webshop menü
A tetőn kilógó középső vezetéket pedig a felső pólus aljára kellett forrasztani. Észreveszed a hibát? #szervizkaland #blog #drón

DJI távirányítók javítása – III. rész: Sérült antenna javítása

Korábbi cikkeimben a DJI távirányítók USB-problémájáról, illetve különféle antenna-átalakításokról, jelerősítésről írtam. Most egy Phantom 3 távirányító törött antennájának a javítását mutatom be.

Nem túl strapabíró: le is tört

A Phantom 3 Standard távirányítója Wi-Fi-s rendszerű, és elég egyszerű felépítésű. A külső egy szál antenna az irányításért felelős, a távirányító belsejében lévő két másik „kockaantenna” pedig az élőkép közvetítéséért. A külső antenna sajnos nagyon vékony, könnyen letörik. Rosszabb esetben nemcsak letörik, hanem el is szakad az antennavezeték. Mivel nem lehet kapni a DJI-tól ilyen antennát, nem marad más hátra, mint kicserélni a vezetéket. Ehhez gyakorlatilag újra kell építeni az antennát.

A távirányító szétszedése

Igen egyszerű szétszerelni a távirányítót: mindössze 4 csavar tartja egyben a burkolatot. Ezeket kicsavarva és a külsó antennafoglalatot óvatosan kiakasztva máris kinyílik az egység.

A szétnyitott GL358wA távirányító

A szétnyitott GL358wA távirányító

Az antenna újraépítése

A sérült antennát darabjaira szedtem, és megvizsgáltam, hogyan épül fel. A műanyag pálcán belül két egymással szembefordított zárt fém cső adta az antenna két pólusát. A két pólust leforrasztottam, és félretettem, ezekkel kellett újraépíteni az antennát egy új vezetékre. Az új vezetékre már elő volt szerelve az IPEX MHF csatlakozó, amivel a távirányító alaplapjára lehet pattintani az antennát.

Az antennacsatlakozó: IPEX MHF

Az antennacsatlakozó: IPEX MHF

Az antenna újraépítése nagyon finom kézmozdulatokat igényelt, mert nagyon pontosan kellett az antennavezetéket beforrasztani az antenna két pólusába. Az alsó póluson keresztül keresztülvezettem a vezetéket, és ráforrasztottam a vezeték árnyékolását.

Az antenna maradványai

Az antenna maradványai

Még közelebből: a két csőszerűség a két póus, a fekete az új antennavezeték

Még közelebből: a két csőszerűség a két póus, a fekete az új antennavezeték

A kilógó 2 milliméteres részt meg kellett szabadítani a védőburkolatától, és anélkül, hogy az árnyékoláshoz érnénk, a felső pólusba kellett beforrasztani. Elsőre nem is sikerült, és a mellékelt képek egyikén látszik is a hajszálnál is vékonyabb vezetékdarab, ami véletlenül összeköti a két pólust. Ha így maradt volna, nem működne az antenna.

Először az antennavezetéket kellett átvezetni az alsó póluson, és az árnyékolásral leágazni és ráforrasztani a kupolájára

Először az antennavezetéket kellett átvezetni az alsó póluson, és az árnyékolásral leágazni és ráforrasztani a kupolájára

A tetőn kilógó középső vezetéket pedig a felső pólus aljára kellett forrasztani. Észreveszed a hibát?

A tetőn kilógó középső vezetéket pedig a felső pólus aljára kellett forrasztani. Észreveszed a hibát?

Végül zsugorcsővel kellett stabilizálni az antennaszerkezetet

Végül zsugorcsővel kellett stabilizálni az antennaszerkezetet

Miért jó, hogy lehet hajlítgatni?

A DJI távirányítók antennái minden esetben állíthatóak annak függvényében, hogy merre repülünk a drónnal. Alapvetően mindig érdemes a drón felé fordulva állunk repülés közben. A távirányítónk antennáját mindig függőleges állásba érdemes fordítani, ha messzire repülünk. Ha a fejünk felett repülünk, abban az esetben érdemes az antennát vízszintes állásba állítani. Tudományosabban megfogalmazva: a távirányító antennáját mindig a távirányítót és a drónt összekötő egyenesre merőlegesen kell tartani a legjobb teljesítmény elérése érdekében. Itt egy videó is erről:

Tudunk segíteni

Fenti bejegyzésünkből (és korábbi cikkeinkből is) láthatod, hogy nincsen számunkra megoldhatatlan távirányító-probléma, és ha kell, beszerezhetetlen alkatrészek cseréjét is megoldjuk!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük