélkül is beláthatja bárki, hogy a nagyobb fejlesztésekhez, forradalmi ötletekhez kicsit több idő kell, viszont […]