Címke: szerviz

iPhone X törött hátlapja, hátlapcsere, törött iPhone hátlap cseréje

"újra divat az üveg hátlap"


Érdemes foglalkozni a törött iPhone hátlapok cseréjével?

Akármennyire is próbálunk lelkesedni az Apple termékeiért, az utóbbi időben egyre nehezebben tudjuk átélni az Apple életérzést. Mi ugyanis nemcsak használjuk az Apple termékeit, hanem – milyen meglepő! – szervizeljük is azokat. Tudvalevő, hogy a független szervizek munkáját az Apple soha nem nézte jó szemmel. Egyáltalán nem érdeke, hogy a sérült vagy hibás készülékét meg tudja javíttatni a felhasználó, sokkal inkább az a célja, hogy vásároljon helyette újat. Természetesen ezen nagyobb hasznot tud realizálni a vállalat. Egy törött iPhone hátlap cseréje pedig ugyanerre a jelenségre jó példa. Ebben a cikkben ezt a javítást járjuk most körbe.

Rövidtávú, haszonleső szemléletmód

Ezek fényében nem meglepő, hogy az Apple nemhogy nem segíti, hanem minden lehetséges eszközzel megpróbálja megakadályozni a készülékeinek gazdaságos javítását. Ez egy hihetetlenül rövidlátó és nem fenntartható gondolkodás. És várható is, hogy idővel egyre több csalódott vásárló fog más, nyitottabb gyártók felé fordulni. (Nem mennénk bele mélyen, de szerintünk az Apple termékeket már csak a jól megszokott és elég stabilnak mondható iOS és Mac OS szoftver adja el. Hardverileg és megbízhatóság szempontjából már bőven találhatunk ebben az árkategóriában jobb minőségű és jobban szerelhető terméket. Erről jut eszembe a 2016 óta gyártott MacBook Pro Retina, ami maga a megtestesült vicc kategória a házon kívül vezetett, kívülről is látható, sérülékeny kijelzővezetékével. Ez normál használat mellett másfél év alatt (a garancia lejárta után) tönkremegy az összes gépben…)

Megmutatjuk az Apple újabb húzását, amivel a saját sírját ássa »

Inspire 1 szakadt kábel javítása

Enyhe becsapódás


Rázós landolás egy DJI Inspire drónnal

Még tavaly történt az eset, csak a fotókat most találtam meg, gondoltam megér egy szösszenetet. Javítottunk egy Inspire 1 drónt, ami elég nagy lendülettel landolhatott, mivel a gimbaltartó kiszakadt a felette lévő tartóvázból.

A gimbaltartó szerkezet gumibakokkal van felfüggesztve rezgéscsillapítási célból, és van egy fél-egy centiméteres holtjátéka, amit a belecsatlakozó kábelek engednek. Egy nagyobb ütés hatására ez a felfüggesztés jobban meglendülhet lefelé (ez történt most is), és az egyik szalagkábel csatlakozója kiszakadt a foglalatából. A kiszakadás következtében a csatlakozó műanyag foglalata több helyen eltörött, így egy új foglalatba kellett átszerelnünk a rugós érintkezőjű végekkel szerelt vezetékeket.

A bejegyzés itt folytatódik, a képeket ide kattintva tudod megnézni »

drónjavítás, statisztika, évértékelő, drónjavítások számokban

évértékelő


Drónjavítások számokban

Egy kicsit kísérleteztünk a grafikon-megjelenítéssel, és egyébként is be szerettünk volna számolni az elmúlt évek drónjavítási tapasztalatairól. Úgyhogy készítettünk pár diagramot, amik a szervizünkben leadott DJI drónok modell szerinti megoszlását mutatják. Először felidézzük a 2017-es év számait, majd folytatjuk a 2018-as drónjavítások részletezésével. A drónos statisztikából igyekeztünk levonni néhány következtetést is.

Drónjavítások – 2017

Láthatjuk, hogy a Mavic Pro (26%), Phantom 3 sorozat (30%) szinte fej-fej mellett végzett az év végi összesítésben, a Spark (19%) és a Phantom 4 sorozat (16%) már kisebb arányban képviseltette magát. Ebből az eredményből nem lehet levonni következtetést az egyes dróntípusok megbízhatóságára vonatkozóan, hiszen viszonylag kevés (43 darab) kvadkoptert javítottunk 2017-ben (2016 év végén kezdtük), illetve a típusok is éppen megjelentek, kifutottak ebben az időtartományban, tehát nem egy állandósult helyzetből vettünk mintát.

Általánosságban az a véleményünk alakult ki az első évben, hogy a DJI drónjai egytől-egyig jól megtervezett, jó minőségű anyagokból megépített, kulturáltan javítható drónok, érdemes velük továbbra is foglalkozni és fejleszteni ezt a profilunkat. Mindegyik típusnak vannak a többitől megkülönböztető előnyei és hátrányai, illetve mindegyik típusban felfedeztünk kisebb nagyobb konstrukciós hibákat, amik megnehezíthetik a javítást. Megismertük a DJI egyes modelleinek gyakori típushibáit is, és az így kialakult összkép segít minket abban, hogy sok szempontból megközelítve tudunk tanácsot adni, illetve döntést segítő kérdéseket feltenni a leendő drón-tulajdonosoknak.

Ha érdekel, hogyan változott a drónok aránya és összmennyisége 2018-ban, kattints ide a folytatáshoz!

A Mavic 2 Zoom gimbal-kamera modulját igen könnyű kivenni

ilyen is ritkán történik


Mavic 2 Pro és Zoom: átgondoltabb konstrukció?

Ugyan már fél éve megjelent a DJI legújabb félprofi-kompakt drónja, a Mavic 2 (Pro és Zoom változat), és már jópár sérült példánnyal találkoztunk, csak most jutottunk el odáig, hogy írjunk is szerelési tapasztalatainkról. Hiába, általában sokkal több a tennivalónk, mint az “újságírásra” maradó időnk. A Mavic Pro óta megjelent Spark és Mavic Air drónokban folyamatos előrelépéseket láttunk a DJI drónok konstrukcióját illetően, nincs ez másképp a Mavic 2 Pro/Zoom modellel sem. Úgy tűnik, hogy a gyártó is rájött arra, hogy a meghibásodott drónokat célszerű úgy megtervezni, hogy a sérülékeny alkatrészek könnyen cserélhetők legyenek, hiszen így sok erőforrást tud megtakarítani a termék eladása utáni támogatási időszakban.

Kétségtelen, hogy a DJI drónok legsérülékenyebb alkatrésze egyben az egyik legdrágább alkatrész is. A gimbal-kamera egységről van szó, ami egyben tartalmazza a digitális képkészítés éppen aktuális csúcsszenzorát és lencserendszerét, valamint egy hihetetlenül precíz elektromechanikus szerkezetet, aminek a vezérlése 3 tengely mentén folyamatosan stabilizálja a kameraegységet. Ennek a két dolognak a fúziója eredményezi azt, hogy a levegőben szálló, és igencsak remegő drónról mégis rezzenéstelen és stabil felvételeket tudunk készíteni.

Ebben az írásban a gimbal-kamera modul cseréjére fókuszálunk, olvass tovább, ha érdekel!

Szomorú, ami az Apple-nél történik

Miért? Miért? Miért?


Innováció helyett korlátozások az Apple-nél

Az Apple ismét öles lépést tett a márka lassú, de biztos lerombolása felé. Pár napja ugyanis bejelentették, hogy még jobban megnehezítik a számítógépeik otthoni vagy független szervizben történő javítását.

Az új, 2018-as gépekben lesz egy T2 nevű biztonsági chip, mely egy dolgot fog figyelni: történik-e a gépben hardverváltozás. Például cserélnek-e a MacBook-ban billentyűzetet, kijelzőt, vagy más fontosabb alkotóelemet? Ha azt érzékeli a gép, hogy cserélve lett egy alkatrésze, akkor nem indul el. Kizárólag akkor, ha a módosítást egy hivatalos szerviz végzi el, a csak náluk elérhető szoftver segítségével. A hivatalos magyarázat ismét homályos, állítólag így lehet csak megőrizni a gépünk biztonságát. Persze :)

Mi lesz az Apple sorsa, ha így folytatja? Kattints a teljes cikkhez!