Papírmentes(ebb)en 2020-ban
Bognár András – 2020. február 6. – Egy hozzászólás
Eddig is látható volt megnyilvánulásainkból, de továbbra is fontos célkitűzésünk, hogy cégünk környezetbarát módon működjön. Hulladékunkat szelektíven gyűjtjük és szállítjuk el. Flakonos sűrített levegő helyett asztalainkhoz kivezetett sűrített levegő hálózatot üzemeltetünk. És természetesen a készülékek javítása is arról szól, hogy amit lehet, azt nem a kukába dobunk, hanem megjavítunk, újra használhatóvá tesszük. Idén egy számunkra nagy lépést tettünk a hulladékunk csökkentése érdekében.
Kevesebb hulladékkal, hatékonyabban
Az ötletet az adta, hogy az elmúlt évek során egyre csak gyűltek és gyűltek a javításokhoz tartozó kinyomtatott munkalapjaink, amiket szorgalmasan archiváltunk, és eltettünk dobozokba. Aztán azt vettük észre, hogy egyre több és több doboz foglalja a helyet a raktárunkban. Ki kellett találnunk valamit, mielőtt kifogyunk helyből!
Nagy gondot fordítunk az ügyviteli rendszerünk fejlesztésére, tökéletesítésére, így adta magát az ötlet, hogy próbáljuk meg az eddigi munkafolyamatainkat papírmentessé tenni, és dokumentumainkat digitális módon tárolni. Így nemcsak rengeteg kinyomtatott papírlapot spórolunk meg magunknak és a természetnek, hanem még helyünk is marad a raktárban.
Megújuló szervizes adminisztráció
2019 második felében készültünk elő a fejlesztésre, és év végén már tesztelhettük is az új funkciókat. 2020-ban már csak digitális alapon működik a szervizes adminisztrációnk: munkalapjainkat egy iPad-en prezentáljuk, és azon is lehet aláírni, elmenteni. Már papír alapú jótállási szelvényt sem adunk a javításaink mellé: garancialapra eddig sem volt szükség, mert minden javításunk visszakereshető a rendszerünkben, és ha valaki elhagyta a papírját, szívesen kikerestük neki a rendszerből. Másrészt ki őrizget egy fecnit manapság egy telefon javításáról? Úgy tapasztaltuk, hogy szinte senki. Jótállási szelvényeinket és hibamegállapítási jegyzőkönyveinket 2020-tól már csak digitális formában tároljuk, és igény esetén bármikor megtekinthető vagy letölthető az a szerviz biztonságos, online felületéről.
Természetesen aki kér papír alapú munkalapot vagy garancialapot, jegyzőkönyvet, annak továbbra is szívesen nyomtatunk egy másolatot a digitálisan tárolt példányból.
Tervek a jövőt illetően
Ahhoz, hogy teljesen papírmentes szervizzé válhassunk, még az e-számlázást kell bevezetnünk a papír alapú számlázás helyett. Ez egyelőre úgy tűnik, hogy nagyon sok bonyolítással jár, így még vizsgáljuk a lehetőségeinket, de valószínűleg a közeljövőben e-számlára is átállunk.
Egy hozzászólás
[…] frissítés: pédául ilyen pozitív hírekről is hallani, amikor egy cég tudatosan csökkenti a papírhulladékát. […]