Címke: törött

iPhone X kameralencse csere - ragasztóanyag

iPhone szerviz napi menü


Ami üveg az törik! iPhone X kameralencse-csere

Halló, halló, kis kihagyás után ismét az iPhone szerviz részlegünkből jelentkezünk. Hol is kezdjük? Pár éve már dokumentáltuk egy akkor még újnak számító iPhone 6 kameralencse cseréjét és biztosak voltunk benne, hogy ez a nap is eljön… S lám, igazunk lett, sorra került az iPhone X is. Nemrég tehát egy idei modell, egészen pontosan egy iPhone XR kameralencse cseréje volt a “menü” szervizünkben. Mindezt szokásunkhoz híven nyommentesen kiviteleztük.

Szerencsére az XR esetében nem arról kell beszámolnom, mint azok a rémhírek, amelyek a világ számos pontjáról érkeztek az iPhone X-ről, hogy a kameralencsék „maguktól” kiestek, eltörtek. Nagy valószínűséggel ezek a riportok egyébként is csak olyan modelleket érintettek, amelyek jobban ki voltak téve a szélsőséges időjárási körülményeknek.
Lássuk is az iPhone X kameralencse cseréjét lépésről lépésre!

iPhone X törött hátlapja, hátlapcsere, törött iPhone hátlap cseréje

"újra divat az üveg hátlap"


Érdemes foglalkozni a törött iPhone hátlapok cseréjével?

Akármennyire is próbálunk lelkesedni az Apple termékeiért, az utóbbi időben egyre nehezebben tudjuk átélni az Apple életérzést. Mi ugyanis nemcsak használjuk az Apple termékeit, hanem – milyen meglepő! – szervizeljük is azokat. Tudvalevő, hogy a független szervizek munkáját az Apple soha nem nézte jó szemmel. Egyáltalán nem érdeke, hogy a sérült vagy hibás készülékét meg tudja javíttatni a felhasználó, sokkal inkább az a célja, hogy vásároljon helyette újat. Természetesen ezen nagyobb hasznot tud realizálni a vállalat. Egy törött iPhone hátlap cseréje pedig ugyanerre a jelenségre jó példa. Ebben a cikkben ezt a javítást járjuk most körbe.

Rövidtávú, haszonleső szemléletmód

Ezek fényében nem meglepő, hogy az Apple nemhogy nem segíti, hanem minden lehetséges eszközzel megpróbálja megakadályozni a készülékeinek gazdaságos javítását. Ez egy hihetetlenül rövidlátó és nem fenntartható gondolkodás. És várható is, hogy idővel egyre több csalódott vásárló fog más, nyitottabb gyártók felé fordulni. (Nem mennénk bele mélyen, de szerintünk az Apple termékeket már csak a jól megszokott és elég stabilnak mondható iOS és Mac OS szoftver adja el. Hardverileg és megbízhatóság szempontjából már bőven találhatunk ebben az árkategóriában jobb minőségű és jobban szerelhető terméket. Erről jut eszembe a 2016 óta gyártott MacBook Pro Retina, ami maga a megtestesült vicc kategória a házon kívül vezetett, kívülről is látható, sérülékeny kijelzővezetékével. Ez normál használat mellett másfél év alatt (a garancia lejárta után) tönkremegy az összes gépben…)

Megmutatjuk az Apple újabb húzását, amivel a saját sírját ássa »

Home gomb javítás, csere, iphone szerviz, fekete

Érzéketlen érzékelők


Az Apple gaztettei – 2. rész: Touch ID és Home gomb javítás

Soha nem értettük, hogy az Apple miért párosítja össze az iPhone készülékek Touch ID-ját (ami ugye a Home gomb szerepét is ellátja). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a készülékünk Home gombját egy kis nedvesség éri (pl. vizes kézzel fogjuk meg), vagy netán a kijelzővel együtt betörik, akkor utána hiába cserélnénk ki egy új alkatrészre. Az legfeljebb a gombnyomást fogja a továbbiakban észlelni, de az ujjlenyomatunk beolvasásától elbúcsúzhatunk.

Az Apple “gaztetteiről” szóló cikksorozatunk első része itt olvasható.

Naiv elképzelésünk alapján az ujjlenyomat-érzékelőnek ugyanúgy kellene működnie, mint egy laptopban vagy egy más márkájú (pl. Samsung, Huawei) telefonban: ha meghibásodik, kicseréljük a modult és vígan használhatjuk tovább készülékünket. Egy iPhone vagy iPad, vagy MacBook esetében sajnos – mint azt megszokhattuk – nem ilyen egyszerű az eset. Ha a Touch ID meghibásodik, nincs semmiféle mód az új alkatrész beüzemelésére, mivel a készülék alaplapja csak a hozzá párosított Touch ID-val hajlandó kommunikálni. Újrapárosításra sincsen lehetőség, még a hivatalos Apple-szervizekben sem. Költői kérdés: miért ilyen bonyolult egy Home gomb javítás?

Miért van ez így? Megoldható mégis? Olvass tovább! »

A Phntom 4 kamerája kicsit csálén áll, nem is működik

"Ott van a bozótba, szedd összefele!"


Lezuhant Phantom 4: törött tartóláb, szakadt antennák, elgörbült kamera

Nemrég két DJI Phantom drón is járt nálunk, egyik a Phantom 4-es sorozatot, másik a Phantom 4 Pro sorozatot képviselte. A Phantom 4 egy hibás manőver következtében zuhant le, és összetört a lába, amiben az antennái és iránytűi is vannak, valamint teljesen eldeformálódott a gimbal-kamera egysége is. A kameraegységet most nem szedtük darabokra, arról majd egy külön cikket írunk, viszont a “landing gear”-nek is nevezett tartóláb cseréjét bemutatjuk fotókkal illusztrálva.

Phantom javítás. A burkolat alá futnak be az antennák és az iránytű vezetékei

A burkolat alá futnak be az antennák és az iránytű vezetékei

A gyártó a drónok karjaiban, lábaiban helyezi el általában antennákat, hiszen ezek azok a részei a drónnak, amik a legmesszebb vannak a drón elektronikus alkatrészeitől és a motoroktól. Ezek működése ugyanis elektromágneses interferenciát okozhat a közvetlen közelükben, ezért az antennákat és az iránytűt a lehető legmesszebb kell helyezni ezen alkatrészektől. Antennák esetében az sem mindegy, hogy milyen irányban állnak, általában függőlegesen kell elhelyezni őket, így kézenfekvő, hogy a drón lábaiban keresett nekik helyet a DJI. (Nem ide tartozik, de a GPS modulnál például az a fontos, hogy a drón legtetején legyen, így került az a Mavic-eknél, a Spak-oknál, a Phantom-oknál, és az összes DJI drónnál felülre.)

Több képet és a javítás leírását itt találod!