Címke: szerviz

Így nehezíti meg az Apple a kijelzőcserét

Ne gondolkozz, fizess!


Az Apple szemét húzásai – 1. rész

Cikksorozatot indítunk, amelyben elsősorban azokat a bosszantó dolgokat fogjuk sorra venni, amikkel az Apple megnehezíti a felhasználóinak az almás eszközeik rentábilis javíttatását. Szerintünk ezek a “gonosz fricskák” nemcsak az Apple márka presztízsét rombolják a felhasználóik körében, hanem legtöbbjük egyszerűen nevetségessé teszi a céget.

Kezdjük is rögtön az újabb iPhone-ok és MacBook Pro gépek kijelzőcseréjével! Első hallásra nem tűnhet bonyolultnak a feladat, hiszen azt eddig is tudtuk, hogy az iPhone-ok felépítése kicsit túl van bonyolítva és a bennük lévő 50-60 csavar közül alig akad pár egyforma. Ugyanakkor amit az iPhone 8 és iPhone X sorozatnál tapasztaltunk, az meglepett minket is!

Az Appple bosszantó praktikájáról itt olvashatsz! »

Egyszerűnek tűnik, vajon tényleg az?


Mavic 2 Pro gimbalcsere

A neten fellelhető videók tanúsága szerint a Mavic 2 Pro kameracseréje, gimbal-javítása egyszerűbb lesz, mint valaha. Ugyanis nem kell megbontani a drónt felülről, hanem elég lesz a drón elejéből kicsavarni pár csavart, lecsatlakoztatni egy szalagkábelt, és kibillenthető lesz a kameraegység a rugalmas felfüggesztésével együtt.

Ez a gyártó részéről érthető és logikus lépés, hiszen ezeknek a gépeknek továbbra is a gimbal-kamera egysége a legsérülékenyebb pontja, és leggyakrabban azok javítására van szükség, tehát fontos, hogy minél gyorsabban elvégezhető legyen a csere.

Ugyanakkor a komplett kameracsere egészen biztos, hogy borsos árú javítás lesz, gyakorlatilag a gimbal-kamera ára teszi ki a drón árának jelentős részét. Emiatt továbbra is lesz létjogosultsága a sérült gimbal vagy a kamera külön történő javításának. A korábbiakhoz hasonló furmányos megoldásokkal fogunk találkozni, ha még jobban darabjaira szeretnénk majd bontani a sérült Mavic 2 Pro vagy Mavic 2 Zoom gimbalját, kameráját.

Kíváncsian várjuk, milyen lesz szerelni az új Mavic 2 drónokat!

Mavic Pro gimbalkapocs

Apró tartozék, komoly következmények


Mavic Pro gimbalkapocs – Használjuk vagy ne?

A gimbalkapocs az a kis alkatrész, amit a kamera mögé kell becsúsztatni, és fixálja a gimbal mozgását szállításkor. A legtöbben a drón első használata során kiveszik a helyéről, és teljesen elfelejtkeznek róla, elhagyják – sokan azt hiszik, hogy ez csak egy egyszer használatos tartozék, ami beüzemelés után elhagyható. Ez nem így van, nagyon fontos tartozék ez a kis apróság. Szervizes tapasztalatainkat osztjuk meg vele kapcsolatban.

Két tanulságot is levontunk, olvasd el ezeket!

Az ESC és az FC összekötése

Ötletelés, tervezés, logika


Drónépítés projekt: A motorok és az ESC végleges bekötése

Ott hagytuk abba, hogy a vázat összeállítottam, és nagyjából kisakkoztam, hogy hogyan fog elférni egymás fölé az FC és a központi 4-az-1-ben ESC a szűk vázban. Most az következik, hogy megmutatom, hogyan oldottam meg a motorvezetékek biztonságos eljuttatását a váz közepében elhelyezett ESC-hez, illetve továbbhaladunk az ESC és az FC összekötésével.

Ha központi ESC-t használunk, mindenképpen meg kell oldani, hogy a motorok vezetékei védettek legyenek a propellerek esetleges eltérüléséből adódó becsapódásoktól (“prop strike”). Van, aki a motor tövénél leviszi a váz aljára a vezetékeket (pl. Ummagawd Remix váza), és van aki beburkolja alaposan a felső részen futó vezetékeket. Én az utóbbi megoldást választottam, de szokásomhoz híven kerestem a legbiztosabb és egyben legelegánsabb megoldást.

Az motorvezetékek védelméről, az ESC és az FC összekötéséről itt olvashatsz tovább »

A Phntom 4 kamerája kicsit csálén áll, nem is működik

"Ott van a bozótba, szedd összefele!"


Lezuhant Phantom 4: törött tartóláb, szakadt antennák, elgörbült kamera

Nemrég két DJI Phantom drón is járt nálunk, egyik a Phantom 4-es sorozatot, másik a Phantom 4 Pro sorozatot képviselte. A Phantom 4 egy hibás manőver következtében zuhant le, és összetört a lába, amiben az antennái és iránytűi is vannak, valamint teljesen eldeformálódott a gimbal-kamera egysége is. A kameraegységet most nem szedtük darabokra, arról majd egy külön cikket írunk, viszont a “landing gear”-nek is nevezett tartóláb cseréjét bemutatjuk fotókkal illusztrálva.

Phantom javítás. A burkolat alá futnak be az antennák és az iránytű vezetékei

A burkolat alá futnak be az antennák és az iránytű vezetékei

A gyártó a drónok karjaiban, lábaiban helyezi el általában antennákat, hiszen ezek azok a részei a drónnak, amik a legmesszebb vannak a drón elektronikus alkatrészeitől és a motoroktól. Ezek működése ugyanis elektromágneses interferenciát okozhat a közvetlen közelükben, ezért az antennákat és az iránytűt a lehető legmesszebb kell helyezni ezen alkatrészektől. Antennák esetében az sem mindegy, hogy milyen irányban állnak, általában függőlegesen kell elhelyezni őket, így kézenfekvő, hogy a drón lábaiban keresett nekik helyet a DJI. (Nem ide tartozik, de a GPS modulnál például az a fontos, hogy a drón legtetején legyen, így került az a Mavic-eknél, a Spak-oknál, a Phantom-oknál, és az összes DJI drónnál felülre.)

Több képet és a javítás leírását itt találod!