Címke: javítás

Mavic Mini szétszedés és elemzés

Kimaxolt minimalizmus


Szétszedtük és alaposan megvizsgáltuk a Mavic Mini-t

Szerettük volna még az ünnepek előtt alaposan megvizsgálni a Mavic Mini drón belső felépítését, alkatrészeit, és górcső alá venni a legújabb mérnöki megoldásokat, amiket beépítettek ebbe a kis cápa formájú drónba. Megosztjuk feldfedezéseinket, mi hogyan látjuk ezt a “gépmadarat” drónszervizes szemmel, tartsatok velünk!

A drón fontosabb jellemzői

Nem fogom leírni a Mavic Mini összes jellemzőjét, és tesztvideót sem készítettem vele, mert ezt helyettem már megtették sokezren a Youtube-on. Aki nem szeretne keresgélni, annak itt van ez a videó, amiben minden lényeges információt megtudhatunk a drónról:

Lesd meg a videót és a Mavic mini boncolásunk részleteit!

Phantom 3 Advanced teljeskörű javítása

hosszú nyomozás


Phantom 3 ESC hiba – és a megoldás!

Ismét egy izgalmas nyomozás borzolta a kedélyeket drónszervizünkben! Egy lezuhant Phantom 3 Professional drón szenvedett látszólag apró sérüléseket, a váz az egyik motornál megrepedt, de szerencsére a gimbal-kamera épségben megmaradt. Mégsem tudott felszállni többé a drón, indításkor a hírhedt “ESC Status Error” hibaüzenetet adta válaszul.

ESC-nek (Electronic Speed Controller) a drónok motorjait meghajtó vezérlőket nevezzük. A drónokban (az olcsó játékdrónokat leszámítva) szénkefe nélküli (brushless), háromfázisú aszinkron motorokat alkalmaznak a gyártók a hosszú élettartamuk, karbantartásmentességük és jó menettulajdonságaik miatt. Az ilyen motorok meghajtásához és vezérléséhez elengedhetetlen az ESC modul.

A Phantom 3 sorozat drónjaiban a központi “alaplapon” vannak a motorok vezérléséért felelős ESC egységek. Egy ilyen egység általában egy mikrokontrollerből, egy motorvezérlő chip-ből és jópár mosfet alkatrészből áll. Valahogy úgy működik, hogy a mikrokontroller a drón agyától (Flight Controller, FC) kapja az utasítást, hogy mennyire pörgesse a motorokat; az feldolgozza az utasítást és motormeghajtó chipen keresztül kapcsolgattatja a mosfeteket, amik az akkutól rendelkezésre álló egyenáramot a motor különböző tekercseire adagolják, épp olyan ütemű fáziseltolással, hogy a motor a kívánt sebességgel kezd el forogni.

Olvass tovább és kiderül, hogy mi okozza az “ESC Status Error” hibaüzenetet a Phantom 3 drónoknál!

iPhone X törött hátlapja, hátlapcsere, törött iPhone hátlap cseréje

"újra divat az üveg hátlap"


Érdemes foglalkozni a törött iPhone hátlapok cseréjével?

Akármennyire is próbálunk lelkesedni az Apple termékeiért, az utóbbi időben egyre nehezebben tudjuk átélni az Apple életérzést. Mi ugyanis nemcsak használjuk az Apple termékeit, hanem – milyen meglepő! – szervizeljük is azokat. Tudvalevő, hogy a független szervizek munkáját az Apple soha nem nézte jó szemmel. Egyáltalán nem érdeke, hogy a sérült vagy hibás készülékét meg tudja javíttatni a felhasználó, sokkal inkább az a célja, hogy vásároljon helyette újat. Természetesen ezen nagyobb hasznot tud realizálni a vállalat. Egy törött iPhone hátlap cseréje pedig ugyanerre a jelenségre jó példa. Ebben a cikkben ezt a javítást járjuk most körbe.

Rövidtávú, haszonleső szemléletmód

Ezek fényében nem meglepő, hogy az Apple nemhogy nem segíti, hanem minden lehetséges eszközzel megpróbálja megakadályozni a készülékeinek gazdaságos javítását. Ez egy hihetetlenül rövidlátó és nem fenntartható gondolkodás. És várható is, hogy idővel egyre több csalódott vásárló fog más, nyitottabb gyártók felé fordulni. (Nem mennénk bele mélyen, de szerintünk az Apple termékeket már csak a jól megszokott és elég stabilnak mondható iOS és Mac OS szoftver adja el. Hardverileg és megbízhatóság szempontjából már bőven találhatunk ebben az árkategóriában jobb minőségű és jobban szerelhető terméket. Erről jut eszembe a 2016 óta gyártott MacBook Pro Retina, ami maga a megtestesült vicc kategória a házon kívül vezetett, kívülről is látható, sérülékeny kijelzővezetékével. Ez normál használat mellett másfél év alatt (a garancia lejárta után) tönkremegy az összes gépben…)

Megmutatjuk az Apple újabb húzását, amivel a saját sírját ássa »

Inspire 1 szakadt kábel javítása

Enyhe becsapódás


Rázós landolás egy DJI Inspire drónnal

Még tavaly történt az eset, csak a fotókat most találtam meg, gondoltam megér egy szösszenetet. Javítottunk egy Inspire 1 drónt, ami elég nagy lendülettel landolhatott, mivel a gimbaltartó kiszakadt a felette lévő tartóvázból.

A gimbaltartó szerkezet gumibakokkal van felfüggesztve rezgéscsillapítási célból, és van egy fél-egy centiméteres holtjátéka, amit a belecsatlakozó kábelek engednek. Egy nagyobb ütés hatására ez a felfüggesztés jobban meglendülhet lefelé (ez történt most is), és az egyik szalagkábel csatlakozója kiszakadt a foglalatából. A kiszakadás következtében a csatlakozó műanyag foglalata több helyen eltörött, így egy új foglalatba kellett átszerelnünk a rugós érintkezőjű végekkel szerelt vezetékeket.

A bejegyzés itt folytatódik, a képeket ide kattintva tudod megnézni »