Címke: szerviz

Még ennél is rosszabbul nézett ki a kameramodul, amikor megkaptam a drónt

Ütközött, törött, majd újjászületett


DJI Spark kameravédő üveg cseréje

A minap egy törött kameraüvegű Spark-ot kaptam javításra, gondoltam készítek pár képet a munkafolyamatról. Szerencsére a kameramodul és a kameralencse nem sérült, csak a védő üveglap törött pókhálósra.

Szikével óvatosan kifejtettem a szilánkokat

Szikével óvatosan kifejtettem a szilánkokat

Egy másik, sérült gimbal sértetlen üveglapját ki tudtam bontani a modulból, így lett alkatrészem a drónhoz.

Egy új üveglapot precízen beragasztottam egy erős, de rugalmas ragasztóval

Egy új üveglapot precízen beragasztottam egy erős, de rugalmas ragasztóval

Ezen kívül az egyik motorvezérlő ESC-ről pattant le egy felületforrasztott alkatrész, de szerencsére a pad-eket nem vitte magával, így egy másik ESC-ről át lehetett forrasztani a hiányzó félvezetőt.

A drónt leteszteltem, repültem vele, ismét szép a képe! Itt a vége, fuss el véle.

A tetőn kilógó középső vezetéket pedig a felső pólus aljára kellett forrasztani. Észreveszed a hibát?

drónantennák a nagyítónk alatt


DJI távirányítók javítása – III. rész: Sérült antenna javítása

Korábbi cikkeimben a DJI távirányítók USB-problémájáról, illetve különféle antenna-átalakításokról, jelerősítésről írtam. Most egy Phantom 3 távirányító törött antennájának a javítását mutatom be.

Nem túl strapabíró: le is tört

A Phantom 3 Standard távirányítója Wi-Fi-s rendszerű, és elég egyszerű felépítésű. A külső egy szál antenna az irányításért felelős, a távirányító belsejében lévő két másik “kockaantenna” pedig az élőkép közvetítéséért. A külső antenna sajnos nagyon vékony, könnyen letörik. Rosszabb esetben nemcsak letörik, hanem el is szakad az antennavezeték. Mivel nem lehet kapni a DJI-tól ilyen antennát, nem marad más hátra, mint kicserélni a vezetéket. Ehhez gyakorlatilag újra kell építeni az antennát.

Így oldottuk meg az antenna javítását »

Már be tudunk szerezni gyári gimbal-kamera modult a Mavic Mini-hez is

Szándékos nehezítés


Megoldható a Mavic Mini gimbal-kalibrálás!

Az elmúlt hónapokban sajnos nem jutott időm érdekesebb drón javításokról írni, pedig lett volna bőven cikktéma! Volt jópár – általam mumusnak nevezett – munka is, amikkel napokig, néha hetekig küzdöttem, de végül mindegyiket sikerült megfejtenem. Sokfelé el fogok kalandozni a mostani írásomban, mert jópár témakörben sikerült előrelépnem, aminek szerintem nemcsak én fogok örülni!

A gyakoribb javítások a Mavic Pro gimbal-javítások és karcserék voltak, elkezdett terjedni a Mavic 2 Pro is, javítottam jópár példányt. A Mavic 2 Pro gimbalproblémák még kicsit mumusnak számítanak, mert nagyon nehezen szerelhető a gimbalszerkezetük, ha nyommentesen és igényesen szeretnénk dolgozni, és persze, hogy úgy szeretnénk! A Mavic Mini igazi slágerdrón lett, és ez a javítások számából is meglátszik, általában az első motoros karjuk vagy a gimbalszerkezetük törik egy-egy szerencsétlen manőver következtében. A Mavic Mini-k egyébként barátságos szerkezetek, jól lehet szerelni őket, ésszerű felépítésűek. Spark-ból is érkezett jópár darab, ezeknél gyakran motort vagy komplett vázat kellett cserélni egy-egy kartörés miatt. Sajnos a Spark ilyen szempontból szerencsétlen konstrukció: a karok a váz részét képezik, ezért kartörés esetén teljes átépítésre van szükség, ami igen hosszadalmas és aprólékos munka. Nagyon várom már az első Mavic Air 2-t, amit szétszedhetek, és alaposan megvizsgálhatok.

Szétszedett Mavic 2 Pro

Szétszedett Mavic 2 Pro

Itt olvashatsz tovább a Mavic Mini gimbalproblémáiról, és a megoldásról »

A sérülékeny USB csatlakozó: könnyen elvéthetjük az irányt a töltő bedugásakor

Konstrukciós hiba


DJI távirányítók javítása – I. rész: Az USB csatlakozó konstrukciós hibája

Az elmúlt hetekben meglepően sok DJI távirányítót javítottam, ezért arra gondoltam, hogy egy cikksorozatban bemutatom a gyakrabban előforduló hibatípusokat és javításukat, és megosztok pár fotót is a javításokról. Lesz szó törésről, beázásról, antennahibáról, és még hatótáv-növelésről is! Nézzük az első pácienst!

Törött USB csatlakozók

Gyakori hibajelenség a Mavic Pro/Mavic Air, Spark, Mavic 2 távirányítóknál. Ismét tetten érhetünk egy bosszantó konstrukciós hibát, egyenesen a DJI műhelyéből.

A Mavic Pro kompakt, kinyitható távirányítója nagy újdonságnak számított 2017-es megjelenésekor, és mi sem bizonyítja jobban, hogy jó irány volt a gyártó részéről ez a formaterv, minthogy még most, 2020-ban is ugyanilyen formában gyártja a DJI az újabb modellek távirányítóit. Azóta persze bevezettek jópár újítást, és fejlesztést és a belső is mindig igazodott az adott drón igényeihez. Ötletes újítás volt a Mavic Air-től kezdve, hogy már ki lehetett csavarni az irányítókarokat, és el lehetett rejteni a távirányító “zsebeiben”, ami nagyon megkönnyítette a biztonságos szállítást.

A távirányító zsebeibe könnyen elrejthetőek az irányítópálcák.

A távirányító zsebeibe könnyen elrejthetőek az irányítópálcák.

Egy dolgon viszont nem változtattak, még pedig az USB csatlakozó kialakításán. Egyszerűen nem értem, hogy miért, el is magyarázom.

Kattints a folytatáshoz!

Mavic Air 2 alkatrészek

Készülődünk


Hamarosan megérkeznek Mavic Air 2 alkatrészeink!

Lázasan készülődünk a Mavic Air 2 javításokra, és már úton is van első alkatrész-szállítmányunk! Egyelőre a drón kameráján és pár apróságon kívül mindent be tudtunk szerezni:

  • Első és hátsó motoros karokat, mert azokra mindig szükség van. A többi drónnál is ezek az alkatrészek mennek tönkre legnagyobb eséllyel egy ütközéskor, így a Mavic Air 2-nél sem számítunk másra.

    Érdekesség, hogy Mavic Pro esetében például leggyakrabban a bal hátsó motoros kar törik el, míg Mavic Mini esetében a leggyakrabban sérülő kar a jobb első. Vajon melyik kar fog törni leginkább a Mavic Air 2-ben?

Ilyen alkatrészeket rendeltünk még »