Mavic Air 2 javítás – Karcsere
Bognár András – 2020. november 9. – 0 hozzászólás
Pár napja kaptam egy Mavic Air 2-t javításra, ami a drónokhoz képest elég szokatlan módon, nem leeséstől sérült meg, hanem felszállás előtt átment rajta egy kerékpáros…
Óriási szerencse ebben a méltatlan a szerencsétlenségben, hogy a Mavic Air 2 gimbal-kamerája ép maradt, és „csak” három karja sérült meg. Az első kar antennatartó kitámasztója letörött, és a motor tengelye elferdült, a két hátsó karon pedig csak a tengely ferdült el kis mértékben.
A hátsó motorokon a tengelyt vissza tudtam ugyan húzni annyira, hogy a kiegyensúlyozatlanság minimálisra csökkenjen (a repülés biztonságára és a felvételkészítésre ne legyen semmiféle negatív hatással), és elkerülhető legyen a karcsere, de végül a Megrendelő kérésére a hátsó karokat is kicseréltem. A Mavic kategóriájú drónoknál az a tapasztalatom, hogy ha van egy minimális kiegyensúlyozatlansága a motornak, az még nem tud gondot okozni.
Nagyobb motorú drónoknál a motorcserét vagy forgórészcserét javaslom mindenképpen, ha elferdül a tengely, hiszen ezeknél már akkora a forgó tömeg, hogy az a csapágyat túlterhelheti, és a repülésvezérlőt is megzavarhatja.
Rendhagyó módon most time-lapse videót a javítás folyamatáról.