Címke: motor

Az ESC és az FC összekötése

Ötletelés, tervezés, logika


Drónépítés projekt: A motorok és az ESC végleges bekötése

Ott hagytuk abba, hogy a vázat összeállítottam, és nagyjából kisakkoztam, hogy hogyan fog elférni egymás fölé az FC és a központi 4-az-1-ben ESC a szűk vázban. Most az következik, hogy megmutatom, hogyan oldottam meg a motorvezetékek biztonságos eljuttatását a váz közepében elhelyezett ESC-hez, illetve továbbhaladunk az ESC és az FC összekötésével.

Ha központi ESC-t használunk, mindenképpen meg kell oldani, hogy a motorok vezetékei védettek legyenek a propellerek esetleges eltérüléséből adódó becsapódásoktól (“prop strike”). Van, aki a motor tövénél leviszi a váz aljára a vezetékeket (pl. Ummagawd Remix váza), és van aki beburkolja alaposan a felső részen futó vezetékeket. Én az utóbbi megoldást választottam, de szokásomhoz híven kerestem a legbiztosabb és egyben legelegánsabb megoldást.

Az motorvezetékek védelméről, az ESC és az FC összekötéséről itt olvashatsz tovább »

DJI Spark vázcsere, törött kar cseréje

kartörés és vázcsere


Videó: Törött vázú DJI Spark javítás

Egy balul sikerült landoláskor könnyen letörhet Spark drónunk egyik karja a motorral együtt. A karok a váz részét képezik, ezért a törést sajnos csak a váz cseréjével lehet orvosolni. Úgy tűnik, hogy ez az egyik gyenge pontja ezeknek a drónoknak. Van megoldás, videón bemutatjuk!

Pár hete is egy sérült vázú Spark-ot javítottunk, amelynek az egyik karja tövében eltört a műanyag váz. A váz cseréje meglehetősen sok időt vett igénybe: gyakorlatilag a drón összes belső alkatrészét és a karokon lévő motorokat át kell építeni egy új vázba. Készítettünk egy time-lapse videót a munkáról, kíváncsiak vagyunk mit gondoltok róla!

Nézd meg a videónkat!

Mavic Pro törött karjának cseréje

Van egy sejtésünk!


Miért mindig a bal hátsó lába törik a Mavic Pro-nak?

Tapasztalataink alapján a DJI Mavic Pro drónok egyik gyenge pontja a kihajtható lábak törékenysége, másik pedig a precíziós gimbal- és kameraegység sérülékenysége. Ha 5-10 méter magasságból leesik egy Mavic Pro, szinte biztos, hogy az elsőként földet érő lába akkora ütést kap, hogy megreped a láb felfüggesztése, vagy nagyobb esést követően akár a láb is eltörik.

Ne ijedj meg, hogy ennyit írunk törött Mavic Pro drónokról, ezek kiváló gépek, és nem esnek le maguktól az égből. A legtöbb esetben elővigyázatlanság, a féktávolság téves felmérése, kikapcsolt biztonsági szenzorokkal repülés áll a balesetek mögött. Pár tippet le is írunk majd ezzel kapcsolatban.

Itt folytatódik a történet! »