Big Sur. Not sure. Az új Apple MacOS 11 operációs rendszer

big surreality


Big Sur? Not sure – az új MacOS 11 operációs rendszer

Ahogy már megszokhattuk, az Apple évről-évre futószalagon szolgáltatja nekünk az újabb és újabb termékeket. Ez lett a trend világszerte, hogy évente új telefont, MacBook-ot, OS-t “kell” bejelenteni. Mert bizony a vásárlóréteg jórésze ezeket rendszerint meg is vásárolja. Azt nagy hozzáértés nélkül is beláthatja bárki, hogy a nagyobb fejlesztésekhez, forradalmi ötletekhez kicsit több idő kell, viszont az újdonság érzetét mindig szeretik az emberek. Sőt, hírértékkel is bír, ha egy gyártó egy új termékekkel áll elő a piacán. A kérdés csak az: létezik még olyan fogalom, hogy prototípus? Vagy mi, a fogyasztók vagyunk a tesztelői is egy-egy újdonságnak? Nos, erős a gyanúnk, hogy ez a helyzet most az új MacOS 11, Big Sur opercáiós rendszer esetében is.

Cikkünk nem arról fog szólni, hogy milyen lett az új operációs rendszer design-ja, hogy milyen szoftverrel, funkcióval bővült a Big Sur, vagy épp mennyivel lett gyorsabb és felhasználóbarátabb. Ezekről majd biztos beszámolnak mások. Mi a száraz és súlyos tények mentén fogunk most hajókázni. Természetesen, amennyire lehet, megpróbáljuk olvasmányosan és érthetően átadni, hogy milyen hibákat és csapdákat rejt magában az új operációs rendszer, amiket nem feltétlenül kötnek az egyszerű földi halandó orrára.

Elérhető a Big Sur

A Big Sur (macOS 11.0) operációs rendszer 2020. november 12-én jelent meg. Sok-sok éven át belénkivódott az “MacOS X” kapcsolat, ettől most, úgy néz ki, elköszönhetünk. Most először beszélhetünk OS 11-ről.

Az Apple nemrég hivatalosan is béta állapotba kapcsolta új MacOS 11 rendszert amit a nagy tömegek is elérhetnek immár. Jó ez nekünk? Hát “Not Sure”. (tovább…)

Mavic Air 2 javítás

Time-lapse videó


Mavic Air 2 javítás – Karcsere

Pár napja kaptam egy Mavic Air 2-t javításra, ami a drónokhoz képest elég szokatlan módon, nem leeséstől sérült meg, hanem felszállás előtt átment rajta egy kerékpáros…

Óriási szerencse ebben a méltatlan a szerencsétlenségben, hogy a Mavic Air 2 gimbal-kamerája ép maradt, és “csak” három karja sérült meg. Az első kar antennatartó kitámasztója letörött, és a motor tengelye elferdült, a két hátsó karon pedig csak a tengely ferdült el kis mértékben.

A hátsó motorokon a tengelyt vissza tudtam ugyan húzni annyira, hogy a kiegyensúlyozatlanság minimálisra csökkenjen (a repülés biztonságára és a felvételkészítésre ne legyen semmiféle negatív hatással), és elkerülhető legyen a karcsere, de végül a Megrendelő kérésére a hátsó karokat is kicseréltem. A Mavic kategóriájú drónoknál az a tapasztalatom, hogy ha van egy minimális kiegyensúlyozatlansága a motornak, az még nem tud gondot okozni.

Nagyobb motorú drónoknál a motorcserét vagy forgórészcserét javaslom mindenképpen, ha elferdül a tengely, hiszen ezeknél már akkora a forgó tömeg, hogy az a csapágyat túlterhelheti, és a repülésvezérlőt is megzavarhatja.

Rendhagyó módon most time-lapse videót a javítás folyamatáról.

Itt folytatódik a cikk a videóval

#Széljegyzet: DJI Spark kameravédő üveg cseréje

A minap egy törött kameraüvegű Spark-ot kaptam javításra, gondoltam készítek pár képet a munkafolyamatról. Szerencsére a kameramodul és a kameralencse nem sérült, csak a védő üveglap törött pókhálósra.

Szikével óvatosan kifejtettem a szilánkokat

Szikével óvatosan kifejtettem a szilánkokat

Egy másik, sérült gimbal sértetlen üveglapját ki tudtam bontani a modulból, így lett alkatrészem a drónhoz.

Egy új üveglapot precízen beragasztottam egy erős, de rugalmas ragasztóval

Egy új üveglapot precízen beragasztottam egy erős, de rugalmas ragasztóval

Ezen kívül az egyik motorvezérlő ESC-ről pattant le egy felületforrasztott alkatrész, de szerencsére a pad-eket nem vitte magával, így egy másik ESC-ről át lehetett forrasztani a hiányzó félvezetőt.

A drónt leteszteltem, repültem vele, ismét szép a képe! Itt a vége, fuss el véle.

A Citadella látképe madártávlatból

Kicsi, ügyes, jó videót készít


Ismét drónt építünk – A meztelen GoPro esete

Gyakran emlegetem, hogy ha legalább annyit tudnék repülni, mint amennyi időt rászánok egy-egy újabb drónom kifejlesztésébe, akkor már profi pilóta lennék! Ismét terveztem és építettem egy gépet, és most sem volt másképp, de minden percét élveztem. Elmesélem a történetet!

Úgy merült fel egy újfajta drón kifejlesztésének az ötlete, hogy már eléggé megbarátkoztam az 5″ versenydrónommal, és elkezdtünk kerékpározós jeleneteket is felvenni vele. Ugyanakkor attól még, hogy nagyjából elnavigálom a gépet, és egyre finomabban tudom manőverezni, egyáltalán nem nevezném magamat profi pilótának, és emiatt talán túlzottan is óvatos vagyok. Egy 5″-es gépnek már komoly súlya van (5-600 gramm vagy több), és a propellerei körül sincs semmiféle védelem. Emiatt nem merek eléggé közel menni a kerékpároshoz, nehogy hozzáérjek, és sérülést okozzak, illetve erdős, bozótos részen nem is tudok repülni, mert a drón a méretei miatt pillanatok alatt belegabalyodna a faágakba, nehezen manőverezhető kis helyeken.

Olvass tovább!