webshop menü
Mavic Pro törött karjának cseréje #szervizkaland #blog #drón

Miért mindig a bal hátsó lába törik a Mavic Pro-nak?

Tapasztalataink alapján a DJI Mavic Pro drónok egyik gyenge pontja a kihajtható lábak törékenysége, másik pedig a precíziós gimbal- és kameraegység sérülékenysége. Ha 5-10 méter magasságból leesik egy Mavic Pro, szinte biztos, hogy az elsőként földet érő lába akkora ütést kap, hogy megreped a láb felfüggesztése, vagy nagyobb esést követően akár a láb is eltörik.

Ne ijedj meg, hogy ennyit írunk törött Mavic Pro drónokról, ezek kiváló gépek, és nem esnek le maguktól az égből. A legtöbb esetben elővigyázatlanság, a féktávolság téves felmérése, kikapcsolt biztonsági szenzorokkal repülés áll a balesetek mögött. Pár tippet le is írunk majd ezzel kapcsolatban.

Mitől zuhanhat le drónunk?

A Mavic Pro csak az előtte és az alatta lévő objektumokat képes észlelni, ezért az is okozhat kellemetlen meglepetést, ha oldalra, hátra vagy felfelé szállunk a drónunkkal olyan helyen, ahol akadályokba ütközhetünk. A Phantom 4 Pro-ban (melyet boltunkban is megtalálsz), már hátrafelé és oldalra is figyelő akadályelkerülő rendszer is van.

Az is vezethet zuhanáshoz, ha hirtelen egy nagy vas anyagú tárgyhoz (autó, vasbeton épület, daru) közelítünk, ami megzavarja a drón iránytűjét. „Compass error” olyankor is előfordulhat, ha mágneses interferenciát okozó távvezetékek közelében repülünk, amitől óva intünk mindenkit. Ilyenkor ugyanis gépünk hirtelen elveszíti a pozícionálási képességét, ATTI módba kapcsol, amivel ugyan tartja a magasságot, viszont a vízszintes pozíciójából a szél kitéríti, esetleg könnyen nekisodorja egy akadálynak. Ha ilyenkor résen vagyunk, kellő rutinnal hazanavigálhatjuk kopterünket.

Törött lábú Mavic Pro javítás

Azt vettük észre, hogy szinte mindegyik, hozzánk javításra behozott Mavic Pro-nak a bal hátsó lába van eltörve. Miért van ez így? Az lehet az oka ennek, hogy az első lábakra esést nagyobb eséllyel túléli a drón törés nélkül (mert az első láb könnyen becsukható). Az pedig, hogy miért épp a bal oldali láb törik, az továbbra is rejtély számunkra.

A DJI Spark propellertartó lábai (vagy karjai) ezzel szemben merev kialakításúak, nem behajthatók. Ha véletlenül eltörne a Spark drónunk lába, akkor a gép gerincvázát kell kompletten cserélni, ugyanis a gép vázával egy alkatrészt képeznek a lábak. Szerencsére a Spark egy igen könnyű drón, így egy esésnél könnyen megúszhatjuk a lábtörést.

A Mavic Pro törött vagy sérült lábának (karjának?) cseréje szerencsére viszonylag könnyen és kedvező áron kivitelezhető. A hátsó lábak igen egyszerűen cserélhetőek, az elülső lábak már nagyobb felkészültséget és szerszámozottságot, és bizonyos pillanatokban kettőnél több kezet igényelnek. A most közzétett fotóinkon egy bal hátsó láb cseréjét illetve a sérült gerincváz esztétikai javítását mutatjuk be. A gerincvázon azért volt elegendő esztétikai javítást végezni, mert nem egy teherviselő csavarfoglalat sérült meg. Ha komolyabban sérül a gerincváz, annak a cseréje meglehetősen időigényes feladat, hiszen az összes láb, vezérlőpanel, és minden egyéb alkatrész benne van rögzítve, így gyakorlatilag csavarjaira szét kell bontani a drónt, és egy új vázban ismét felépíteni.

A Mavic Pro felépítése logikus, azonban a lábcsere művelete precízséget és rutint igényel. A lábakra szerelt motorok kábelei, illetve az első lábon lévő LED-ek vezetékei az ESC panelre vannak forrasztva, és a forrasztásnál nagyon oda kell figyelni, hogy az új alkatrész vezetékeit a gyári forrasztásokéval azonos minőségben forrasszuk a panelhez.

Néhány érdekesség

Nagyon okos megoldás, és hosszútávú gondolkodásmódot feltételez a gyártó részéről, hogy a forrasztott vezetékeket rugalmas ragasztóval rögzítették a panelekhez. Erre azért van szükség, mert akármennyire is kis léptékű, de folyamatos és intenzív rázkódásnak van kitéve repülés közben minden alkatrész. Ha a vezetékek nem lennének rugalmasan rögzítve, egy idő után apró repedések keletkeznének a vezetékekben, amik később szakadást, és ezáltal akár balesetet is okozhatnának. Az új alkatrészek beszerelése és beforrasztása után minden esetben pótolni kell a rugalmas ragasztást, anélkül nem mondható üzembiztosnak a drón!

Érdekes egyébként, hogy a Mavic Pro esetében a gyártó is külön megemlíti a leírásban, hogy mivel kihajtható lábai vannak a drónnak, a forgásponton keresztülhaladó vezetékek minden egyes kinyitáskor és becsukáskor igénybe vannak véve. Ez az igénybevétel igazán minimális, de biztosan letesztelték, és a lábak kb. 5000 kinyitás-becsukásra vannak „hitelesítve”. Ez emberi léptékkel sok év használatot feltételez, nem kell félnünk, hogy egyhamar tönkremenne a drónunk.

Mit tehetünk, ha lezuhant a drónunk?

Ha leesett, és eltört, meghibásodott a drónod, keress minket bátran bármelyik elérhetőségünkön. Hibás DJI drónodat átvizsgáljuk és leteszteljük, és ezt követően ajánlatot adunk a javítására, amelyet akár pár napon belül el is végzünk. javításainkhoz kizárólag gyári alkatrészeket használunk.

Ha nem szeretnéd megjavíttatni drónodat, akár meg is vásároljuk azt, vagy be is tudjuk számítani, ha új drónt vásárolnál. Érdemes körülnézned webshopunkban és boltunkban egyaránt, mert a DJI termékekre mindig jó kis akcióink vannak!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

8 hozzászólás

    • Bognár András on

      Közben rájöttünk, hogy körülbelül fele-fele arányban törik a jobb és a bal kar :) Az elején szinte az összes sérült Mavic Pro-nak a bal karja volt eltörve, mostanság pedig csak olyan drónokat kapunk, aminek a jobb lába sérült. Úgy tűnik, hog megdőlni látszik a korábbi feltételezésünk.

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük