Címke: szerviz

A tetőn kilógó középső vezetéket pedig a felső pólus aljára kellett forrasztani. Észreveszed a hibát?

DJI távirányítók javítása – III. rész: Sérült antenna javítása

Korábbi cikkeimben a DJI távirányítók USB-problémájáról, illetve különféle antenna-átalakításokról, jelerősítésről írtam. Most egy Phantom 3 távirányító törött antennájának a javítását mutatom be.

Nem túl strapabíró: le is tört

A Phantom 3 Standard távirányítója Wi-Fi-s rendszerű, és elég egyszerű felépítésű. A külső egy szál antenna az irányításért felelős, a távirányító belsejében lévő két másik “kockaantenna” pedig az élőkép közvetítéséért. A külső antenna sajnos nagyon vékony, könnyen letörik. Rosszabb esetben nemcsak letörik, hanem el is szakad az antennavezeték. Mivel nem lehet kapni a DJI-tól ilyen antennát, nem marad más hátra, mint kicserélni a vezetéket. Ehhez gyakorlatilag újra kell építeni az antennát.

Így oldottuk meg az antenna javítását »

Már be tudunk szerezni gyári gimbal-kamera modult a Mavic Mini-hez is

Szándékos nehezítés


Megoldható a Mavic Mini gimbal-kalibrálás!

Az elmúlt hónapokban sajnos nem jutott időm érdekesebb drón javításokról írni, pedig lett volna bőven cikktéma! Volt jópár – általam mumusnak nevezett – munka is, amikkel napokig, néha hetekig küzdöttem, de végül mindegyiket sikerült megfejtenem. Sokfelé el fogok kalandozni a mostani írásomban, mert jópár témakörben sikerült előrelépnem, aminek szerintem nemcsak én fogok örülni!

A gyakoribb javítások a Mavic Pro gimbal-javítások és karcserék voltak, elkezdett terjedni a Mavic 2 Pro is, javítottam jópár példányt. A Mavic 2 Pro gimbalproblémák még kicsit mumusnak számítanak, mert nagyon nehezen szerelhető a gimbalszerkezetük, ha nyommentesen és igényesen szeretnénk dolgozni, és persze, hogy úgy szeretnénk! A Mavic Mini igazi slágerdrón lett, és ez a javítások számából is meglátszik, általában az első motoros karjuk vagy a gimbalszerkezetük törik egy-egy szerencsétlen manőver következtében. A Mavic Mini-k egyébként barátságos szerkezetek, jól lehet szerelni őket, ésszerű felépítésűek. Spark-ból is érkezett jópár darab, ezeknél gyakran motort vagy komplett vázat kellett cserélni egy-egy kartörés miatt. Sajnos a Spark ilyen szempontból szerencsétlen konstrukció: a karok a váz részét képezik, ezért kartörés esetén teljes átépítésre van szükség, ami igen hosszadalmas és aprólékos munka. Nagyon várom már az első Mavic Air 2-t, amit szétszedhetek, és alaposan megvizsgálhatok.

Szétszedett Mavic 2 Pro

Szétszedett Mavic 2 Pro

Itt olvashatsz tovább a Mavic Mini gimbalproblémáiról, és a megoldásról »

A sérülékeny USB csatlakozó: könnyen elvéthetjük az irányt a töltő bedugásakor

Konstrukciós hiba


DJI távirányítók javítása – I. rész: Az USB csatlakozó konstrukciós hibája

Az elmúlt hetekben meglepően sok DJI távirányítót javítottam, ezért arra gondoltam, hogy egy cikksorozatban bemutatom a gyakrabban előforduló hibatípusokat és javításukat, és megosztok pár fotót is a javításokról. Lesz szó törésről, beázásról, antennahibáról, és még hatótáv-növelésről is! Nézzük az első pácienst!

Törött USB csatlakozók

Gyakori hibajelenség a Mavic Pro/Mavic Air, Spark, Mavic 2 távirányítóknál. Ismét tetten érhetünk egy bosszantó konstrukciós hibát, egyenesen a DJI műhelyéből.

A Mavic Pro kompakt, kinyitható távirányítója nagy újdonságnak számított 2017-es megjelenésekor, és mi sem bizonyítja jobban, hogy jó irány volt a gyártó részéről ez a formaterv, minthogy még most, 2020-ban is ugyanilyen formában gyártja a DJI az újabb modellek távirányítóit. Azóta persze bevezettek jópár újítást, és fejlesztést és a belső is mindig igazodott az adott drón igényeihez. Ötletes újítás volt a Mavic Air-től kezdve, hogy már ki lehetett csavarni az irányítókarokat, és el lehetett rejteni a távirányító “zsebeiben”, ami nagyon megkönnyítette a biztonságos szállítást.

A távirányító zsebeibe könnyen elrejthetőek az irányítópálcák.

A távirányító zsebeibe könnyen elrejthetőek az irányítópálcák.

Egy dolgon viszont nem változtattak, még pedig az USB csatlakozó kialakításán. Egyszerűen nem értem, hogy miért, el is magyarázom.

Kattints a folytatáshoz!

Mavic Air 2 alkatrészek

Készülődünk


Hamarosan megérkeznek Mavic Air 2 alkatrészeink!

Lázasan készülődünk a Mavic Air 2 javításokra, és már úton is van első alkatrész-szállítmányunk! Egyelőre a drón kameráján és pár apróságon kívül mindent be tudtunk szerezni:

  • Első és hátsó motoros karokat, mert azokra mindig szükség van. A többi drónnál is ezek az alkatrészek mennek tönkre legnagyobb eséllyel egy ütközéskor, így a Mavic Air 2-nél sem számítunk másra.

    Érdekesség, hogy Mavic Pro esetében például leggyakrabban a bal hátsó motoros kar törik el, míg Mavic Mini esetében a leggyakrabban sérülő kar a jobb első. Vajon melyik kar fog törni leginkább a Mavic Air 2-ben?

Ilyen alkatrészeket rendeltünk még »

Papírmentes 2020

zöldülünk


Papírmentes(ebb)en 2020-ban

Eddig is látható volt megnyilvánulásainkból, de továbbra is fontos célkitűzésünk, hogy cégünk környezetbarát módon működjön. Hulladékunkat szelektíven gyűjtjük és szállítjuk el. Flakonos sűrített levegő helyett asztalainkhoz kivezetett sűrített levegő hálózatot üzemeltetünk. És természetesen a készülékek javítása is arról szól, hogy amit lehet, azt nem a kukába dobunk, hanem megjavítunk, újra használhatóvá tesszük. Idén egy számunkra nagy lépést tettünk a hulladékunk csökkentése érdekében.

Kevesebb hulladékkal, hatékonyabban

Az ötletet az adta, hogy az elmúlt évek során egyre csak gyűltek és gyűltek a javításokhoz tartozó kinyomtatott munkalapjaink, amiket szorgalmasan archiváltunk, és eltettünk dobozokba. Aztán azt vettük észre, hogy egyre több és több doboz foglalja a helyet a raktárunkban. Ki kellett találnunk valamit, mielőtt kifogyunk helyből!

Nagy gondot fordítunk az ügyviteli rendszerünk fejlesztésére, tökéletesítésére, így adta magát az ötlet, hogy próbáljuk meg az eddigi munkafolyamatainkat papírmentessé tenni, és dokumentumainkat digitális módon tárolni. Így nemcsak rengeteg kinyomtatott papírlapot spórolunk meg magunknak és a természetnek, hanem még helyünk is marad a raktárban.

Tudd meg milyen lesz egy papírmentes szerviz, és mik a terveink eztán!