Címke: motor

Mavic Mini szétszedés és elemzés

Kimaxolt minimalizmus


Szétszedtük és alaposan megvizsgáltuk a Mavic Mini-t

Szerettük volna még az ünnepek előtt alaposan megvizsgálni a Mavic Mini drón belső felépítését, alkatrészeit, és górcső alá venni a legújabb mérnöki megoldásokat, amiket beépítettek ebbe a kis cápa formájú drónba. Megosztjuk feldfedezéseinket, mi hogyan látjuk ezt a “gépmadarat” drónszervizes szemmel, tartsatok velünk!

A drón fontosabb jellemzői

Nem fogom leírni a Mavic Mini összes jellemzőjét, és tesztvideót sem készítettem vele, mert ezt helyettem már megtették sokezren a Youtube-on. Aki nem szeretne keresgélni, annak itt van ez a videó, amiben minden lényeges információt megtudhatunk a drónról:

Lesd meg a videót és a Mavic mini boncolásunk részleteit!

Phantom 3 Advanced teljeskörű javítása

hosszú nyomozás


Phantom 3 ESC hiba – és a megoldás!

Ismét egy izgalmas nyomozás borzolta a kedélyeket drónszervizünkben! Egy lezuhant Phantom 3 Professional drón szenvedett látszólag apró sérüléseket, a váz az egyik motornál megrepedt, de szerencsére a gimbal-kamera épségben megmaradt. Mégsem tudott felszállni többé a drón, indításkor a hírhedt “ESC Status Error” hibaüzenetet adta válaszul.

ESC-nek (Electronic Speed Controller) a drónok motorjait meghajtó vezérlőket nevezzük. A drónokban (az olcsó játékdrónokat leszámítva) szénkefe nélküli (brushless), háromfázisú aszinkron motorokat alkalmaznak a gyártók a hosszú élettartamuk, karbantartásmentességük és jó menettulajdonságaik miatt. Az ilyen motorok meghajtásához és vezérléséhez elengedhetetlen az ESC modul.

A Phantom 3 sorozat drónjaiban a központi “alaplapon” vannak a motorok vezérléséért felelős ESC egységek. Egy ilyen egység általában egy mikrokontrollerből, egy motorvezérlő chip-ből és jópár mosfet alkatrészből áll. Valahogy úgy működik, hogy a mikrokontroller a drón agyától (Flight Controller, FC) kapja az utasítást, hogy mennyire pörgesse a motorokat; az feldolgozza az utasítást és motormeghajtó chipen keresztül kapcsolgattatja a mosfeteket, amik az akkutól rendelkezésre álló egyenáramot a motor különböző tekercseire adagolják, épp olyan ütemű fáziseltolással, hogy a motor a kívánt sebességgel kezd el forogni.

Olvass tovább és kiderül, hogy mi okozza az “ESC Status Error” hibaüzenetet a Phantom 3 drónoknál!

Az ESC és az FC összekötése

Ötletelés, tervezés, logika


Drónépítés projekt: A motorok és az ESC végleges bekötése

Ott hagytuk abba, hogy a vázat összeállítottam, és nagyjából kisakkoztam, hogy hogyan fog elférni egymás fölé az FC és a központi 4-az-1-ben ESC a szűk vázban. Most az következik, hogy megmutatom, hogyan oldottam meg a motorvezetékek biztonságos eljuttatását a váz közepében elhelyezett ESC-hez, illetve továbbhaladunk az ESC és az FC összekötésével.

Ha központi ESC-t használunk, mindenképpen meg kell oldani, hogy a motorok vezetékei védettek legyenek a propellerek esetleges eltérüléséből adódó becsapódásoktól (“prop strike”). Van, aki a motor tövénél leviszi a váz aljára a vezetékeket (pl. Ummagawd Remix váza), és van aki beburkolja alaposan a felső részen futó vezetékeket. Én az utóbbi megoldást választottam, de szokásomhoz híven kerestem a legbiztosabb és egyben legelegánsabb megoldást.

Az motorvezetékek védelméről, az ESC és az FC összekötéséről itt olvashatsz tovább »

DJI Spark vázcsere, törött kar cseréje

kartörés és vázcsere


Videó: Törött vázú DJI Spark javítás

Egy balul sikerült landoláskor könnyen letörhet Spark drónunk egyik karja a motorral együtt. A karok a váz részét képezik, ezért a törést sajnos csak a váz cseréjével lehet orvosolni. Úgy tűnik, hogy ez az egyik gyenge pontja ezeknek a drónoknak. Van megoldás, videón bemutatjuk!

Pár hete is egy sérült vázú Spark-ot javítottunk, amelynek az egyik karja tövében eltört a műanyag váz. A váz cseréje meglehetősen sok időt vett igénybe: gyakorlatilag a drón összes belső alkatrészét és a karokon lévő motorokat át kell építeni egy új vázba. Készítettünk egy time-lapse videót a munkáról, kíváncsiak vagyunk mit gondoltok róla!

Nézd meg a videónkat!