Címke: szerelés

A Citadella látképe madártávlatból

Kicsi, ügyes, jó videót készít


Ismét drónt építünk – A meztelen GoPro esete

Gyakran emlegetem, hogy ha legalább annyit tudnék repülni, mint amennyi időt rászánok egy-egy újabb drónom kifejlesztésébe, akkor már profi pilóta lennék! Ismét terveztem és építettem egy gépet, és most sem volt másképp, de minden percét élveztem. Elmesélem a történetet!

Úgy merült fel egy újfajta drón kifejlesztésének az ötlete, hogy már eléggé megbarátkoztam az 5″ versenydrónommal, és elkezdtünk kerékpározós jeleneteket is felvenni vele. Ugyanakkor attól még, hogy nagyjából elnavigálom a gépet, és egyre finomabban tudom manőverezni, egyáltalán nem nevezném magamat profi pilótának, és emiatt talán túlzottan is óvatos vagyok. Egy 5″-es gépnek már komoly súlya van (5-600 gramm vagy több), és a propellerei körül sincs semmiféle védelem. Emiatt nem merek eléggé közel menni a kerékpároshoz, nehogy hozzáérjek, és sérülést okozzak, illetve erdős, bozótos részen nem is tudok repülni, mert a drón a méretei miatt pillanatok alatt belegabalyodna a faágakba, nehezen manőverezhető kis helyeken.

Olvass tovább!

A Mavic Mini távirányítója átalakítás előtt, és mellette az új antennacsatlakozók és antennák.

Minél messzebbre!


DJI távirányítók javítása – II. rész: Jelerősítés

Előző cikkemben a DJI távirányítók egyik leggyakoribb hibáját, az USB csatlakozók törését mutattam be. Most nem egészen javításról, hanem inkább hardveres átalakításról lesz szó.

Varázslatos antennák

Annak ellenére, hogy viszonylag sokat szereltem és készítettem antennákat, és kísérleteztem különféle megoldásokkal a versenydrónjaim építéskor, nem mondhatnám, hogy teljesen átlátom a működésüket, számomra inkább valamiféle varázslatnak tűnik ahogy a távirányítón küldött parancsot eljuttatják a sokszáz-sokezer méterre lévő drónhoz. Azt azonban elmondhatom, hogy megtanultam az egyik szaktekintélytől, IBCrazy-től, hogy “There’s no such thing as free lunch”, azaz nincsen ingyen energia az antennák esetében sem, legfeljebb irányítani, formálni lehet a rádióhullámok terjedését, amivel optimalizálhatjuk a drónunk kapcsolatát a távirányítóval.

A Mavic Mini távirányítója átalakítás előtt, és mellette az új antennacsatlakozók és antennák.

A Mavic Mini távirányítója átalakítás előtt, és mellette az új antennacsatlakozók és antennák.

Olvass az antennacseréről és más hatótávnövelési módokról!

Már be tudunk szerezni gyári gimbal-kamera modult a Mavic Mini-hez is

Szándékos nehezítés


Megoldható a Mavic Mini gimbal-kalibrálás!

Az elmúlt hónapokban sajnos nem jutott időm érdekesebb drón javításokról írni, pedig lett volna bőven cikktéma! Volt jópár – általam mumusnak nevezett – munka is, amikkel napokig, néha hetekig küzdöttem, de végül mindegyiket sikerült megfejtenem. Sokfelé el fogok kalandozni a mostani írásomban, mert jópár témakörben sikerült előrelépnem, aminek szerintem nemcsak én fogok örülni!

A gyakoribb javítások a Mavic Pro gimbal-javítások és karcserék voltak, elkezdett terjedni a Mavic 2 Pro is, javítottam jópár példányt. A Mavic 2 Pro gimbalproblémák még kicsit mumusnak számítanak, mert nagyon nehezen szerelhető a gimbalszerkezetük, ha nyommentesen és igényesen szeretnénk dolgozni, és persze, hogy úgy szeretnénk! A Mavic Mini igazi slágerdrón lett, és ez a javítások számából is meglátszik, általában az első motoros karjuk vagy a gimbalszerkezetük törik egy-egy szerencsétlen manőver következtében. A Mavic Mini-k egyébként barátságos szerkezetek, jól lehet szerelni őket, ésszerű felépítésűek. Spark-ból is érkezett jópár darab, ezeknél gyakran motort vagy komplett vázat kellett cserélni egy-egy kartörés miatt. Sajnos a Spark ilyen szempontból szerencsétlen konstrukció: a karok a váz részét képezik, ezért kartörés esetén teljes átépítésre van szükség, ami igen hosszadalmas és aprólékos munka. Nagyon várom már az első Mavic Air 2-t, amit szétszedhetek, és alaposan megvizsgálhatok.

Szétszedett Mavic 2 Pro

Szétszedett Mavic 2 Pro

Itt olvashatsz tovább a Mavic Mini gimbalproblémáiról, és a megoldásról »

Mavic Air 2 alkatrészek

Készülődünk


Hamarosan megérkeznek Mavic Air 2 alkatrészeink!

Lázasan készülődünk a Mavic Air 2 javításokra, és már úton is van első alkatrész-szállítmányunk! Egyelőre a drón kameráján és pár apróságon kívül mindent be tudtunk szerezni:

  • Első és hátsó motoros karokat, mert azokra mindig szükség van. A többi drónnál is ezek az alkatrészek mennek tönkre legnagyobb eséllyel egy ütközéskor, így a Mavic Air 2-nél sem számítunk másra.

    Érdekesség, hogy Mavic Pro esetében például leggyakrabban a bal hátsó motoros kar törik el, míg Mavic Mini esetében a leggyakrabban sérülő kar a jobb első. Vajon melyik kar fog törni leginkább a Mavic Air 2-ben?

Ilyen alkatrészeket rendeltünk még »

csak haladóknak!


Maguktól tönkremennek a DJI drónok…

Mielőtt bárki is azzal gyanúsítana, hogy a cím csak egy bulváros túlzás, megnyugtatásképpen közölni szeretném, hogy valós problémáról van szó. A Phantom 3 Advanced és Phantom 3 Professional drónok (elsősorban kamera moduljaik) hajlamosak működésképtelenné válni, ha sokáig állnak használatlanul. Furcsán hangzik, de így van, elmesélem, miért!

Phantom 3 kamera hiba

Sokan tapasztalják tavasszal a télen gondosan elcsomagolt Phantom 3 drónjukat elővéve, hogy bekapcsolást követően nem ad élőképet a drón kamerája. A DJI Go applikáció ugyan tud kapcsolódni a távirányítóhoz (néhány esetben még ez sem sikerül, erről később írok), és az alkalmazással még vezérelni is lehet a drónt, de a kamera képe már nem jelenik meg. A gimbal nem vezérelhető, és nem is kalibrálható, illetve képet sem tudunk készíteni vele a behelyezett microSD kártyára.

Az applikáció az állapotsorban azt írja ilyenkor, hogy “No image transmission signal” vagy “Weak image transmission signal”, netán “Gimbal disconnected”.

Érdemes megpróbálkozni egy firmware-frissítéssel, de a legtöbb esetben sajnos ez sem jár sikerrel. Amiatt, mert a kártyára másolt firmware-fájlt nem tudja beolvasni a vezérlőegység.

Ha kíváncsi vagy, hogyan fejtettük meg ezt a rejtélyes hibát, olvass tovább!