Firmware-frissítés DJI drónon: mire figyelj oda?

Nemrégiben járt nálunk egy DJI Inspire 1 Pro, melynek az elsődleges és a másodlagos távirányítóját nem lehetett sem egymással, sem a drónnal összehangolni szoftverkompatibilitási problémák miatt. Ügyfelünk megpróbálta frissíteni a távirányítókon és a drónon is a firmware-t, de egy hibának köszönhetően nem ment végbe a folyamat, és menet közben megállt a frissítés.

A drón innentől kezdve semmire nem reagált, nem indult el a belső vezérlőszoftvere, ilyen helyzetben szokták mondani, hogy “bebrickelt“, utalva arra, hogy a drón egy darab téglával lett egyenértékű a használhatóság szempontjából. Ilyen állapotban semmilyen külső behatásra nem reagál a drón, és újbóli firmware frissítésére sem ad lehetőséget az applikáció, nem lehetséges rácsatlakozni a drónra se WiFi-n, se távirányítón keresztül.

Végül sikerült megoldani valahogy a problémát, kitartó fórumozás, különféle trükkök és kitartó próbálkozás árán. Azóta mindkét távirányítót elfogadja a gép, így megoldható például az, hogy az egyik távirányítót a pilóta, a másikat pedig az operatőr használja.

Mire érdemes odafigyelni egy DJI drón szoftverfrissítésekor?

Egy rosszul elvégzett vagy hibás firmware-t használatával végzett szoftverfrissítés akár a készülékünk hardveres meghibásodásához is vezethet, ezért aki nem biztos a dolgában, jobb, ha hozzánk fordul, mielőtt komolyabb károkat szenved készüléke. A DJI drónok frissítését gyorsan és gördülékenyen el tudjuk végezni. A munkafolyamat alapvetően nem tart sokáig, de esetlegesen fellépő komplikációkra is fel vagyunk készülve. Ha otthon szeretnéd frissíteni DJI Inspire, Mavic Pro, Phantom vagy Spark drónod firmware-ét, érdemes betartanod pár szabályt.

Nagyon fontos odafigyelni, hogy szoftverfrissítést mindig csak alaposan feltöltött drón- és távirányító-akkumulátorral végezzünk, mert gyakori, hogy egy-egy szoftver feltelepítése negyedórákat is igénybe vehet, és nem szabad közben kimerülnie az eszköznek.

A drón alapesetben 50% feletti töltöttséggel kezdi csak el frissíteni a szoftverét, de emellett nem tudja megállapítani a használt akkumulátor fizikai kondícióját, ezért érdemes jó állapotú akkumulátort használnunk a frissítéshez. Ha elhasznált akkut használnánk, az még 50%-os töltöttséggel sem biztos, hogy kibírja a frissítés lefutását lemerülés nélkül.

Csak sértetlen drónt érdemes frissíteni, ugyanis a szoftverfrissítéssel egy időben gyakran a drón alkatrészeit is ellenőrzi a szoftver, és ha hibát talál, megvan az esély arra, hogy nem tud lefutni a frissítés, és a felénél abbamarad.

Mit tegyél, ha elakadtál?

Ha a frissítés nem úgy sikerült, ahogy kellett volna, megszakadt, hibaüzenettel leállít, vagy valami problémába futottál az új szoftverrel, több dolgot is tehetsz.

Először érdemes megpróbálnod újra a telepítést, ha a géppel lehet valamilyen módon kommunikálni. Ha SD kártyáról telepítenéd a firmware-t, érdemes lehet megpróbálnod másik kártyával. Azt is ellenőrizd, hogy biztosan a megfelelő fájlokat választottad ki a firmware frissítéséhez.

Ha a frissítés “tégla” módban hagyja drónodat, érdemes lehet megpróbálni többféle visszaállítási módszert, amikről jópár videót megnézhetsz, leírásokat elolvashatsz. Érdemes kicsit fórumozni is, de vigyázz, nagyon sok időt el lehet tölteni így anélkül, hogy megtalálnád a megoldást. (Mindettől függetlenül nagyon ajánljuk a témába vágó fórumok lapozgatását, nagyon sokat lehet tanulni belőlük, főleg mások lezuhanási történeteit olvasgatva, amik után a közönség elemzi az okokat!)

Ha nem annyira érdekel a megoldás mikéntje, viszont szeretnéd mielőbb ismét használni drónodat, abban az esetben szívesen vállaljuk a hiba kijavítását a tőlünk megszokott minőségben és lehetőségek szerint a legrövidebb határidő mellett.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

4 hozzászólás

  1. Rózsás Sándor on

    Szeretném megkérdezni, hogy összetört drón kameráját milyen android app-al lehet kipróbálni.
    VR_DRONE_C172 -nek látja a mobil wifi analizer program. + – és in bemeneti csatlakozó van a
    kis kamera cuccon.
    Köszönettel: Sándor

    Válasz
  2. Lakosi Miklós on

    Tisztelt Cím!
    MAVIC AIR drónt vásároltam másfél éve.Sajnos több alkalommal is “cserben” hagyott nem akart felszállni mágneses telítettségre hivatkozva.Ilyenkor próbálok más helyet keresni de sokszor ezzel sem sikerül jobb belátásra bírnom.Ez sajnos sok mérgelődésre ad okot.Lehet ezen segíteni illetve frissítés ezt megoldja?Esetleg ezt magam is meg tudom oldani?Körmendi vagyok nem tudok csak felugrani Pestre.A mostani helyzet meg különben sem egyszerű sajnos.Szeretnék megoldást találni a problémára mert különben imádom a fotózás, videózás ilyen módját.Segítségüket előre is köszönöm.
    Üdvözlettel: Lakosi Miklós

    Válasz
    • Bognár András on

      Kedves Miklós!

      A Mavic Air első generációja valóban kissé túlságosan érzékeny a mágneses interferenciára. Sajnos tényleg csak azt lehet tenni, hogy olyan helyet keres, ahol be tudja kalibrálni. Általában ha nem sikerül a kalibráció (piros felkiáltójeles hibaüzenet a kalibrrálás végén), akkor érdemes újraindítani a drónt, mert úgy nagyobb eséllyel sikerül. Még az szokott nekünk segíteni, ha nagyon lassan, kitartott kézban forgunk vele, amikor kalibrálást kér.

      Ha esetleg volt korábban szervizben a drón, akkor érdemes lehet ellenőrizni, hogy az iránytűhöz nem tettek-e véletlenül mágnesezhető csavart, mert az is okozhat ilyen hibát.

      András

      Válasz

    Vélemény, hozzászólás?

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük