Címke: javítás

Már be tudunk szerezni gyári gimbal-kamera modult a Mavic Mini-hez is

Szándékos nehezítés


Megoldható a Mavic Mini gimbal-kalibrálás!

Az elmúlt hónapokban sajnos nem jutott időm érdekesebb drón javításokról írni, pedig lett volna bőven cikktéma! Volt jópár – általam mumusnak nevezett – munka is, amikkel napokig, néha hetekig küzdöttem, de végül mindegyiket sikerült megfejtenem. Sokfelé el fogok kalandozni a mostani írásomban, mert jópár témakörben sikerült előrelépnem, aminek szerintem nemcsak én fogok örülni!

A gyakoribb javítások a Mavic Pro gimbal-javítások és karcserék voltak, elkezdett terjedni a Mavic 2 Pro is, javítottam jópár példányt. A Mavic 2 Pro gimbalproblémák még kicsit mumusnak számítanak, mert nagyon nehezen szerelhető a gimbalszerkezetük, ha nyommentesen és igényesen szeretnénk dolgozni, és persze, hogy úgy szeretnénk! A Mavic Mini igazi slágerdrón lett, és ez a javítások számából is meglátszik, általában az első motoros karjuk vagy a gimbalszerkezetük törik egy-egy szerencsétlen manőver következtében. A Mavic Mini-k egyébként barátságos szerkezetek, jól lehet szerelni őket, ésszerű felépítésűek. Spark-ból is érkezett jópár darab, ezeknél gyakran motort vagy komplett vázat kellett cserélni egy-egy kartörés miatt. Sajnos a Spark ilyen szempontból szerencsétlen konstrukció: a karok a váz részét képezik, ezért kartörés esetén teljes átépítésre van szükség, ami igen hosszadalmas és aprólékos munka. Nagyon várom már az első Mavic Air 2-t, amit szétszedhetek, és alaposan megvizsgálhatok.

Szétszedett Mavic 2 Pro

Szétszedett Mavic 2 Pro

Itt olvashatsz tovább a Mavic Mini gimbalproblémáiról, és a megoldásról »

A sérülékeny USB csatlakozó: könnyen elvéthetjük az irányt a töltő bedugásakor

Konstrukciós hiba


DJI távirányítók javítása – I. rész: Az USB csatlakozó konstrukciós hibája

Az elmúlt hetekben meglepően sok DJI távirányítót javítottam, ezért arra gondoltam, hogy egy cikksorozatban bemutatom a gyakrabban előforduló hibatípusokat és javításukat, és megosztok pár fotót is a javításokról. Lesz szó törésről, beázásról, antennahibáról, és még hatótáv-növelésről is! Nézzük az első pácienst!

Törött USB csatlakozók

Gyakori hibajelenség a Mavic Pro/Mavic Air, Spark, Mavic 2 távirányítóknál. Ismét tetten érhetünk egy bosszantó konstrukciós hibát, egyenesen a DJI műhelyéből.

A Mavic Pro kompakt, kinyitható távirányítója nagy újdonságnak számított 2017-es megjelenésekor, és mi sem bizonyítja jobban, hogy jó irány volt a gyártó részéről ez a formaterv, minthogy még most, 2020-ban is ugyanilyen formában gyártja a DJI az újabb modellek távirányítóit. Azóta persze bevezettek jópár újítást, és fejlesztést és a belső is mindig igazodott az adott drón igényeihez. Ötletes újítás volt a Mavic Air-től kezdve, hogy már ki lehetett csavarni az irányítókarokat, és el lehetett rejteni a távirányító “zsebeiben”, ami nagyon megkönnyítette a biztonságos szállítást.

A távirányító zsebeibe könnyen elrejthetőek az irányítópálcák.

A távirányító zsebeibe könnyen elrejthetőek az irányítópálcák.

Egy dolgon viszont nem változtattak, még pedig az USB csatlakozó kialakításán. Egyszerűen nem értem, hogy miért, el is magyarázom.

Kattints a folytatáshoz!

Mavic Air 2 alkatrészek

Készülődünk


Hamarosan megérkeznek Mavic Air 2 alkatrészeink!

Lázasan készülődünk a Mavic Air 2 javításokra, és már úton is van első alkatrész-szállítmányunk! Egyelőre a drón kameráján és pár apróságon kívül mindent be tudtunk szerezni:

  • Első és hátsó motoros karokat, mert azokra mindig szükség van. A többi drónnál is ezek az alkatrészek mennek tönkre legnagyobb eséllyel egy ütközéskor, így a Mavic Air 2-nél sem számítunk másra.

    Érdekesség, hogy Mavic Pro esetében például leggyakrabban a bal hátsó motoros kar törik el, míg Mavic Mini esetében a leggyakrabban sérülő kar a jobb első. Vajon melyik kar fog törni leginkább a Mavic Air 2-ben?

Ilyen alkatrészeket rendeltünk még »

Mavic Mini szétszedés és elemzés

Kimaxolt minimalizmus


Szétszedtük és alaposan megvizsgáltuk a Mavic Mini-t

Szerettük volna még az ünnepek előtt alaposan megvizsgálni a Mavic Mini drón belső felépítését, alkatrészeit, és górcső alá venni a legújabb mérnöki megoldásokat, amiket beépítettek ebbe a kis cápa formájú drónba. Megosztjuk feldfedezéseinket, mi hogyan látjuk ezt a “gépmadarat” drónszervizes szemmel, tartsatok velünk!

A drón fontosabb jellemzői

Nem fogom leírni a Mavic Mini összes jellemzőjét, és tesztvideót sem készítettem vele, mert ezt helyettem már megtették sokezren a Youtube-on. Aki nem szeretne keresgélni, annak itt van ez a videó, amiben minden lényeges információt megtudhatunk a drónról:

Lesd meg a videót és a Mavic mini boncolásunk részleteit!

Phantom 3 Advanced teljeskörű javítása

hosszú nyomozás


Phantom 3 ESC hiba – és a megoldás!

Ismét egy izgalmas nyomozás borzolta a kedélyeket drónszervizünkben! Egy lezuhant Phantom 3 Professional drón szenvedett látszólag apró sérüléseket, a váz az egyik motornál megrepedt, de szerencsére a gimbal-kamera épségben megmaradt. Mégsem tudott felszállni többé a drón, indításkor a hírhedt “ESC Status Error” hibaüzenetet adta válaszul.

ESC-nek (Electronic Speed Controller) a drónok motorjait meghajtó vezérlőket nevezzük. A drónokban (az olcsó játékdrónokat leszámítva) szénkefe nélküli (brushless), háromfázisú aszinkron motorokat alkalmaznak a gyártók a hosszú élettartamuk, karbantartásmentességük és jó menettulajdonságaik miatt. Az ilyen motorok meghajtásához és vezérléséhez elengedhetetlen az ESC modul.

A Phantom 3 sorozat drónjaiban a központi “alaplapon” vannak a motorok vezérléséért felelős ESC egységek. Egy ilyen egység általában egy mikrokontrollerből, egy motorvezérlő chip-ből és jópár mosfet alkatrészből áll. Valahogy úgy működik, hogy a mikrokontroller a drón agyától (Flight Controller, FC) kapja az utasítást, hogy mennyire pörgesse a motorokat; az feldolgozza az utasítást és motormeghajtó chipen keresztül kapcsolgattatja a mosfeteket, amik az akkutól rendelkezésre álló egyenáramot a motor különböző tekercseire adagolják, épp olyan ütemű fáziseltolással, hogy a motor a kívánt sebességgel kezd el forogni.

Olvass tovább és kiderül, hogy mi okozza az “ESC Status Error” hibaüzenetet a Phantom 3 drónoknál!