webshop menü
Előkészítjük az ónharisnyát #drón #szervizkaland #szösszenet

Pillantás műhelytitkainkba: Műanyaghegesztés

Egy mai munkánk kapcsán röviden bemutatom egyik érdekes megoldásunkat, amivel törött vagy repedt műanyagalkatrészeket lehet megmenteni. Mutatok néhány képet a műanyaghegesztésről.

Törött csavarfoglalat egy Phantom 4 Pro drón műanyag héjában

Törött csavarfoglalat egy Phantom 4 Pro drón műanyag héjában

Egy DJI Phantom 4 Pro drón gimbal-kamera moduljának javítását fejeztük be, és még volt egy apró tennivaló a javítás kapcsán. A középső műanyag héjban, amihez 8 csavarral rögzítjük a gimbal-kamera modult, pár csavarfoglalat sérült volt, valószínűleg egy korábbi kisebb ütődés következtében. Némelyik csak hosszában el volt repedve, másikból kis darab le is tört, de szerencsére megvolt. A gimbal stabil rögzítéséhez ép csavarfoglalatok szükségesek, tehát vagy a komplett héjat ki kellett volna kicserélni, vagy a meglévőket helyreállítani.

Előkészítjük az ónharisnyát

Előkészítjük az ónharisnyát

A műanyagalkatrészek hegesztését anyagtól függően 200-300 fok közé beállított forrasztópákával, megfelelő pákaheggyel végezzük (amit már nem használunk forrasztásra). Ha csak az alkatrész felületeit húznánk át a forró heggyel, látszólag az is megfelelő megoldás lehetne. Ez nem így van, az ilyen módon összehegesztett alkatrész nem lesz tartós, hiszen a részek belső felületei nem olvadnak össze.

A méretre vágott háló

A méretre vágott háló

A törött alkatrész hegesztendő felületeire ezért egy méretre vágott fémhálót (esetünkben ónharisnyát) fektetünk, majd azt a forró pákaheggyel felhevítve a megolvadt anyag mélyebb rétegeibe lehet préselni óvatosan. Az anyagba beolvadt fémháló sokszor erősebb szerkezetet ad az anyagnak, mint törése előtt volt.

A szálerősítéssel meghegesztett csavarfoglalat

A szálerősítéssel meghegesztett csavarfoglalat

Ezzel a módszerrel a hengeres felületek hosszanti hasadásai (mint például a példánkban szereplő savarfoglalat) nagy megbízhatósággal, tartósan helyreállíthatóak. A meghegesztett alkatrész felületét még utókezeljük, megcsiszoljuk. (Ha esetleg egy törött alkatrésznél anyaghiányt is tapasztalnánk, akkor egy ugyanolyan, de már teljesen hibás alkatrészből lehet pótolni és beleolvasztani a javítandó felületbe.)

Hát ennyi: Elkerültünk egy hosszadalmas és költséges alkatrészcserét, és nem gyártottunk hulladékot! És ráadásul nagyon élvezetes ez a műanyagszobrászat! Megint egy új szakma!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük